Ορθοπαιδικά

Ουρική αρθρίτιδα: Τι πρέπει να τρώτε και τι πρέπει να αποφεύγετε;

Τι πρέπει να τρώτε αν έχετε ουρική αρθρίτιδα;

1. Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά

Ένα μικρό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά σε συνδυασμό με μερικά μούρα για πρωινό, είναι ένα πολύ εύγευστο και εύκολο σνακ που είναι απόλυτα φιλικό προς την ουρική αρθρίτιδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ορισμένες πρωτεΐνες που υπάρχουν στο γάλα, βοηθούν το σώμα να αποβάλλει το ουρικό οξύ, τον κύριο δηλαδή ένοχο αυτής της πάθησης.

2. Εσπεριδοειδή

Τα γκρέιπφρουτ, τα πορτοκάλια, οι ανανάδες και οι φράουλες είναι όλα εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C, η οποία μειώνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος και βοηθά στην πρόληψη των εξάρσεων της ουρικής αρθρίτιδας.

3. Αβοκάντο

Τα αβοκάντο περιέχουν υγιή λιπαρά και είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, ένα αντιφλεγμονώδες που μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό των εξάρσεων της ουρικής αρθρίτιδας.

4. Κεράσια

Οι χρωστικές ουσίες που δίνουν στα κεράσια το βαθύ μωβ-κόκκινο χρώμα τους, ονομάζονται ανθοκυανίνες. Οι ανθοκυανίνες δίνουν στο σώμα αντιοξειδωτική ώθηση και βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής (Δείτε πώς η σωστή διατροφή καταπολεμά την φλεγμονή στον οργανισμό).

5. Φασόλια

Δεδομένου ότι το κρέας δεν κάνει καλό στην ουρική αρθρίτιδα, όπως θα δούμε πιο κάτω, μπορείτε να εξασφαλίσετε τις πρωτεΐνες σας μέσω άλλων τροφίμων, όπως τα φασόλια, ο αρακάς και οι φακές. Τα εν λόγω όσπρια είναι ουδέτερα ως προς το ουρικό οξύ και είναι σε θέση να αποτρέψουν τις εξάρσεις της ουρικής αρθρίτιδας.

6. Νερό και Καφές

Το άφθονο νερό βοηθά το σώμα να αποβάλλει το ουρικό οξύ μέσω των ούρων. Προσπαθήστε να καταναλώνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Σημειώνεται ότι και ο καφές έχει το ίδιο αποτέλεσμα, την ίδια ώρα που μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας.

Τι πρέπει να αποφεύγετε αν έχετε ουρική αρθρίτιδα;

1. Ορισμένα θαλασσινά

Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν επιδεινώνουν την ουρική αρθρίτιδα όλα τα θαλασσινά, αλλά είναι καλύτερο να αποφεύγετε τα μύδια, τα χτένια, τα καλαμάρια, τις γαρίδες, τα στρείδια, τα καβούρια και τους αστακούς, καθώς η υπερκατανάλωσή τους αυξάνει το ουρικό οξύ στο σώμα και επιδεινώνει τα συμπτώματα της ουρικής αρθρίτιδας.

2. Κρέας οργάνων

Το κρέας από συγκεκριμένα όργανα, όπως το συκώτι και η γλώσσα, είναι πλούσιο σε πουρίνες, ενώσεις που το σώμα τείνει να μετατρέπει σε ουρικό οξύ. Αφήστε τα συγκεκριμένα κρέατα έξω από τη διατροφή σας.

3. Κόκκινο κρέας

Παρόλο που το κόκκινο κρέας δεν περιέχει τόσες πολλές πουρίνες, όσες τα κρέατα οργάνων, αυτές που περιέχει είναι αρκετές για να θεωρηθεί απαραίτητη η αποφυγή του, ώστε το ουρικό οξύ στο σώμα σας να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Καταναλώστε κόκκινο κρέας μόνο περιστασιακά και στραφείτε περισσότερο στα πιο λευκά κρέατα, όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα.

4. Λευκό ψωμί

Το λευκό ψωμί, όπως πολλά άλλα τρόφιμα, αυξάνει γρήγορα το σάκχαρο του αίματος και όσο πιο γρήγορα αυξάνεται το σάκχαρο, τόσο αυξάνεται και το ουρικό οξύ στο σώμα. Αποφύγετε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως το λευκό ψωμί, τα μπισκότα και το κέικ, για να διατηρήσετε το ουρικό οξύ στο σώμα σας σε χαμηλά επίπεδα.

5. Μέλι

Το μέλι είναι πλούσιο σε φρουκτόζη, ένα φυσικό γλυκαντικό που απελευθερώνει πουρίνες όταν διασπάται στο σώμα. Η μικρή κατανάλωση μελιού δεν κάνει κακό, αλλά φροντίστε να είστε προσεκτικοί.

6. Μπύρα

Το κρασί σε μικρές ποσότητες δεν κάνει κακό, αλλά η μπύρα αυξάνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος στο σώμα και κατά συνέπεια επιδεινώνει τα συμπτώματα της ουρικής αρθρίτιδας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η μπύρα με αλκοόλ αυξάνει το ουρικό οξύ κατά 6,5%, ενώ η μπύρα χωρίς αλκοόλ προκαλεί 4,4% αύξηση. Είναι καλύτερο λοιπόν να την αφαιρέσετε εντελώς από τα ποτά που καταναλώνετε και γενικότερα να καταναλώνετε αλκοόλ με μέτρο.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Best (and Worst) Foods for Gout https://www.webmd.com/arthritis/ss/slideshow-gout-diet

Effects of Lowering Glycemic Index of Dietary Carbohydrate on Plasma Uric Acid Levels: The OmniCarb Randomized Clinical Trial https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26636424/

Gout Pictures Slideshow: Causes, Symptoms, and Treatments of Gout https://www.webmd.com/arthritis/ss/slideshow-gout

Milk- and soy-protein ingestion: acute effect on serum uric acid concentration https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2000819/