Ύπνος

Πίνεις νερό πριν τον ύπνο; Μάθε πώς μπορεί να επηρεάσει την υγεία σου

Το νερό είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για το ανθρώπινο σώμα, καθώς συμμετέχει σε πολλές σημαντικές διεργασίες σε αυτό. Επομένως, η καλή ενυδάτωση του οργανισμού κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία. Ωστόσο, ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα είναι το εάν η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού πριν τον ύπνο είναι καλή για την υγεία. Παρακάτω αναφέρονται μερικά από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κατανάλωσης νερού τις ώρες πριν τον ύπνο.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα της κατανάλωσης νερού πριν τον ύπνο;

Συνήθως συνιστάται η αποφυγή της κατανάλωσης μεγάλης ποσότητας νερού δύο ώρες περίπου πριν τον ύπνο, διότι σε αντίθετη περίπτωση το σώμα μπορεί να γεμίσει με επιπλέον υγρά και να προκληθεί νυκτουρία. Η νυκτουρία ορίζεται ως η αυξημένη ανάγκη για ούρηση κατά τη διάρκεια της νύχτας και πολλές φορές έχει ως συνέπεια τη μείωση της διάρκειας, αλλά και της ποιότητας του ύπνου. Η συνεχής διακοπή του ύπνου, λόγω της ανάγκης για ούρηση, μπορεί να οδηγήσει σε στέρηση του ύπνου, η οποία συνδέεται με αρκετά προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, η κατάθλιψη, οι λοιμώξεις, κλπ. Ωστόσο, σε περιπτώσεις που κάποιος αισθάνεται έντονη δίψα πριν τον ύπνο συνιστάται η κατανάλωση μικρής ποσότητας νερού ή σε μικρές γουλιές.

Μερικές καταστάσεις υγείας, όπως η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη και οι λοιμώξεις της ουροδόχου κύστης μπορεί επίσης να προκαλέσουν συχνοουρία, με αποτέλεσμα τα άτομα που πάσχουν από αυτές να πρέπει ενδεχομένως να αποφεύγουν την κατανάλωση νερού περισσότερη ώρα πριν τον ύπνο.

Άτομα που βιώνουν επίμονη νυκτουρία πρέπει επίσης να αποφεύγουν την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, τσαγιού, καφέ, κακάο και άλλων ανθρακούχων ποτών τις ώρες πριν τον ύπνο, καθώς ορισμένα συστατικά όπως η καφεΐνη και το αλκοόλ αυξάνουν την ανάγκη για ούρηση.

Έχει πλεονεκτήματα η κατανάλωση νερού πριν τον ύπνο;

Παρόλο που η υπερβολική κατανάλωση νερού πριν τον ύπνο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου, η κατανάλωση νερού σε μικρές ποσότητες το βράδυ μπορεί να παρουσιάσει ορισμένα οφέλη. Συγκεκριμένα, η καλή ενυδάτωση του οργανισμού πριν τον ύπνο βοηθά στη διάσπαση των αποβλήτων στο σώμα και απελευθέρωση των τοξινών μέσω του ιδρώτα. Ειδικά το ζεστό νερό μπορεί να διατηρήσει το σώμα ενυδατωμένο όλη τη νύχτα και να βοηθήσει στην ανακούφιση από κράμπες στο στομάχι.

Επιπλέον, για άτομα που κοιμούνται σε ένα πολύ ζεστό περιβάλλον, η κατανάλωση μικρής ποσότητας νερού πριν τον ύπνο μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός τους.

Ποιες είναι οι προτιμότερες ώρες για την κατανάλωση νερού;

Η κατανάλωση νερού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι εξαιρετικά σημαντική για την αποφυγή της αφυδάτωσης. Ωστόσο, η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας νερού σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ειδικά αμέσως πριν τον ύπνο, μπορεί να μην είναι τόσο ευεργετική για την υγεία. Μερικές πρακτικές συμβουλές για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι οι εξής:

  • Αύξηση της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, που περιέχουν μεγάλες ποσότητες νερού
  • Κατανάλωση νερού με κάθε γεύμα
  • Κατανάλωση άφθονου νερού μετά από σωματική άσκηση

Συμπερασματικά, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας που να είναι καλύτερη για την κατανάλωση νερού. Το σημαντικότερο είναι ο οργανισμός να παραμένει ενυδατωμένος κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved