Διατροφή

Πιπεριές και απώλεια βάρους: Ποια συστατικά στις πιπεριές βοηθούν στην απώλεια βάρους;

Οι πιπεριές έχουν πολλά θετικά. Είναι χαμηλές σε θερμίδες και πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Όλες οι ποικιλίες είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών Α και C, καλίου, φολικού οξέος και φυτικών ινών. Επιπρόσθετα, οι πικάντικες πιπεριές δίνουν μια ιδιαίτερη γεύση στο φαγητό. (Κάλιο: Γιατί είναι σημαντικό για τον οργανισμό; Σε ποιες τροφές το συναντάμε;)

Οι πιπεριές διατίθενται σε πολλά μεγέθη και χρώματα, κατεψυγμένες, φρέσκες, αποξηραμένες ή κονσερβοποιημένες. Οι κόκκινες πιπεριές έχουν τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία, γιατί παραμένουν στην καλλιέργεια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οι πράσινες πιπεριές συλλέγονται νωρίτερα, προτού προλάβουν να γίνουν κίτρινες, πορτοκαλί και μετά κόκκινες. Σε σύγκριση με τις πράσινες πιπεριές, οι κόκκινες έχουν σχεδόν 11 φορές περισσότερη βήτα- καροτίνη και 1,5 φορά περισσότερη βιταμίνη C. (Βιταμίνη C: Πώς προστατεύει το σώμα;)

Ποια συστατικά στις πιπεριές θεωρείται ότι βοηθούν στην απώλεια βάρους;

Θα έχετε ακούσει τους ισχυρισμούς ότι οι πιπεριές βοηθούν στην απώλεια βάρους. Πιο κάτω θα δούμε κατά πόσον αυτό ισχύει ή όχι. (Πιπεριές τσίλι: Με ποιο τρόπο οι πικάντικες πιπεριές βοηθούν στην καλή υγεία της καρδιάς;)

1. Καψαϊκίνη

Η καψαϊκίνη υπάρχει στις καυτερές πιπεριές και έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει τον μεταβολισμό και καταστέλλει την όρεξη. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Η καψαϊκίνη φαίνεται να επηρεάζει τον μεταβολισμό αυξάνοντας τη θερμοκρασία του σώματος, η οποία καταναλώνει περισσότερη ενέργεια. (Πιπέρι καγιέν: Πώς μπορεί να συμβάλλει ευεργετικά στην υγεία μας;)

2. Διυδροκαψιτικό (DCT)

Ένας στενός συγγενείς της καψαϊκίνης, το διυδροκαψιτικό, υπάρχει σε ένα στέλεχος ήπιων, γλυκών πιπεριών τσίλι, που μερικές φορές αναφέρονται ως πιπεριές CH-19. (Γιατί δεν μπορώ να χάσω βάρος; 10 βασικές αιτίες!)

Σε μελέτες που πραγματοποιήθηκαν, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το διυδροκαψιτικό σε μορφή κάψουλας, δρα παρόμοια με την καψαϊκίνη, μειώνοντας την όρεξη. Σε μια μικρή μελέτη, τα άτομα που λάμβαναν διυδροκαψιτικό και ακολουθούσαν μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες με πολύ χαμηλές θερμίδες για ένα μήνα, διαπιστώθηκε ότι έκαιγαν περίπου 100 επιπλέον θερμίδες την ημέρα. Ωστόσο, δεν έχασαν περισσότερο βάρος από τα άτομα που έπαιρναν ένα χάπι εικονικού φαρμάκου, ίσως επειδή η διατροφή τους ήταν ήδη πολύ χαμηλή σε θερμίδες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες για τον έλεγχο των αποτελεσμάτων. (Τα πικάντικα φαγητά βοηθούν να χάσουμε βάρος;)

3. Πιπερίνη

Η πιπερίνη υπάρχει στο αποξηραμένο μαύρο πιπέρι και λειτουργεί εμποδίζοντας τον σχηματισμό νέων λιποκυττάρων. Οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί για την πιπερίνη, μελέτησαν μόνο κύτταρα ποντικιών και ως εκ τούτου δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει στους ανθρώπους, μειώνοντας το σωματικό τους βάρος. Η πιπερίνη υπάρχει άφθονη στο μαύρο πιπέρι, που αν σας αρέσει μπορείτε να αρωματίσετε ελεύθερα το φαγητό σας με αυτό. Το μαύρο πιπέρι δεν περιέχει θερμίδες και δεν αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Απλά μην υπολογίζετε ότι μπορεί να σας αδυνατήσει, γιατί όπως είπαμε, κάτι τέτοιο δεν είναι αποδεδειγμένο. (Tips για απώλεια βάρους με υγιεινό τρόπο)

Συμπερασματικά

Παρόλο που ορισμένα από τα πιο πάνω συστατικά στις πιπεριές, βελτιώνουν, ως ένα σημείο, το σωματικό βάρος, οι ισχυρισμοί αυτοί είναι αδύναμοι. Και ακόμη και αν είναι αλήθεια, το αποτέλεσμα είναι πολύ ελάχιστο και φαίνεται να είναι μόνο βραχυπρόθεσμο και προσωρινό. Επομένως, η κατανάλωση πιπεριών μπορεί να είναι ευεργετική για τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν, αλλά μην περιμένετε ότι θα αποτελέσει μια γρήγορη λύση για να χάσετε βάρος.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Pepper Power: Nutrition and Other Benefits https://www.webmd.com/diet/peppers-health-benefits

Peppers https://web.extension.illinois.edu/veggies/peppers.cfm

Peppers http://files-do-not-link.udc.edu/docs/causes/online/Pepper%2010.pdf

Piperine, a Component of Black Pepper, Inhibits Adipogenesis by Antagonizing PPARγ Activity in 3T3-L1 Cells https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf204514a?src=recsys&journalCode=jafcau

The effects of hedonically acceptable red pepper doses on thermogenesis and appetite https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031938410004063

Nutrition & Metabolism https://nutritionandmetabolism.biomedcentral.com/articles?tab=citation&searchType=journalSearch&sort=PubDateAscending&page=6

Capsaicin increases sensation of fullness in energy balance, and decreases desire to eat after dinner in negative energy balance https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24630935/