Ενδοκρινολογικά

Ποια είναι τα οφέλη της αγκαλιάς;

Την αγκαλιά αποζητούν όλοι οι άνθρωποι, από τον πιο μικρό μέχρι τον πιο μεγάλο. Γνωρίζουμε όμως ποια είναι τα οφέλη της αγκαλιάς;Παρακάτω θα γνωρίσουμε μερικά από αυτά και θα εκπλαγείτε από την ωφελιμιστική της δράση:

  1. Ανακούφιση από το άγχος

Όταν αγκαλιάζεστε με κάποιον που σας ενδιαφέρει, το σώμα σας απελευθερώνει μια ορμόνη που ονομάζεται ωκυτοκίνη, η οποία σας ηρεμεί και κάνει πιο πιθανό να αντιμετωπίσετε καλύτερα το στρες. Για παράδειγμα, μπορεί να γελάσετε, να αποσπάσετε την προσοχή σας ή να προσπαθήσετε να λύσετε ένα πρόβλημα. Μπορεί επίσης να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση και να μειώσει τα επίπεδα της «ορμόνης του στρες» κορτιζόλης, η οποία επίσης μπορεί να βοηθήσει.

  1. Μπορεί να βοηθήσει την καρδιά σας

Είναι καλό για την καρδιά σας αν η αρτηριακή σας πίεση είναι χαμηλότερη και τα επίπεδα του άγχους σας μειωμένα. Οι επιστήμονες λένε ότι είναι σαφέστερο ότι οι γυναίκες έχουν αυτό το όφελος από το αγκάλιασμα, αλλά φαίνεται να ισχύει και για τα δύο φύλα.

  1. Ανακουφίζει από τον πόνο

Μια καλή αγκαλιά μπορεί να σας προσφέρει κάτι περισσότερο από μια απλή ηθική υποστήριξη μετά από έναν τραυματισμό. Η ωκυτοκίνη που απελευθερώνει μπορεί να βοηθήσει στο μπλοκάρισμα των σημάτων πόνου. Λειτουργεί τόσο καλά που οι γιατροί προσπαθούν να βρουν πώς να θεραπεύσουν τους ανθρώπους με μια εργαστηριακή μορφή της.

  1. Καταπολεμήστε τα κρυολογήματα

Οι αγκαλιές από ανθρώπους που εμπιστεύεστε μπορεί να σας προστατεύσουν από αυτόν τον κοινό ιό, ειδικά αν έχετε πολύ άγχος. Και αν είστε ήδη άρρωστοι, οι περισσότερες αγκαλιές μπορεί να κρατήσουν τα συμπτώματά σας από το να χειροτερέψουν.

  1. Σας συνδέει με τον σύντροφό σας

Η ωκυτοκίνη μερικές φορές αποκαλείται «ορμόνη της αγάπης» – συχνά έχετε περισσότερη από αυτήν στο αίμα σας αν αγκαλιάζετε συχνά τον σύντροφό σας. Τα ζευγάρια που αγκαλιάζονται και φιλιούνται ελεύθερα τείνουν να είναι πιο ευτυχισμένα, πιο υγιή και λιγότερο αγχωμένα.

  1. Σας βοηθάει να κοιμηθείτε

Η ωκυτοκίνη είναι και πάλι το μαγικό συστατικό, πιθανώς λόγω των ηρεμιστικών της επιδράσεων. Αλλά μερικοί άνθρωποι ξυπνούν συχνά αν αποκοιμηθούν σε θέση αγκαλιάς ή «κουταλιού». Αυτό δεν πειράζει. Μπορείτε να αποκομίσετε πολλά 10 λεπτά περίπου πριν κοιμηθείτε το βράδυ.

  1. Σας βοηθά να δεθείτε με το νεογέννητο

Οι γονείς που αγκαλιάζονται με τα μωρά τους, ειδικά δέρμα με δέρμα, νιώθουν πιο κοντά τους και είναι πιο συντονισμένοι με τις ανάγκες τους. Έρευνες δείχνουν ότι οι μπαμπάδες είναι πιθανό να συμμετέχουν περισσότερο και οι μαμάδες μπορεί να μην αισθάνονται αγχωμένες ή λυπημένες. Τα μωρά μπορεί να κλαίνε λιγότερο, να κοιμούνται καλύτερα και να θηλάζουν νωρίτερα.

  1. Καλό για την υγεία του μωρού

Η αγκαλιά μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα οξυγόνου ενός βρέφους, να ηρεμήσει την αναπνοή του και να διευκολύνει τα σήματα πόνου. Και για ένα λιποβαρές μωρό, αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης κατά περισσότερο από το ένα τρίτο. Βοηθά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και καθιστά λιγότερο πιθανές τις λοιμώξεις και άλλες ασθένειες, όπως η υπογλυκαιμία ή η υποθερμία.

Έξτρα τιπς:

Πρέπει να αγκαλιάζετε το σκύλο σας;

Μπορεί να έχετε πολλά από τα ίδια οφέλη με μια ανθρώπινη αγκαλιά, αλλά μπορεί να μην αρέσει στον σκύλο σας. Μην παρερμηνεύετε την αντίδραση του τριχωτού σας φίλου: Τα αυτιά προς τα πίσω και τα μάτια στραμμένα αλλού μπορεί να είναι σημάδια άγχους, όχι ευτυχίας. Μάλλον θα προτιμούσε ένα χάδι, μια λιχουδιά ή μια καλή κουβέντα.

Αγκαλιάστε το … τηλέφωνό σας

Σε μια μελέτη, ζητήθηκε από τους ανθρώπους να αγκαλιάσουν ένα μαξιλάρι σε σχήμα ανθρώπου με ενσωματωμένο τηλέφωνο και να μιλήσουν σε έναν σύντροφο μέσω της συσκευής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι είχαν ένα από τα μεγάλα οφέλη μιας πραγματικής αγκαλιάς: χαμηλότερες ορμόνες του στρες. Οι επιστήμονες μελετούν αυτό το αποτέλεσμα για να δουν αν μπορεί να ενισχύσει την κοινωνική υποστήριξη στην εποχή της τεχνολογίας.

+ 16 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Relations between plasma oxytocin, depressive symptoms and coping strategies in response to a stressor: the impact of social support https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28573887/

Touch May Alleviate Existential Fears for People With Low Self-Esteem https://www.psychologicalscience.org/news/releases/touch-may-alleviate-existential-fears-for-people-with-low-self-esteem.html#:~:text=%E2%80%9COur%20findings%20show%20that%20even,a%20sense%20of%20existential%20significance.%E2%80%9D

Social support and oxytocin interact to suppress cortisol and subjective responses to psychosocial stress https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14675803/#:~:text=More%20importantly%2C%20the%20combination%20of,social%20support%20on%20stress%20responsiveness.

More frequent partner hugs and higher oxytocin levels are linked to lower blood pressure and heart rate in premenopausal women https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15740822/#:~:text=Thus%2C%20frequent%20hugs%20between%20spouses,to%20examine%20in%20future%20research.

Hugs Help Protect Against Stress and Infection, Say Carnegie Mellon Researchers https://www.cmu.edu/news/stories/archives/2014/december/december17_hugsprotect.html#:~:text=Hugs%20were%20responsible%20for%20one,or%20not%20they%20experienced%20conflicts.

Oxytocin – A Multifunctional Analgesic for Chronic Deep Tissue Pain https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4276444/

The orgasmic history of oxytocin: Love, lust, and labor https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3183515/

How Cuddling Affects Your Sleep https://digibanglatech.news/uncategorized/55397/

Kangaroo Care in a Neonatal Context: Parents’ Experiences of Information and Communication of Nurse-Parents https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3680980/

Kangaroo Mother Care and Neonatal Outcomes: A Meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26702029/

Oxytocin and Social Bonds: The Role of Oxytocin in Perceptions of Romantic Partners’ Bonding Behavior https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5734372/

Does hugging provide stress-buffering social support? A study of susceptibility to upper respiratory infection and illness https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25526910/#:~:text=A%20similar%20stress%2Dbuffering%20effect,may%20effectively%20convey%20social%20support.

Can My Dog Make Me Healthier? https://www.psychologytoday.com/us/blog/canine-corner/201107/can-my-dog-make-me-healthier#:~:text=A%20large%20data%20base%20now,to%20have%20a%20cumulative%20effect.

Effects of partner support on resting oxytocin, cortisol, norepinephrine, and blood pressure before and after warm partner contact https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16046364/#:~:text=Results%3A%20Greater%20partner%20support%20(based,after%20WC%20but%20not%20before.

Huggable communication medium decreases cortisol levels https://www.nature.com/articles/srep03034#:~:text=Participants%20had%2015%2Dminute%20conversations,conversations%20with%20the%20huggable%20device.

Stress Can Increase Your Risk for Heart Disease https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=1&ContentID=2171#:~:text=Studies%20suggest%20that%20the%20high,plaque%20deposits%20in%20the%20arteries.