Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Ποια φαγητά προτείνονται όσο διαρκεί η πανδημία του κορωνοϊού;

Ποια φαγητά προτείνονται όσο διαρκεί η πανδημία του κορωνοϊού; Βελτιώστε τη διάθεση και μειώστε το άγχος σας

Πολλοί ασθενείς,  αυτή τη χρονική περίοδο, εκφράζουν περισσότερη αγωνία και φόβο και αναζητούν τρόπους να αντιμετωπίσουν την πανδημία του κορωνοϊού και τη νέα κατάσταση που δημιουργήθηκε.  Με παιδιά και ολόκληρες οικογένειες να ζουν σε ένα σπίτι μαζί όλη την ημέρα, καθώς τα σχολεία έχουν κλείσει, όπως και πολλές εργασίες, η καθημερινή συνηθισμένη ρουτίνα έχει διαταραχθεί, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το άγχος και να διαταράσσεται η υγιεινή διατροφή. Ένας από τους λόγους που αυξάνεται το άγχος είναι η αβεβαιότητα, η οποία μπορεί να μας κάνει να ξεχάσουμε την υγιεινή μας διατροφή.

Πόσο δύσκολο είναι να ακολουθήσουμε μια υγιεινή διατροφή σε περίοδο καραντίνας και γιατί;

Ο προγραμματισμός των γευμάτων για μια οικογένεια είναι μια πρόκληση από μόνος του. Τώρα με την απομόνωση στο σπίτι, τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, με τους περισσότερους ανθρώπους να τρέφονται με διαφορετικές τροφές από τις συνηθισμένες,  τις οποίες προμηθεύονται από καταστήματα τροφίμων με περιορισμένα είδη τροφίμων. Επίσης, η αβεβαιότητα αν θα βρουν τροφές με βασικά θρεπτικά συστατικά στα σουπερμάρκετ, καθώς πολλά είδη δεν είναι διαθέσιμα -τουλάχιστον προσωρινά- ωθεί τους ανθρώπους να αγοράσουν οτιδήποτε είναι διαθέσιμο, ακόμα κι αν δεν είναι κάτι που συνήθιζαν να τρώνε, καθώς αγχώνονται μήπως και δεν εξασφαλίσουν αρκετά φαγώσιμα στο σπίτι.

Επίσης, είναι πολύ δύσκολο να είστε σε καραντίνα και να μην μπείτε στον πειρασμό να φάτε το αλμυρό ή το τραγανό σνακ που σας αρέσει, εξαιτίας της πλήξης που βιώνετε. Το να καταναλώσει κάποιος μερικά κουλουράκια ή κάποιο άλλο σνακ, δεν είναι κακό, ωστόσο μερικοί άνθρωποι δεν μπορούν να σταματήσουν να τρώνε όταν ανοίξουν ένα κουτί σνακ μέχρι να το φάνε όλο. Να σημειώσουμε ότι αν ήδη νιώθετε άσχημα, η κατανάλωση ολοκλήρου του πακέτου, δεν θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα, αλλά θα σας κάνει να νιώθετε – μετά – ακόμη πιο άσχημα. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν πολλούς απλούς υδατάνθρακες, οι οποίοι αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος σας, κάτι που προκαλεί άγχος και επιδεινώνει την κακή διάθεση.

Πώς λοιπόν μπορούμε να κάνουμε προσεκτικά καλές επιλογές φαγητού;

  • Δημιουργήστε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα ή ένα καθημερινό πρόγραμμα γευμάτων. Ένα πρόγραμμα θα είναι αποτελεσματικό, τόσο για εσάς όσο και για τους υπολοίπους που μένουν μαζί σας, καθώς θα ξέρετε πότε και τι θα φάτε, οπότε θα αποφεύγετε τους πειρασμούς των σνακ.
  • Μπορείτε να φάτε μαζί με την οικογένεια ή τους φίλους σας, χρησιμοποιώντας κάποια εφαρμογή όπως Skype, Zoom ή FaceTime. Μοιραστείτε συνταγές ή μαγειρέψτε «μαζί» μέσω βιντεόκλησης υγιεινά φαγητά.
  • Σχεδιάστε το τι θα αγοράσετε από το σουπερμάρκετ, φροντίζοντας να είναι υγιεινό. Προσπαθήστε να αγοράσετε λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα και σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε αλάτι ή ζάχαρη.
  • Αγοράστε πολλά φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιή λίπη και άπαχες πρωτεΐνες.
  • Περιορίστε τη σόδα και τους χυμούς που περιέχουν πολλή ζάχαρη. Αντ ‘αυτού πιείτε νερό αρωματίζοντας το με βρώσιμα εσπεριδοειδή ή μούρα.
  • Προγραμματίστε μια μέρα την εβδομάδα, κατά την οποία μπορείτε να φάτε κάτι που σας αρέσει. Μην τα φάτε, όμως, όλα την ίδια μέρα.
  • Διαχειριστείτε το ότι έχετε. Εάν δεν έχετε για παράδειγμα καραμέλα, μην βγείτε έξω για να πάρετε.

Υπάρχουν τρόφιμα που μειώνουν το άγχος;

Μπορεί να εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι ορισμένα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στα τρόφιμα, έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν το άγχος ή υποκινούν την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη, που μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα – και όλοι θέλουμε να αισθανόμαστε όσο καλύτερα γίνεται σε αυτούς τους καιρούς αβεβαιότητας. Οι άνθρωποι αισθάνονται πολύ άγχος αυτή τη στιγμή και η πραγματικότητα είναι ότι το άγχος επιδεινώνει την κακή διάθεση και την αγωνία, ενώ παράλληλα καταστέλλει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επομένως, πρέπει να στοχεύουμε σε τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και βελτιώνουν την διάθεση.

Ποιες τροφές μειώνουν τον άγχος και ενισχύουν το ανοσοποιητικό;

Μειώστε το άγχος και ενισχύστε την ασυλία του οργανισμού σας επιλέγοντας:

  • Εσπεριδοειδή και κόκκινες πιπεριές (και τα δύο είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία σε ορισμένες μελέτες έχει αποδειχθεί ότι υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα)
  • Μπαχαρικά: τζίντζερ, σκόρδο, κουρκουμά και καψαϊκίνη (από πιπεριές τσίλι) μπορούν εύκολα να προστεθούν σε σούπες, στιφάδο, τηγανητά ή σάλτσες σαλάτας.
  • Τρόφιμα πλούσια σε ψευδάργυρο όπως στρείδια, μύδια, κάσιους, συκώτι, βόειο κρέας και κρόκους αυγών.
  • Οι τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο μπορούν να σας κάνουν να νιώσετε πιο ήρεμοι και να υποστηρίξουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Το άγχος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του μαγνησίου. Παραδείγματα τροφών που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο είναι: τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, τα πράσινα φύλλα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο άγριος σολομός της Αλάσκας, περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Μια μελέτη από φοιτητές της ιατρικής που πραγματοποιήθηκε το 2011, ήταν από τις πρώτες που έδειξε ότι τα ωμέγα-3 μειώνουν το άγχος.
  • Τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά όπως τουρσιά, λάχανο τουρσί και κεφίρ.
  • Προσθέστε μερικά αντιοξειδωτικά στη διατροφή σας, τα οποίο ενεργούν κατά του άγχους και υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι