Υγεία των δοντιών

Ποια οδοντικά προβλήματα προκαλεί το κάπνισμα;

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ήδη ότι το κάπνισμα κάνει κακό στην υγεία, αλλά ξέρατε ότι το κάπνισμα, συμβάλλει σημαντικά και σε πολλά οδοντικά προβλήματα; Γι΄ αυτό το αποτέλεσμα ωστόσο, δεν ευθύνεται μόνο το κάπνισμα συμβατικών τσιγάρων, αλλά και άλλα καπνικά προϊόντα, όπως τα πούρα και ο ναργιλές. (Τι προκαλεί το κάπνισμα στην καρδιά σας;)

Ποια οδοντικά προβλήματα προκαλεί το κάπνισμα;

Το κάπνισμα αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος, μιας ασθένειας που εξελίσσεται γρήγορα και μπορεί να γίνει θανατηφόρα εάν δεν διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα. Ο καρκίνος του στόματος σήμερα, οδηγεί εκατομμύρια ανθρώπους στο θάνατο, καθώς τείνει να διαγιγνώσκεται αργά. Ως εκ τούτου, οι τακτικοί οδοντιατρικοί έλεγχοι είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό του. (Καρκίνος του στόματος: Τι πρέπει να γνωρίζετε;)

Οι καπνιστές αντιμετωπίζουν επίσης αυξημένο κίνδυνο ουλίτιδας, η οποία είναι μία από τις κύριες αιτίες απώλειας δοντιών στους ενήλικες. Η χρήση καπνού προκαλεί ανισορροπία στα στοματικά βακτήρια, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ασθένειας των ούλων. Μάλιστα, μπορεί να επιβραδύνει την επούλωση των πληγών του στόματος, που δημιουργούνται μετά την εξαγωγή ενός δοντιού.

Το κάπνισμα καταστρέφει τον ιστό των ούλων, με αποτέλεσμα τα ούλα να υποχωρούν, αφήνοντας έτσι εκτεθειμένες τις ρίζες τους, αυξάνοντας τον κίνδυνο τερηδόνας, ευαισθησίας σε ζεστά και κρύα ροφήματα και φαγητά, εξαιτίας της έκθεσης των ευαίσθητων νευρικών απολήξεων που καλύπτονται από τα ούλα.

Πρόσθετα προβλήματα από το κάπνισμα περιλαμβάνουν:

  • Κακοσμία του στόματος, η οποία οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων που σχετίζονται με τον ίδιο τον καπνό, αλλά και στην βακτηριακή ανισορροπία του στόματος.
  • Λεκέδες στα δόντια, οι οποίοι είναι αδύνατον να αφαιρεθούν με το τακτικό βούρτσισμα. Το κάπνισμα είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες αποχρωματισμού των δοντιών.
  • Συσσώρευση πέτρας, που απαιτεί πιο συχνούς οδοντιατρικούς καθαρισμούς, διαφορετικά μπορεί να οδηγήσει σε ουλίτιδα.

Πούρα

Τα πούρα περιέχουν αρκετές τοξίνες που σχετίζονται με τον καρκίνο.

Ναργιλές

Το κάπνισμα ναργιλέ είναι πολύ δημοφιλές σε ορισμένες χώρες το τελευταίο διάστημα. Δυστυχώς όμως, το νερό στους σωλήνες του ναργιλέ, δεν φιλτράρει όλες τις επιβλαβείς τοξίνες, οι οποίες είναι άγνωστο πώς αντιδρούν στο στόμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο ναργιλές είναι σημαντικός παράγοντας κίνδυνου για ορισμένες οδοντικές ασθένειες λόγω της διπλής επίδρασης της γεύσης και του καπνού.

Πώς θα κόψετε το κάπνισμα;

  • Ορίστε μια ημερομηνία κατά την οποία πιστεύετε ότι θα είστε έτοιμοι ψυχολογικά για να πείτε πως δεν θα ξανακαπνίσετε

Μέχρι την ημερομηνία που ορίσατε, φροντίστε να απαλλαγείτε από όλα τα προϊόντα καπνού που έχετε στο σπίτι, στο γραφείο και το αυτοκίνητο. Από εκεί και έπειτα, αρχίστε να αποφεύγετε χώρους που καπνίζουν άλλοι άνθρωποι, διότι αυτό θα σας βάλει σε μεγάλο πειρασμό. Ωστόσο, στην περίπτωση που βρεθείτε σε χώρους που καπνίζουν οι γύρω σας, μην καπνίσετε ούτε και μια τζούρα, ακόμη και αν νιώθετε αυτή την επιθυμία. Ιδανικά απομακρυνθείτε ή μασήστε μια τσίχλα. (Διακοπή καπνίσματος: Η διέγερση του εγκεφάλου μπορεί να βοηθήσει;)

  • Ζητήστε υποστήριξη και ενθάρρυνση

Γνωστοποιήστε σε όλους (οικογένεια, φίλους, συνάδελφους) ότι πρόκειται να κόψετε το κάπνισμα και ζητήστε τους ευγενικά να μην καπνίζουν γύρω σας. Να θυμάστε ότι οι άμεσες επαφές σας, έχουν μεγάλη επιρροή πάνω σας, το ίδιο και εσείς πάνω τους, αυτό σημαίνει πως είτε μπορεί να σας παρασύρουν να σταματήσετε την προσπάθεια σας για διακοπή του καπνίσματος εάν καπνίζουν, είτε εσείς να τους παρασύρετε να προσπαθήσουν να διακόψουν και αυτοί το κάπνισμα. Συνήθως, σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν ένας αποφασίζει να κόψει το κάπνισμα, ακολουθούν και άλλοι. Σε αυτή την περίπτωση, ο ένας μπορεί να στηρίξει την προσπάθεια του άλλου. Για περεταίρω συμβουλές και στήριξη συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. (Τι είναι το παθητικό κάπνισμα και γιατί είναι επικίνδυνο;)

  • Προσδιορίστε και αποφύγετε τα μέρη και τις καταστάσεις που σας ενεργοποιούν την επιθυμία να καπνίσετε

Οι καπνιστές, συνδέουν υποσυνείδητα το τσιγάρο με διάφορες δραστηριότητες και χώρους, όπως την βραδινή έξοδο για ποτό, τον καφέ ή το τέλος ενός γεύματος. Η απελευθέρωση από αυτές τις νοητικές συσχετίσεις είναι ένα ουσιαστικό και σημαντικό βήμα για την διακοπή του καπνίσματος. Ζητήστε υποστήριξη από κάποιον ειδικό, ο οποίος όχι μόνο θα σας βοηθήσει να αποδεσμευτείτε από αυτές τις συνδέσεις, αλλά θα σας προτείνει και διάφορες εναλλακτικές λύσεις. (Διακοπή καπνίσματος και σύντομες παρεμβάσεις)

  • Αποσπάστε την προσοχή σας από την έντονη σκέψη για κάπνισμα

Όταν νιώθετε έντονα την επιθυμία να καπνίσετε, προσπαθήστε να αποσπάσετε την προσοχή του εαυτού σας κάνοντας μια βόλτα, ένα χόμπι που αγαπάτε ή μια άλλη δραστηριότητα που σας γεμίζει. Επιπρόσθετα, επειδή στους καπνιστές παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το άγχος, καθώς συνδέουν υποσυνείδητα το κάπνισμα με την ηρεμία, όταν αντιμετωπίζετε πίεση ή ένα αγχωτικό γεγονός, αντί να καπνίσετε, ασκηθείτε ή κάντε ένα ζεστό μπάνιο που θα σας χαλαρώσει. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να σχεδιάσετε με τέτοιο τρόπο το καθημερινό σας πρόγραμμα, ώστε να γεμίζετε τις ώρες ευχάριστα και να μην έχετε χρόνο να σκεφτείτε το τσιγάρο. Τέλος, φροντίστε να πίνετε πολύ νερό και αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ που συνήθως γεννά την επιθυμία για κάπνισμα. (Γιατί κάποιοι δυσκολεύονται περισσότερο από άλλους να κόψουν το κάπνισμα;)

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved