Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Ποια τρόφιμα πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε άγχος ή κατάθλιψη;

Ποια τρόφιμα πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε άγχος ή κατάθλιψη;

1. Χυμός φρούτων

Οι ίνες που υπάρχουν στα ολόκληρα φρούτα, επιβραδύνουν τον τρόπο με τον οποίο το αίμα παίρνει ενέργεια και οδηγούν πιο εύκολα σε κορεσμό. Οι χυμοί, οι οποίοι δεν περιέχουν ίνες, είναι ουσιαστικά νερό με ζάχαρη, πράγμα που επιταχύνει το αίσθημα της πείνας και αυξάνει την νευρικότητα. Για να αποτρέψετε την νευρικότητα που επιδεινώνει τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης, προτιμήστε ολόκληρα φρούτα και για να δροσιστείτε πιείτε νερό.

2. Ζαχαρούχα ποτά

Τα ζαχαρούχα ποτά όπως η σόδα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και έχουν άμεση σχέση με την κατάθλιψη, διότι λειτουργούν ακριβώς όπως οι χυμοί. Προτιμήστε δροσερό νερό.

3. Τοστ

Το τοστ που είναι φτιαγμένο με λευκό ψωμί, το οποίο είναι εξαιρετικά επεξεργασμένο, προκαλεί έντονες εκρήξεις ενέργειας, διότι μετατρέπεται γρήγορα σε σάκχαρο στο αίμα, γεγονός που αυξάνει την νευρικότητα και δεν είναι ευεργετικό για άτομα με κατάθλιψη ή άγχος. Μπορείτε να απολαύσετε τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως.

4. Αναψυκτικά διαίτης

Τα αναψυκτικά διαίτης μπορεί να μην προκαλούν ενεργειακή έκρηξη καθώς δεν περιέχουν υπερβολική ζάχαρη, ωστόσο, μπορούν να ρίξουν την διάθεση και να επιδεινώσουν την κατάθλιψη. Μάλιστα, οι επιστήμονες σημειώνουν ότι η καφεΐνη που υπάρχει σε πολλά τέτοια ποτά, αυξάνει το άγχος.

5. Κέτσαπ

Η κέτσαπ είναι φτιαγμένη με πολλές ντομάτες, την ίδια στιγμή όμως, περιέχει και πολλή ζάχαρη και συγκεκριμένα 4 γραμμάρια ζάχαρης ανά κουταλιά της σούπας. Ενώ οι ελαφριές εκδόσεις της, περιέχουν πολλά τεχνητά γλυκαντικά. Και στις δύο περιπτώσεις, η κέτσαπ επηρεάζει αρνητικά το άγχος και την κατάθλιψη. Προτιμήστε σπιτική σάλτσα με λίγο πιπέρι καγιέν.

6. Ενεργειακά ποτά

Τα ενεργειακά ποτά προκαλούν ταχυπαλμίες, άγχος και προβλήματα στον ύπνο λόγω της πολλής καφεΐνης που περιέχουν. Μάλιστα, παράλληλα περιέχουν και πολλή ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά που επιφέρουν όλες τις επιδράσεις που αναφέραμε πιο πάνω. Προτιμήστε νερό και αν θέλετε κάτι γλυκό προτιμήστε ένα κομμάτι φρούτου.

7. Καφές

Ο καφές είναι πλούσιος σε καφεΐνη, η οποία προκαλεί κόπωση και νευρικότητα. Την ίδια στιγμή επηρεάζει τον ύπνο αν λαμβάνεται αργά το απόγευμα. Όλες αυτές οι επίδρασες της λοιπόν, δεν ευνοούν τα άτομα με άγχος και κατάθλιψη. Αντιθέτως, επιδεινώνουν τα συμπτώματα τους. Για να διακόψετε την καφεΐνη συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και φροντίστε να την μειώσετε σταδιακά.

8. Ζαχαροαλοιφή

Η ζαχαροαλοιφή περιέχει πολλή ζάχαρη και περίπου 2 γραμμάρια μεταποιημένων λιπαρών ανά μερίδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα μεταποιημένα λιπαρά συνδέονται με την κατάθλιψη. Τα μεταποιημένα λιπαρά υπάρχουν επίσης στα τηγανιτά τρόφιμα, στα κράκερ, στα μπισκότα και στα κέικ. Εάν σας αρέσει το λίπος καταναλώστε υγιές λίπος από ψάρια, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και αβοκάντο. Τα υγιή λίπη βελτιώνουν την διάθεση.

9. Αλκοόλ

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ επηρεάζει τον ύπνο και η ανεπάρκεια ύπνου με τη σειρά της προκαλεί άγχος και επιδεινώνει την κατάθλιψη. Ωστόσο, ένα ποτό μπορεί να έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα. Προσέξτε λοιπόν την δοσολογία: 1 ποτό για γυναίκες την ημέρα και 2 ποτά για άνδρες.

10. Επεξεργασμένες τροφές

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα άτομα που συνηθίζουν να καταναλώνουν τηγανιτά τρόφιμα, εκλεπτυσμένα δημητριακά, γλυκά και γαλακτοκομικά προϊόντα πλούσια σε λιπαρά, είναι πιθανότερο να έχουν άγχος και κατάθλιψη. Αντιθέτως, η διατροφή που είναι πλούσια σε δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και ψάρια, βελτιώνει την διάθεση.

11. Σάλτσα σόγιας

Τα ψωμιά, τα ζυμαρικά και τα αρτοσκευάσματα, είναι προσυσκευασμένα τρόφιμα, όπως η σάλτσα σόγιας, η οποία επηρεάζει αρνητικά τα άτομα με ευαισθησία στη γλουτένη. Η κατανάλωση τέτοιων προϊόντων από άτομα με την συγκεκριμένη δυσανεξία, μπορεί να προκαλέσει άγχος, κατάθλιψη και συναισθηματική κόπωση. Ελέγξτε τις ετικέτες και προσπαθήστε να τα αποφεύγετε.

12. Ντόνατς

Σε όλους μας αρέσουν τα γλυκά, αλλά μόνο σε περιορισμένες ποσότητες βελτιώνουν τη διάθεση. Η υπερκατανάλωση γλυκών έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Τα ντόνατς είναι πλούσια σε ζάχαρη, βλαβερά λιπαρά και λευκό αλεύρι. Περιορίστε την κατανάλωση τους.

+ 11 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Foods to Avoid If You Have Anxiety or Depression https://www.webmd.com/depression/ss/slideshow-avoid-foods-anxiety-depression

Artificial sweeteners produce the counterintuitive effect of inducing metabolic derangements https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23850261/

Neurologic and Psychiatric Manifestations of Celiac Disease and Gluten Sensitivity https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3641836/

https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/added-sugars-and-sugarsweetened-beverage-consumption-dietary-carbohydrate-index-and-depression-risk-in-the-seguimiento-universidad-de-navarra-sun-project/80AE23E8DE916349DE7167E8991CBA84 Added sugars and sugar-sweetened beverage consumption, dietary carbohydrate index and depression risk in the Seguimiento Universidad de Navarra (SUN) Project

Energy Drinks https://www.nccih.nih.gov/health/energy-drinks

Caffeine Withdrawal and Dependence: A Convenience Survey Among Addiction Professionals https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24761276/

Drinking coffee may decrease depression risk in women https://www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/coffee-depression-women-ascherio-lucas/

Carbohydrates — Good or Bad for You? https://www.health.harvard.edu/diet-and-weight-loss/carbohydrates--good-or-bad-for-you

Alcohol and Public Health https://www.cdc.gov/alcohol/

Reducing Childhood Obesity by Eliminating 100% Fruit Juice https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3482038/

HOLD THE DIET SODA? SWEETENED DRINKS LINKED TO DEPRESSION, COFFEE TIED TO LOWER RISK https://www.aan.com/pressroom/home/pressrelease/1128

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι