Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

Ποιες καθημερινές συνήθειες προκαλούν πόνο στην πλάτη και τη μέση;

 Πολλές από τις καθημερινές μας συνήθειες προκαλούν πόνο στην μέση και την πλάτη μας, παρόλο που δεν αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές είναι υπεύθυνες γι’ αυτό που μας συμβαίνει.

Ποιες καθημερινές συνήθειες προκαλούν πόνο στην πλάτη και τη μέση;

1. Λάθος τρόπος καθίσματος

Στην περίπτωση που ο τρόπος που κάθεστε δεν ευθυγραμμίζει την σπονδυλική σας στήλη ή το σώμα σας γέρνει προς τα εμπρός, ασκείται πίεση στη μέση προκαλώντας πόνο. Για να αποφύγετε αυτό το αποτέλεσμα, τεντώστε απαλά την πλάτη σας και μετακινήστε το κεφάλι και το λαιμό σας πάνω-κάτω και δεξιά-αριστερά κάθε μισή ώρα. Επιπρόσθετα, για να μειώσετε τον πόνο εφαρμόστε μια παγοκύστη ή μια θερμοφόρα στη μέση σας, αφού πρώτα καλύψετε το δέρμα σας με μια πετσέτα ή κάποιο πανί. Επισκεφθείτε το γιατρό σας εάν ο πόνος δεν απομακρύνεται.

2. Επεξεργασμένες τροφές

Οι επεξεργασμένες τροφές, πολλές φορές δημιουργούν φλεγμονή και στερούν από τον οργανισμό τις θρεπτικές ουσίες που του είναι απαραίτητες, όπως το ασβέστιο, το φώσφορο και η βιταμίνη D. Το σώμα χρειάζεται άπαχη πρωτεΐνη, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και υγιή λιπαρά όπως αυτά που υπάρχουν στο αβοκάντο και τον σολομό, για να μπορέσει να κατασκευάσει τους ιστούς των μυών, τους μαλακούς ιστούς της πλάτης και να κρατήσει γερά τα οστά.

3. Λάθος στρώμα

Το ιδανικό στρώμα πρέπει να είναι αρκετά σταθερό για να μπορεί να στηρίξει την πλάτη, αλλά και αρκετά μαλακό για να μπορεί να ταιριάξει με το σχήμα του σώματος. Για να βεβαιωθείτε ποιο είναι το κατάλληλο στρώμα για εσάς, μπορείτε να αγοράσετε κάποιο από ένα κατάστημα και να το δοκιμάσετε για μερικά βράδια. Υπάρχουν πολλά καταστήματα που δέχονται αλλαγές ακόμη και μετά από 2-3 εβδομάδες.

4. Λανθασμένη στάση ύπνου

  • Ανάσκελα: Αυτός είναι ένας από τους καλυτέρους τρόπους για να κοιμάστε εάν πονάτε την μέση σας. Ωστόσο, μπορεί να σας είναι δύσκολο να αλλάξετε τον τρόπο που κοιμάστε, δεδομένου ότι πρόκειται για μια συνήθεια που έχετε από παιδιά. Τοποθετείστε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα σας για να βοηθήσετε την πλάτη σας να διατηρήσει την καμπύλη της και δοκιμάστε διαφορετικά ύψη μαξιλαριών για το λαιμό σας, ώστε να βρείτε εκείνο που θα σας είναι πιο άνετο. Και οι δυο αυτοί τρόποι θα σας βοηθήσουν να νιώθετε καλύτερα όταν ξαπλώνετε ανάσκελα και να συνηθίσετε πιο εύκολα.
  • Μπρούμυτα: Είναι καλύτερα να μην κοιμάστε μπρούμυτα ειδικά εάν έχετε πρόβλημα με τη μέση και την πλάτη σας. Αυτή η στάση ύπνου προκαλεί τέντωμα στο λαιμό και ασκεί πίεση στη μέση. Εάν έχετε συνηθίσει να κοιμάστε μπρούμητα χρησιμοποιείστε ένα πολύ λεπτό μαξιλάρι για το κεφάλι σας ή μην χρησιμοποιείτε καθόλου μαξιλάρι, για να διατηρείτε το λαιμό σας στη σωστή του θέση.
  • Στο πλάι: Ο ύπνος στο πλάι μειώνει τον πόνο στην πλάτη. Για να βοηθηθείτε ακόμη περισσότερο βάλτε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας και τραβήξτε τα ελαφρός προς το στήθος σας, ώστε να αποτρέπεται η άσκηση πίεσης στη μέση. Αυτή η στάση ύπνου είναι ιδιαίτερα βολική για άτομα που έχουν ήδη πόνο στη μέση και για έγκυες γυναίκες.

5. Παρατεταμένο κάθισμα

Το να κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα ασκεί πίεση στο λαιμό, την πλάτη και την σπονδυλική στήλη. Επιπρόσθετα, η κατάσταση επιδεινώνεται όταν το παρατεταμένο κάθισμα συνδυάζεται με το κούνημα ενός μεγάλου ταξιδιού. Εάν η εργασία σας είναι καθιστική, τότε καθήστε σε μια ειδικά ρυθμιζόμενη καρέκλα, ώστε η πλάτη σας να είναι ευθεία και τα πόδια σας ίσια στο δάπεδο. Φροντίστε να σηκώνεστε και να μετακινείτε το σώμα σας κάθε μισή ώρα, ώστε να αποσυμπιέζεται.

6. Παράληψη άσκησης

Η άσκηση είναι πολύ σημαντική διότι ενδυναμώνει τους μυς της πλάτης και του στομαχιού, οι οποίοι στηρίζουν την σπονδυλική στήλη και την κρατούν στη σωστή της θέση. Κάντε βαράκια, ανεβοκατεβείτε σκάλες, περπατήστε, κάντε ποδηλασία και κολύμπι.

7. Κάπνισμα

Οι καπνιστές είναι 3 φορές πιο πιθανόν να αντιμετωπίσουν πόνο στην πλάτη. Το κάπνισμα περιορίζει τη ροή του αίματος στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης και της σπονδυλικής στήλης, οπότε είναι πιο εύκολο να καταστρέψει τους δίσκους που υπάρχουν ανάμεσα στα οστά, να αποδυναμώσει τα οστά και τελικά να οδηγήσει σε οστεοπόρωση. Ακόμη και ο βήχας που προκαλεί το κάπνισμα μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη. Εάν καπνίζετε συζητήστε με τον γιατρό σας για τρόπους διακοπής.

8. Επιπλέον κιλά

Τα επιπλέον κιλά πιέζουν τα οστά και τους μυς της πλάτης. Φάτε υγιεινά και αργά, ώστε να δίνετε χρόνο στον εγκέφαλο σας να αντιλαμβάνεται πότε χορτάσατε για να αποφύγετε την υπερκατανάλωση.

9. Βαριά τσάντα

Τα βαριά αντικείμενα τεντώνουν και αποδυναμώνουν τους μυς της πλάτης που στηρίζουν την σπονδυλική στήλη. Τα παιδιά που κουβαλούν την σχολική τους τσάντα, που συνήθως είναι γεμάτη βιβλία έρχονται αντιμέτωπα με μεγάλο κίνδυνο για την πλάτη τους. Σημειώνεται ότι η τσάντα των παιδιών δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 20% του σωματικού τους βάρους και πρέπει να φοριέται και με τα δύο της λουριά.

10. Λάθος ποδήλατο

Το λάθος ποδήλατο για κάποιον, είναι εκείνο που για να το οδηγήσει χρειάζεται να τεντώνεται και να σκύβει το σώμα του όπως κάνουν οι ποδηλάτες. Αυτό ασκεί πίεση στη μέση και κατά συνέπεια δημιουργεί πόνο. Ένας φυσιοθεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε το ποδήλατο που ταιριάζει στον δικό σας σωματότυπο.

11. Ψηλά τακούνια

Τα ψηλά τακούνια αλλοιώνουν την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, ασκώντας πίεση στους μυς της μέσης. Εάν φοράτε ψηλά τακούνια στο γραφείο, μπορείτε να έχετε μαζί σας και ένα ζευγάρι χαμηλά παπούτσια για να τα φοράτε όταν κάθεστε.

+ 17 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Bad Habits for Your Back https://www.webmd.com/back-pain/ss/slideshow-back-pain-mistakes

Spine https://www.cedars-sinai.org/programs/spine.html?gclid=EAIaIQobChMIvuWX_IaI5wIVh7PtCh2gbw1tEAAYASAAEgJQN_D_BwE

Starfish or Freefall? What Your Sleep Position Can Tell You https://bettersleep.org/better-sleep/sleep-positions/

Ask SleepBetter: Changing My Sleep Position https://sleepbetter.org/ask-sleepbetter-changing-my-sleep-position/

Yoga May Help Treat Back Pain https://newsinhealth.nih.gov/2017/08/yoga-may-help-treat-back-pain

Low Back Pain Fact Sheet https://www.ninds.nih.gov/disorders/patient-caregiver-education/fact-sheets/low-back-pain-fact-sheet

Letter to Editor Open Access Prolong Wearing of High Heeled Shoes Can Cause Low Back Pain https://www.omicsonline.org/open-access/prolong-wearing-of-high-heeled-shoes-can-cause-low-back-pain-2165-7025-1000356.php?aid=91624

Text Neck Syndrome - Systematic Review https://www.semanticscholar.org/paper/Text-Neck-Syndrome-Systematic-Review-Neupane-Ali/b2e5d8b088893f8ac754f70ede90a036ed519365

Association of nutrient-dense snack combinations with calories and vegetable intake. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23248234

Why Smoking Will Worsen Your Chronic Pain https://health.clevelandclinic.org/why-smoking-will-worsen-your-chronic-pain/

Lower back pain is a common complaint amongst cyclists but what causes it and how should you go about curing it? https://www.britishcycling.org.uk/knowledge/training/health-recovery/article/izn20170620-Health---recovery-Lower-back-pain-on-the-bike-0

The effect of slow spaced eating on hunger and satiety in overweight and obese patients with type 2 diabetes mellitus. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25452861

Serum lipids in relation to sciatica among Finns. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17825307

The effect of walking in high- and low-heeled shoes on erector spinae activity and pelvis kinematics during gait. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22311060

Vitamin D deficiency, muscle function, and falls in elderly people. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11916748

Suffering for Fashion: Rethink Shoe and Bag Choices https://www.prnewswire.com/news-releases/suffering-for-fashion--rethink-shoe-and-bag-choices-226810861.html

4 Keys to Strength Building and Muscle Mass https://www.eatright.org/fitness/training-and-recovery/building-muscle/strength-building-and-muscle-mass

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι