Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

Ποιες συνήθειες κάνουν κακό στα οστά;

Ποιες συνήθειες κάνουν κακό στην υγεία των οστών;

1. Υπερκατανάλωση αλατιού

Όσο περισσότερο αλάτι καταναλώνει ενας άνθρωπος, τόσο περισσότερο ασβέστιο απορρίπτει το σώμα του, πράγμα που αποδυναμώνει τα οστά. Τρόφιμα όπως το ψάρι, τα τυριά, τα αλλαντικά και τα πατατάκια είναι πλούσια σε αλάτι και καλό είναι να αποφεύγονται. Υπενθυμίζεται ότι το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται λιγότερο από 2.300 χιλιοστόγραμμα νατρίου την ημέρα.

2. Ακινησία

Η χαλάρωση στον καναπέ είναι πολύ ωραία, αλλά η παρατεταμένη ακινησία ευνοεί την απώλεια οστών. Η άσκηση ενδυναμώνει τα οστά και είναι πολύ σημαντική κυρίως για τα οστά των ποδιών που κουβαλούν το σωματικό βάρος.

3. Μεγάλες βόλτες με το ποδήλατο

Η ποδηλασία βελτιώνει την λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων. Τι συμβαίνει όμως με τα οστά; Η ποδηλασία δεν είναι άσκηση κατά την οποία κουβαλάτε το σωματικό σας βάρος και ως εκ τούτου δεν αυξάνει την πυκνότητα των οστών, σε αντίθεση με τις βόλτες και τις πεζοπορίες. Αν είστε λάτρης της ποδηλασίας θα πρέπει να προσθέσετε στην ρουτίνα σας και μερικές άλλες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, το τένις, ο χορός ή το κολύμπι.

4. Πάρα πολύς χρόνος σε εσωτερικούς χώρους

Ο πολύς χρόνος σε εσωτερικούς χώρους επηρεάζει τη δύναμη των οστών. Όπως είναι γνωστό, η έκθεση στον ήλιο ωθεί το σώμα να παράξει βιταμίνη D, η οποία είναι ευεργετική για τα οστά. Χρειάζονται μόνο 10-15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο, μερικές φορές την εβδομάδα για να αποκομίσετε τα ηλιακά οφέλη. Υπενθυμίζεται ότι η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο αυξάνει τις πιθανότητες καρκίνου του δέρματος, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί.

Πέραν από τον ήλιο, πολύ ευεργετικά είναι και διάφορα τρόφιμα που είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, ο χυμός και το γάλα. Όσον αφορά τα συμπληρώματα, συζητήστε με τον γιατρό σας.

5. Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα απορροφά ασβέστιο από τα τρόφιμα, οπότε ευνοεί την απώλεια οστών. Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο: 1 ποτό για γυναίκες και 2 ποτά για άντρες την ημέρα.

6. Υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης

Η καφεΐνη δεν υπάρχει μόνο στον καφέ, αλλά και σε πολλά άλλα ποτά και τρόφιμα, όπως το τσάι, τα ενεργειακά ποτά και η σοκολάτα. Πάρα το γεγονός ότι χρειάζεται περεταίρω έρευνα, ορισμένες μελέτες έχουν συνδέσει την οστική απώλεια με την υψηλή πρόσληψη καφεΐνης.

7. Κάπνισμα

Το κάπνισμα εμποδίζει το σώμα από το να δημιουργήσει νέο υγιή οστικό ιστό. Συζητήστε με τον γιατρό σας για τρόπους διακοπής.

8. Φαρμακευτικές αγωγές

Μερικές φαρμακευτικές αγωγές, ειδικά αν είναι μακροχρόνιες, έχουν αρνητικό αντίκτυπο στα οστά. Ορισμένα αντιεπιληπτικά φάρμακα και γλυκοκορτικοειδή, όπως η πρεδνιζόνη και η κορτιζόνη, προωθούν στην οστική απώλεια, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα έχουν και τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα που χρησιμοποιούνται για καταστάσεις υγείας όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, ο λύκος, το άσθμα και η νόσος του Crohn.

9. Χαμηλό σωματικό βάρος

Χαμηλό σωματικό βάρος σημαίνει μεγαλύτερη πιθανότητα κατάγματος και απώλειας οστού. Κάντε ασκήσεις ενδυνάμωσης και συζητήστε με τον γιατρό σας για τρόπους περεταίρω λήψης ασβεστίου μέσω της διατροφής σας ή μέσω συμπληρωμάτων. Συμβουλευτείτε κάποιον διατροφολόγο για υγιείς τρόπους αύξησης βάρους.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι