Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Ποιες τροφές να επιλέξετε όταν έχετε διάρροια

Diarrhea
© Kowniewping | Dreamstime Stock Photos

Η επιλογή των τροφών όταν κάποιος έχει διάρροια ή διαφορετικά, παραπάνω από τρεις μαλακές ή υδαρείς κενώσεις την ημέρα, μπορεί να αποδειχτεί δύσκολη υπόθεση. Η διάρροια, είτε οφείλεται σε κάποια εποχιακή ίωση ή γαστρεντερίτιδα, είτε σε διαφορετική αιτία, ταλαιπωρεί το πεπτικό σύστημα και για αυτόν ακριβώς το λόγο ο ασθενής θα πρέπει να καταναλώνει τρόφιμα τα οποία δεν επιβαρύνουν παραπάνω τον οργανισμό του και του δίνουν την ευκαιρία να “ξεκουραστεί”.

Ποιες είναι, όμως, οι κατάλληλες τροφές σε αυτήν την περίπτωση και ποιες απαγορεύονται δια ροπάλου;

Αν μαζί με τη διάρροια ο ασθενής κάνει και εμετούς, καλό θα ήταν να αποφύγει την κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής και να συμβουλευτεί άμεσα τον γιατρό του, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος της απώλειας ηλεκτρολυτών και της αφυδάτωσης του οργανισμού.

Σε διαφορετική περίπτωση, οι κλασσικές επιλογές είναι λευκό κατεργασμένο ρύζι, πατάτες βραστές χωρίς τη φλούδα, φρυγανιές, κράκερς, μακαρόνια σκέτα χωρίς βούτυρο, στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας χωρίς την πέτσα.

Και αν η διάρροια επιμένει;

Πέρα όμως από τα παραπάνω, και επειδή αρκετές φορές η διάρροια και οι ενοχλήσεις μπορεί να επιμένουν για αρκετές μέρες, θα ήταν χρήσιμο ο ασθενής να γνωρίζει ποια τρόφιμα θα πρέπει να αποφεύγει και ποια θα πρέπει να προτιμά. Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες όπου κάποιος ασθενής ακολούθησε για δυο-τρεις ημέρες τις συμβουλές του γιατρού του και στη συνέχεια επέστρεψε στις παλιές συνήθειες του, όπως για παράδειγμα πλούσια και λιπαρά γεύματα,με αποτέλεσμα τα συμπτώματα να επανέλθουν.Έτσι είναι απαραίτητο να ακολουθηθεί το πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ασθένειας και να γίνει σταδιακά η επιστροφή στο παλαιότερο πρόγραμμα διατροφής.

Τι πρέπει να αποφεύγει ο ασθενής;

Λίπη, τηγανητά, σάλτσες: Απαγορεύεται η κατανάλωση μαργαρίνης, βουτύρου, τηγανητών και πλούσιων σε λιπαρά τροφών. Δεν επιτρέπονται οι βαριές σάλτσες, τα τσιγαριστά, τα “βαριά” τρόφιμα όπως το πατέ, οι πέτσες ζώων, τα πατατάκια, γαριδάκια κλπ, τα αρτοσκευάσματα με πολύ βούτυρο, καθώς περιέχουν πολλά λιπαρά, τα οποία δεν μπορεί να επεξεργαστεί ο οργανισμός σε αυτή την φάση. Οι μερίδες θα πρέπει φυσικά να είναι μικρές, δηλαδή σε καμία περίπτωση να μην υπερβαίνουν το ένα πιάτο του γλυκού.

Φυτικές ίνες: Αν και οι φυτικές ίνες είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σωστής διατροφής, με πολλαπλά οφέλη για την υγεία, στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα πρέπει να καταναλώνονται. Έτσι, τροφές πλούσιες σε αυτές όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα πολύσπορα ψωμιά, το ακατέργαστο ρύζι κλπ θα πρέπει να αποφεύγονται. Εξαίρεση αποτελεί η μπανάνα και το εσωτερικό μέρος του μήλου, κατά προτίμηση βρασμένο.

Γαλακτοκομικά: Γιαούρτια, γάλατα, τυριά και τρόφιμα που περιέχουν τα παραπάνω δεν είναι κατάλληλα για άτομα που υποφέρουν από διάρροια.

Καφές, αλκοόλ: Δε θα πρέπει να γίνεται κατανάλωση καφέ, αλκοόλ, αναψυκτικών και άλλων ροφημάτων που περιέχουν καφεΐνη ή αλκοόλ. Ο ασθενής μπορεί να καταναλώνει μια κούπα μαύρο τσάι ή τσάι του βουνού, όμως αν επιθυμεί να καταναλώσει άλλα βότανα θα πρέπει πρώτα να έρθει σε συνεννόηση με τον γιατρό του.

Γλυκά,μπισκότα, παγωτά,ζάχαρη: Τα γλυκά θα πρέπει να αποφεύγονται από άτομα που έχουν διάρροια καθώς επιβαρύνουν τον οργανισμό.Επίσης όλα τα τεχνητά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη για παράδειγμα, θα πρέπει να αποφεύγονται.

Αρνί, κόκκινο κρέας, κυνήγι: Πρόκειται για μια κατηγορία κρεατικών που έχουν αρκετά λιπαρά και καλό θα είναι να αποφεύγονται. Εξαίρεση αποτελεί το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας μαγειρεμένο στον ατμό ή βραστό, χωρίς καρυκεύματα.

Μπαχαρικά, καρυκεύματα: Δεν επιτρέπονται. Η χρήση του αλατιού επιτρέπεται όμως σε λογικές ποσότητες (κάτω από 5 γραμμάρια την ημέρα) καθώς βοηθάει στο να συγκρατήσει το σώμα πολύτιμα μεταλλικά στοιχεία, τα οποία αποβάλλονται με γρήγορο ρυθμό εξαιτίας της διάρροιας.

+ 1 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend