Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

Πόνος στην ωμοπλάτη: Πώς θα ανακουφιστείτε;

Ο τραπεζοειδής είναι ένας από τους μύες του άνω μέρους της πλάτης. Είναι ένας μεγάλος τριγωνικός μυς που εκτείνεται από το ινιακό οστό στο κρανίο έως τη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης στην πλάτη. Εκτείνεται στο πλάτος των ώμων. Ο μυς χωρίζεται σε τρία τμήματα: τον άνω, τον μέσο και τον κάτω. Κάθε τμήμα του μυός παίζει ρόλο σε συγκεκριμένες κινήσεις του αυχένα και των ώμων. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τις λειτουργίες του τραπεζοειδούς, τις αιτίες του πόνου και του άλγους σε αυτόν τον μυ και πώς να ανακουφιστείτε από τον πόνο.

Λειτουργίες

Ο τραπεζοειδής σταθεροποιεί τις ωμοπλάτες και διευκολύνει επίσης την κίνηση του ώμου και του αυχένα. Το ανώτερο τμήμα του μυός βοηθά στην ανύψωση των ωμοπλάτων. Ο άνω τραπεζοειδής βοηθά επίσης στην περιστροφή και την κλίση του αυχένα. Ο μέσος τραπεζοειδής φέρνει τις ωμοπλάτες προς τα πίσω και παρέχει επίσης σταθεροποίηση για τον ώμο κατά τη διάρκεια ορισμένων κινήσεων του βραχίονα. Ο κάτω τραπεζοειδής βοηθάει να φέρει τις ωμοπλάτες πίσω προς τα κάτω.

Ο τραπεζοειδής μπορεί να γίνει επώδυνος για πολλούς λόγους. Ο πόνος στον τραπεζοειδή μπορεί επίσης να έχει συνοδά συμπτώματα, όπως:

  1. μυϊκή δυσκαμψία
  2. πόνος στον ώμο ή τον αυχένα
  3. μυϊκούς σπασμούς
  4. μυρμήγκιασμα ή μούδιασμα στο ένα ή και στα δύο χέρια
  5. μειωμένο εύρος κίνησης στους ώμους ή στον αυχένα

Ποιες είναι οι αιτίες του πόνου στον τραπεζοειδή;

Υπάρχουν διάφορες πιθανές αιτίες του πόνου στον τραπεζοειδή, όπως:

  1. Υπερβολική χρήση: Ο πόνος στον τραπεζοειδή συχνά αναπτύσσεται λόγω υπερβολικής χρήσης. Οι επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τους ώμους μπορούν να καταπονήσουν τον μυ. Οι δραστηριότητες αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν την ανύψωση βαρέων αντικειμένων ή τη συμμετοχή σε συγκεκριμένα αθλήματα, όπως η κολύμβηση.
  2. Στρες: Είναι σύνηθες για τους ανθρώπους να τεντώνουν τους μύες του ώμου και του αυχένα όταν αισθάνονται αγχωμένοι. Αυτή η υπερβολική ένταση μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκό πόνο με την πάροδο του χρόνου.
  3. Κακή στάση του σώματος: Η παρατεταμένη κακή στάση του σώματος μπορεί να ασκήσει πρόσθετη πίεση στον τραπεζοειδή. Η καμπούρα πάνω από ένα γραφείο ή το πληκτρολόγιο του υπολογιστή για πολλές ώρες, για παράδειγμα, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ο μυς να κονταίνει και να σφίγγεται.
  4. Τραυματισμός: Οι τραυματισμοί του τραπεζοειδούς, όπως μια μυϊκή θλάση από την άσκηση υπερβολικής δύναμης στον μυ, μπορεί να οδηγήσουν σε πόνο.

Με ποιους τρόπους μπορώ να βελτιώσω τον πόνο;

  1. Διατάσεις:

Οι διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν ώστε ο τραπεζοειδής μυς να μην είναι τόσο σφικτός. Μπορεί επίσης να αποτρέψει ή να ανακουφίσει τον πόνο. Όταν κάνετε διατάσεις, είναι σημαντικό να κινείστε μέσα και έξω από τη διάταση απαλά, αποφεύγοντας τις σπασμωδικές κινήσεις και τις αναπηδήσεις. Κρατήστε τη διάταση για περίπου 30 δευτερόλεπτα. Μια διάταση θα πρέπει να προκαλεί ένταση αλλά όχι πόνο, οπότε το άτομο θα πρέπει να αποφεύγει να επιβάλλει οποιαδήποτε διάταση.

  1. Ξηρά βελόνα:

Το dry needling είναι μια τεχνική που περιλαμβάνει την εισαγωγή μικρών, λεπτών βελονών στο δέρμα σε συγκεκριμένα σημεία ενεργοποίησης. Οι υποστηρικτές του dry needling ισχυρίζονται ότι η εισαγωγή των βελονών στα σημεία πυροδότησης απελευθερώνει τους μυϊκούς κόμπους και μπορεί να μειώσει τον πόνο. Μια μικρή μελέτη του 2018 που περιλάμβανε 40 ενήλικες αθλητές με πόνο στον ώμο διαπίστωσε ότι το dry needling στον άνω τραπεζοειδή μυ μείωσε τη σοβαρότητα του πόνου.

  1. Εφαρμογή πάγου και θερμότητας:

Τόσο η θερμοθεραπεία όσο και η κρυοθεραπεία μπορεί να μειώσουν την ταλαιπωρία του μυϊκού πόνου. Η εφαρμογή πάγου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και του πόνου στον τραπεζοειδή μυ. Η θερμότητα μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά τους μυϊκούς σπασμούς, να αυξήσει τη ροή του αίματος στην περιοχή και να προωθήσει την επούλωση.

  1. Taping:

Η χρήση tape μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου στον τραπεζοειδή. Αυτή η τεχνική περιλαμβάνει την εφαρμογή μιας ελαστικής ταινίας με τεντωμένο ελαστικό κάλυμμα πάνω από την επώδυνη περιοχή για να μειωθεί η πίεση στον μυ. Σε μια μικρή μελέτη συμμετείχαν 73 άτομα με πόνο στον τραπεζοειδή. Πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση του πόνου πριν και μετά το taping. Οι συμμετέχοντες έκαναν επίσης μια 24ωρη αξιολόγηση παρακολούθησης. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το kinesiotape μείωσε σημαντικά την υποκειμενική αίσθηση του πόνου. Παρόλο που η μελέτη ήταν περιορισμένη, η τεχνική αυτή είναι μια λύση χαμηλού κινδύνου που μπορεί να προσφέρει κάποια ανακούφιση.

  1. Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα: (ΜΣΑΦ)

Τα μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα και οι τοπικές κρέμες μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου στον τραπεζοειδή. Τα δημοφιλή ΜΣΑΦ περιλαμβάνουν την ιβουπροφαίνη και την ακεταμινοφαίνη. Η εγκυμοσύνη και ορισμένες ιατρικές παθήσεις μπορεί να αποτρέψουν τα άτομα από τη λήψη ΜΣΑΦ. Όποιος δεν είναι σίγουρος για τη λήψη αυτών των φαρμάκων θα πρέπει πρώτα να μιλήσει με έναν γιατρό ή φαρμακοποιό.

Πότε προτείνεται η επίσκεψη στον γιατρό;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι άνθρωποι μπορούν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τον πόνο στον τραπεζοειδή χρησιμοποιώντας σπιτικές θεραπείες, όπως ξεκούραση, πάγο και παυσίπονα.

Ωστόσο, ένα άτομο θα πρέπει να μιλήσει σε έναν γιατρό εάν εμφανίσει κάποιο από τα ακόλουθα:

  1. έντονο πόνο
  2. αδυναμία κίνησης του ώμου ή του αυχένα
  3. πόνος που διαρκεί περισσότερο από μία εβδομάδα
  4. σημάδια λοίμωξης, όπως ερυθρότητα του δέρματος και πυρετός
  5. κοιλότητα (βαθούλωμα) ή παραμόρφωση στον τραπεζοειδή, που μπορεί να υποδηλώνει σοβαρή θλάση

 

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Back exercises. https://www.acefitness.org/education-and-resources/lifestyle/exercise-library/body-part/back/trapezius(traps)

Flexibility benefits https://www.acefitness.org/education-and-resources/lifestyle/blog/6646/flexibility-benefits

Short-term effects of kinesio taping and cross taping application in the treatment of latent upper trapezius trigger points: A prospective, single-blind, randomized, sham-controlled trial. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4602325/

Comparison of upper trapezius and infraspinatus myofascial trigger point therapy by dry needling in overhead athletes with unilateral shoulder impingement syndrome https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29364040

Sprains and strains https://www.niams.nih.gov/health-topics/sprains-and-strains#tab-treatment

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι