Ορθοπαιδικά

Πόνος στο γόνατο: Τι πρέπει να κάνω και τι να προσέχω;

  1. Ξεκουράστε ένα πονεμένο γόνατο

Κάντε ένα διάλειμμα ώστε το γόνατό σας να έχει χρόνο να επουλωθεί. Θα χρειαστείτε μόνο 1 ή 2 ημέρες ξεκούρασης για να ανακουφιστείτε από ελαφρούς πόνους στο γόνατο, αλλά οι σοβαροί τραυματισμοί μπορεί να σας κρατήσουν περισσότερο. Μιλήστε με το γιατρό σας αν δεν βελτιωθεί μετά από λίγες ημέρες.

  1. Μην μένετε στον καναπέ για πολύ καιρό

Η άσκηση χτίζει ισχυρούς μύες γύρω από τις αρθρώσεις σας, και αυτό βοηθά στην πρόληψη των τραυματισμών. Μόλις το γόνατό σας ξεκουραστεί αρκετά, ξαναβγείτε έξω. Οι προπονήσεις στο νερό με χαμηλή αντίσταση ή το tai chi είναι καλές επιλογές. Αλλά μην το παρακάνετε, γιατί θα κινδυνεύσετε με περισσότερο πόνο.

  1. Ακολουθείστε το πρωτόκολλο

  • Ξεκουραστείτε για μία ή δύο ημέρες για να επουλωθεί.
  • Παγώστε το γόνατό σας για να ηρεμήσει η φλεγμονή.
  • Δέστε την άρθρωσή σας για στήριξη και για να σταματήσετε τη συσσώρευση υγρών.
  • Ανασηκώστε το σε ένα μαξιλάρι ή σκαμνί για να περιορίσετε το πρήξιμο.
  1. Μην διακινδυνεύετε γλιστρήματα ή πτώσεις

Φορέστε παπούτσια με καλό πέλμα για να μειώσετε τον κίνδυνο να γλιστρήσετε. Επιλέξτε παπούτσια με χαμηλό τακούνι και μαλακή σόλα από καουτσούκ. Διατηρείτε τους διαδρόμους και τις σκάλες του σπιτιού σας καλά φωτισμένους και καθαρίζετε τα δάπεδα από αντικείμενα στα οποία μπορεί να σκοντάψετε.

  1. Χρησιμοποιήστε ένα μπαστούνι αν το χρειάζεστε

Αισθάνεστε ασταθής; Χρησιμοποιήστε κάτι για να σας σταθεροποιεί καθώς κινείστε. Επιλέξτε ένα ανθεκτικό, δυνατό, ελαφρύ μπαστούνι με λαστιχένια άκρη και λαβή που πιάνεται εύκολα. Κρατήστε το σε γωνία 45 μοιρών για να βεβαιωθείτε ότι έχει το σωστό ύψος. Βρείτε ένα σε χρώμα ή στυλ που σας αρέσει, ώστε να είναι πιο πιθανό να το χρησιμοποιήσετε.

  1. Προσέξτε το βάρος σας

Τα επιπλέον κιλά επιβαρύνουν τα γόνατά σας και αυξάνουν τον κίνδυνο επώδυνης αρθρίτιδας και τραυματισμών. Αλλά ακόμη και η μέτρια απώλεια βάρους μπορεί να τα κάνει καλύτερα. Αν πρέπει να χάσετε μερικά κιλά, βάλτε στόχο να χάσετε μόλις το 5% του σημερινού σας βάρους μέσα στους επόμενους μήνες.

  1. Σκεφτείτε να κάνετε βελονισμό

Μικροσκοπικές βελόνες εισάγονται στο δέρμα γύρω από την πονεμένη άρθρωση. Έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο της αρθρίτιδας του γόνατος. Αναζητήστε κάποιον που είναι εκπαιδευμένος και έμπειρος.

  1. Μην ξεχνάτε τις διατάσεις

Οι μύες γύρω από τα γόνατά σας μπορεί να σφίξουν, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επώδυνους τραυματισμούς. Οι καθημερινές διατάσεις μπορούν να αποτρέψουν αυτό και τους μυϊκούς πόνους. Ζητήστε από το γιατρό ή το φυσικοθεραπευτή σας εύκολες κινήσεις που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε πριν περπατήσετε ή κάνετε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.

  1. Χρήση θερμότητας και κρύου

Εάν ο πόνος στο γόνατό σας φουντώνει, δοκιμάστε θερμές ή ψυχρές θεραπείες. Η υγρή θερμότητα είναι καλύτερη για την ανακούφιση του πόνου από την ξηρή. Μουλιάστε σε ένα ζεστό μπάνιο ή βάλτε ένα υγρό πανί στο φούρνο μικροκυμάτων. Για να ανακουφίσετε ένα πρησμένο γόνατο, πιέστε μια σακούλα κατεψυγμένων λαχανικών τυλιγμένη σε μια πετσέτα πάνω στην άρθρωση.

  1. Μην κοιμάστε σε λάθος θέση

Αυτό μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο στο γόνατό σας. Δοκιμάστε διαφορετικές θέσεις και βάλτε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας αν κοιμάστε στο πλάι. Μην στηρίζετε όμως ένα λυγισμένο γόνατο σε ένα μαξιλάρι – αυτό μπορεί να δυσχεράνει την απεμπλοκή του ποδιού σας την επόμενη μέρα.

  1. Δοκιμάστε νάρθηκες

Υποστηρίξτε ένα πονεμένο, αδύναμο γόνατο με έναν νάρθηκα. Ζητήστε από έναν φυσικοθεραπευτή να σας τοποθετήσει ένα τέτοιο ή να σας δέσει το γόνατό σας. Ένας απλός που εφαρμόζει πάνω στο γόνατό σας μπορεί επίσης να προσφέρει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τον πόνο. Μπορείτε να τα βρείτε στο φαρμακείο.

  1. Μην εξαντλείτε τα γόνατά σας

Μπορεί να έχετε πόνο στο γόνατο επειδή υπερφορτώνετε τις αρθρώσεις σας. Οι κινήσεις που κάνετε ξανά και ξανά, όπως το να ανεβοκατεβαίνετε καθημερινά τις σκάλες, μπορεί να τραυματίσουν και να φθείρουν τα γόνατά σας. Αλλά ούτε να κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αυτό ασκεί πρόσθετη πίεση μεταξύ του γόνατος και του οστού του ποδιού σας που μπορεί να προκαλέσει πόνο.

  1. Υποστηρίξτε τις καμάρες σας

Επιλέξτε παπούτσια που υποστηρίζουν τις καμάρες σας, ή προμηθευτείτε ειδικούς πάτους. Αν αυτά δεν λειτουργούν, μπορείτε να ρωτήσετε το γιατρό σας για προσαρμοσμένα στηρίγματα. Αλλά αυτά μπορεί να είναι ακριβά και δεν λειτουργούν πάντα καλύτερα από αυτά που διατίθενται στο εμπόριο.

  1. Μην φοράτε τα ίδια παλιά παπούτσια

Τα παπούτσια μπορούν να ξεχειλώσουν και να φθαρούν μετά από λίγο. Μην συνεχίσετε να φοράτε το αγαπημένο σας ζευγάρι αφού η στήριξη και το πέλμα τους έχουν φθαρεί. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι τα νέα παπούτσια που υποστηρίζουν καλά τα πόδια και τους αστραγάλους σας διευκολύνουν τον πόνο στο γόνατο.

  1. Μιλήστε στο γιατρό σας

Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσετε τον πόνο στο γόνατο μόνοι σας. Ο γιατρός σας μπορεί να σας συνταγογραφήσει φάρμακα ή να σας κάνει ένεση στεροειδών για να σας βοηθήσει. Μπορεί επίσης να σας μιλήσει για χειρουργική επέμβαση για την αντικατάσταση φθαρμένων αρθρώσεων ή συνδέσμων.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved