Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Δέρματος

Πώς να σταματήσετε τη φαγούρα του εκζέματος τη νύχτα

Τα συμπτώματα του εκζέματος συχνά επιδεινώνονται τη νύχτα και διακόπτουν ή καθυστερούν τον ύπνο. Τα φάρμακα, οι περιτυλίξεις, τα φαρμακευτικά λουτρά και άλλες μέθοδοι μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με έκζεμα να ξεκουραστούν καλά τη νύχτα. Το έκζεμα ή η δερματίτιδα είναι μια δερματική πάθηση που προκαλεί φαγούρα, φλεγμονή, πρήξιμο και σκασίματα στο δέρμα. Όταν το έκζεμα φουντώνει τη νύχτα, η δυσφορία μπορεί να δυσκολεύει τον ύπνο. Αυτή η διαταραχή του ύπνου είναι συχνή, επηρεάζοντας το 33,0 έως 87,1 τοις εκατό των ενηλίκων με έκζεμα. Η πάθηση προκαλεί δυσκολία στον ύπνο στο 83 τοις εκατό των παιδιών με έκζεμα και αυτό μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα ζωής τους.

Γιατί το έκζεμα φουντώνει τη νύχτα;

Οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι για το τι προκαλεί το έκζεμα, αλλά μπορεί να εμπλέκονται διάφοροι γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες. Τα συμπτώματα του εκζέματος μπορεί να είναι χειρότερα τη νύχτα για μερικούς λόγους:

  1. Λόγω των κύκλων ύπνου και αφύπνισης του σώματος και ότι η θερμοκρασία του ατόμου μειώνεται τη νύχτα, γεγονός που μπορεί να προκαλεί κνησμό στο δέρμα.
  2. Εάν ένα άτομο έχει ενυδατωθεί (πχ κρέμα σώματος) κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα αποτελέσματα μπορεί να έχουν εξασθενίσει τη νύχτα.
  3. Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ξύνονται στον ύπνο τους, γεγονός που μπορεί να επιδεινώσει τη φαγούρα.

 

Πώς να αποτρέψετε τη φαγούρα του εκζέματος τη νύχτα;

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αποφύγετε τις νυχτερινές εξάρσεις του εκζέματος είναι να αποφεύγετε τα ερεθίσματα που το προκαλούν πριν από τον ύπνο. Ορισμένοι παράγοντες μπορεί να περιλαμβάνουν διάφορες δραστηριότητες και υλικά. Οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να σας βοηθήσουν να αποτρέψετε τον κνησμό του εκζέματος τη νύχτα:

  1. Ενυδατώστε καλά το δέρμα σας πριν από τον ύπνο: Χρησιμοποιήστε μια ενυδατική κρέμα με βάση το λάδι ή μια φαρμακευτική κρέμα, όπως μια κρέμα στεροειδών, πριν από τον ύπνο. Ένας γιατρός μπορεί να σας βοηθήσει στην επιλογή της κατάλληλης κρέμας.
  2. Κάντε μπάνιο τη νύχτα: Το τακτικό μπάνιο είναι σημαντικό για τη διατήρηση της ενυδάτωσης του δέρματος και την πρόληψη των λοιμώξεων. Ενυδατώνετε πάντα μέσα σε 3 λεπτά από το μπάνιο για να κλειδώσετε την ενυδάτωση. Δοκιμάστε φαρμακευτικά λουτρά με τη βοήθεια του γιατρού ή του φαρμακοποιού σας.
  3. Χρησιμοποιήστε θεραπεία με υγρή περιτύλιξη: Εάν το δέρμα τείνει να ξηραίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, δοκιμάστε να τυλίξετε ένα υγρό πανί γύρω από την πληγείσα περιοχή μετά την ενυδάτωση. Αφήνοντας το περιτύλιγμα όλη τη νύχτα μπορεί να βοηθήσει να διατηρηθεί το δέρμα ενυδατωμένο.
  4. Αποφύγετε τα σκληρά υφάσματα: Μη χρησιμοποιείτε σεντόνια ή πιτζάμες από υφάσματα που μπορεί να ερεθίσουν το δέρμα, όπως το μαλλί ή ο πολυεστέρας. Τα ρούχα και τα λευκά είδη από 100% βαμβάκι είναι πιο ήπια για το δέρμα.
  5. Αποφύγετε τα αλλεργιογόνα πριν από τον ύπνο: Πολλά άτομα με έκζεμα έχουν επίσης αλλεργίες και οι αντιδράσεις μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα του εκζέματος. Μπορεί να βοηθήσει να μείνετε μακριά από κοινά αλλεργιογόνα, όπως το τρίχωμα των κατοικίδιων ζώων και τη γύρη, τη νύχτα.
  6. Πάρτε ένα αντιισταμινικό: Ενώ τα αντιισταμινικά μπορεί να μην μειώνουν τον κνησμό, μπορεί να κάνουν ένα άτομο να νυστάζει, βοηθώντας το να κοιμηθεί παρά τον κνησμό.
  7. Δοκιμάστε τη μελατονίνη: Έρευνα από το 2016 δείχνει ότι το συμπλήρωμα μελατονίνης μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με έκζεμα να κοιμηθούν πιο γρήγορα.
  8. Φορέστε γάντια στο κρεββάτι: Κάνοντας πιο δύσκολο το ξύσιμο μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της φαγούρας του εκζέματος τη νύχτα. Μερικοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση κρατώντας τα νύχια τους κοντά ή φορώντας γάντια στο κρεβάτι.
  9. Κρατήστε το υπνοδωμάτιο δροσερό: Η εφίδρωση ή απλώς η αίσθηση ζέστης μπορεί να κάνει το δέρμα να μας τρώει περισσότερο.
  10. Έχετε ένα καλό πρόγραμμα ύπνου: Κοιμηθείτε την ίδια ώρα κάθε βράδυ και αφιερώστε χρόνο για μια χαλαρωτική δραστηριότητα, όπως διάβασμα ή διαλογισμό, πριν από τον ύπνο.

Τα άτομα με έκζεμα και άλλα που έχουν ευαίσθητο δέρμα θα πρέπει να αποφεύγουν τα ακόλουθα, ειδικά πριν από τον ύπνο:

  1. σαπούνια, λοσιόν και καλλυντικά που περιέχουν αρώματα ή χρωστικές ουσίες
  2. οικιακά καθαριστικά
  3. μούχλα
  4. ακάρεα της σκόνης
  5. βενζίνη
  6. νικέλιο και άλλα μέταλλα
  7. καπνός τσιγάρων
  8. ιδρώτας
  9. καταστάσεις υψηλού στρες

Εάν το έκζεμα εμποδίζει το άτομο να κοιμηθεί ή εάν η κατάσταση είναι σοβαρή, ο γιατρός μπορεί να συστήσει ανοσοκατασταλτικά φάρμακα. Αυτά εμποδίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιδράσει υπερβολικά και να προκαλέσει εξάρσεις.

Η φωτοθεραπεία μπορεί επίσης να βοηθήσει στο σοβαρό έκζεμα.

Κνησμός κατά τη διάρκεια του ύπνου σε βρέφη και μωρά:

Το έκζεμα μπορεί να πρωτοεμφανιστεί κατά τη βρεφική ηλικία, συνήθως ως εξάνθημα στο πρόσωπο και το τριχωτό της κεφαλής. Αυτό μπορεί να προκαλέσει νυχτερινή φαγούρα και δυσφορία. Συχνά, οι θεραπείες για τα παιδιά και τα μωρά είναι οι ίδιες με εκείνες για τους ενήλικες, αλλά οι φροντιστές μπορούν να λάβουν ορισμένες επιπλέον προφυλάξεις για να διατηρήσουν τα μωρά πιο άνετα, ιδίως τη νύχτα. Για να μειώσετε τα συμπτώματα του εκζέματος στα μωρά:

  1. Να γνωρίζετε και να αποφεύγετε τους εκλυτικούς παράγοντες
  2. Να ακολουθείτε μια καθημερινή ρουτίνα μπάνιου και ενυδάτωσης
  3. Να αποφεύγετε ή να είστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιείτε αντιβακτηριακές αλοιφές, όπως αυτές που περιέχουν νεομυκίνη ή βακιτρακίνη, καθώς μπορεί να ερεθίσουν το δέρμα
  4. Να αποφεύγετε τη χρήση μωρομάντηλων που περιέχουν ισοθειαζολινόνες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν δερματικές αντιδράσεις
  5. Να αποφεύγετε τα σαμπουάν και άλλα προϊόντα που περιέχουν κοκομιδοπροπυλική βεταΐνη

 

Συμπερασματικά:

Το έκζεμα είναι μια κοινή, μη μεταδοτική δερματική πάθηση που μπορεί να προκαλέσει κνησμό, εξανθήματα, κηλίδες και πόνο. Τα συμπτώματα αυτά συχνά εξαφανίζονται με την ηλικία. Περίπου το 95 τοις εκατό των παιδιών με έκζεμα δεν έχουν συμπτώματα μετά από 20 χρόνια. Όταν το έκζεμα προκαλεί φαγούρα, μπορεί να εμποδίσει ή να διαταράξει τον ύπνο, αλλά το μπάνιο, η ενυδάτωση και η τακτική λήψη φαρμάκων μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα συμπτώματα. Ενώ το έκζεμα μπορεί να μην εξαφανιστεί ποτέ εντελώς, τα συμπτώματα είναι συνήθως διαχειρίσιμα.

+ 8 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Frequency and Management of Sleep Disturbance in Adults with Atopic Dermatitis: A Systematic Review https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5574743/

Melatonin Supplementation for Children With Atopic Dermatitis and Sleep Disturbance A Randomized Clinical Trial https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/2470860

Eczema: Overview https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279399/

Eczema https://medlineplus.gov/eczema.html

Eczema: How to help your child avoid the itch. https://www.healthychildren.org/English/health-issues/conditions/skin/Pages/Eczema.aspx

Effects of antihistamines on eczema. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0053090/

Managing itch. https://nationaleczema.org/eczema/itchy-skin/

Saltsman, K., Investigating the causes of chronic itch: New advances could bring relief https://www.niams.nih.gov/newsroom/spotlight-on-research/investigating-causes-chronic-itch-new-advances

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι