Καρδιά και αγγεία

Πόσο καλή είναι η καρδιομεταβολική σας υγεία;

Η καρδιακή προσβολή και το εγκεφαλικό επεισόδιο, δύο μορφές καρδιαγγειακών παθήσεων, αποτελούν τις κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως. Στους παράγοντες κινδύνου περιλαμβάνονται το οικογενειακό ιστορικό καρδιαγγειακών παθήσεων, το κάπνισμα, ο διαβήτης, η υψηλή χοληστερόλη και η υψηλή αρτηριακή πίεση. Το υπερβολικό βάρος αυξάνει τις πιθανότητες να αναπτυχθούν αρκετοί από αυτούς τους παράγοντες κινδύνου.

Τι είναι η καρδιομεταβολική υγεία;

Το καρδιαγγειακό σας σύστημα περιλαμβάνει την καρδιά, το αίμα και τα αιμοφόρα αγγεία σας. Η καρδιομεταβολική υγεία είναι ένας όρος που αναφέρεται σε έναν συνδυασμό πολλών από αυτούς τους παράγοντες κινδύνου. Για να εκτιμήσουν πόσοι άνθρωποι στις ΗΠΑ έχουν βέλτιστη καρδιομεταβολική υγεία, οι ερευνητές που δημοσίευσαν στο Journal of the American College of Cardiology ανέλυσαν τα αποτελέσματα μιας έρευνας από περισσότερους από 55.000 ενήλικες στις ΗΠΑ.

Ως βέλτιστα μέτρα ορίστηκαν και τα πέντε από τα ακόλουθα:

  1. Ο δείκτης μάζας σώματος και η περίμετρος μέσης σε ιδανικά επίπεδα
  2. Φυσιολογικό σάκχαρο στο αίμα (χωρίς τη λήψη φαρμάκων για τη μείωση του σακχάρου στο αίμα)
  3. Ιδανικά επίπεδα χοληστερόλης (χωρίς τη λήψη φαρμάκων για τη μείωση της χοληστερόλης)
  4. Φυσιολογική αρτηριακή πίεση (χωρίς τη λήψη φαρμάκων για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης)
  5. Καμία ένδειξη καρδιαγγειακής νόσου, όπως προηγούμενο έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι, από το 2018, μόλις το 6,8% του πληθυσμού των ΗΠΑ είχε βέλτιστη καρδιομεταβολική υγεία. Αυτό είναι λιγότερο από ένας στους 14 ανθρώπους!

  • Τα ποσοστά βέλτιστης καρδιομεταβολικής υγείας μειώνονται. Ενώ το 6,8% του πληθυσμού είχε βέλτιστη καρδιομεταβολική υγεία το 2018, το ποσοστό ήταν 7,7% το 2000 και 8,4% το 2004.
  • Το υπερβολικό βάρος και το αυξημένο σάκχαρο στο αίμα είναι οι μεγαλύτεροι παράγοντες κινδύνου. Μεταξύ του 2000 και του 2018, το ποσοστό των ατόμων με ιδανικό σωματικό βάρος μειώθηκε από 34% σε 24%, ενώ το ποσοστό των ατόμων με φυσιολογικά επίπεδα σακχάρου στο αίμα μειώθηκε από 59% σε 37%.

Η καλή καρδιομεταβολική υγεία μπορεί να είναι ακόμη πιο σπάνια τώρα απ’ ό,τι υποδηλώνει αυτή η μελέτη: τα δεδομένα αυτά συλλέχθηκαν πριν από την πανδημία COVID-19, και υπάρχουν ενδείξεις ότι η σωματική δραστηριότητα μειώθηκε και οι ανθυγιεινές συνήθειες αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αν και απογοητευτικά, τα ευρήματα αυτής της τελευταίας έρευνας προσέφεραν κάποια καλά νέα:

  • Στη νεότερη ηλικιακή ομάδα (20 έως 34 ετών), το ποσοστό των ατόμων με βέλτιστη καρδιομεταβολική υγεία αυξήθηκε ελαφρώς, από περίπου 14% το 2000 σε περίπου 15% το 2018.
  • Συνολικά, τα ιδανικά επίπεδα χοληστερόλης βελτιώθηκαν, πηγαίνοντας από περίπου 30% του πληθυσμού το 2000 σε 37% το 2018.
  • Πολλοί συμμετέχοντες στη μελέτη είχαν ενδιάμεση (όχι κακή) καρδιομεταβολική υγεία. Μπορεί να χρειάζονται μόνο μικρές βελτιώσεις για να μετακινηθούν στην ομάδα των βέλτιστων τιμών.

Τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την καρδιομεταβολική σας υγεία;

Η αποφυγή μιας καρδιακής προσβολής ή ενός εγκεφαλικού επεισοδίου είναι πολύ σημαντική.

Σκεφτείτε τη δική σας καρδιομεταβολική υγεία. Θα μπορούσε να είναι καλύτερη; Μικρά, διαχειρίσιμα βήματα και μια συζήτηση με το γιατρό σας μπορούν να σας βοηθήσουν να προχωρήσετε προς τους στόχους σας:

  • Ελέγξτε την αρτηριακή σας πίεση, τη χοληστερόλη και το σάκχαρο στο αίμα σας. Μάθετε ποια βήματα μπορούν να σας βοηθήσουν να τα βελτιώσετε αν δεν βρίσκονται σε ένα ιδανικό εύρος. Η επαρκής άσκηση, για παράδειγμα, μπορεί να βελτιώσει και τα τρία
  • Χάστε το περιττό βάρος μέσω μιας υγιεινής διατροφής και προσθέτοντας περισσότερη σωματική δραστηριότητα στην ημέρα σας
  • Σταματήστε το κάπνισμα. Αν και δεν συμπεριλήφθηκε σε αυτή την τελευταία μελέτη, το κάπνισμα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για κακή καρδιομεταβολική υγεία, καθώς και για πολλούς τύπους καρκίνου και άλλα προβλήματα υγείας.

Η βελτίωση της καρδιομεταβολικής υγείας μπορεί να είναι δύσκολο να γίνει μόνη της. Συζητήστε με το γιατρό σας για το ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσετε και πώς θα παρακολουθείτε καλύτερα την πρόοδό σας.

Με βάση τα ευρήματα αυτής της έρευνας, λίγοι από εμάς κάνουμε αρκετά για να αποτρέψουμε τον πόνο και το θάνατο που προκαλούν οι καρδιακές προσβολές, τα εγκεφαλικά επεισόδια και άλλες καρδιομεταβολικές διαταραχές, ιδίως σε ορισμένες ομάδες. Τα καλά νέα είναι ότι μεγάλο μέρος του κινδύνου καρδιομεταβολικών παθήσεων είναι υπό τον έλεγχό μας. Όποτε είναι δική μας επιλογή τώρα!

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

How good is your cardiometabolic health — and what is that, anyway? https://www.health.harvard.edu/blog/how-good-is-your-cardiometabolic-health-and-what-is-that-anyway-202208182803

Trends and Disparities in Cardiometabolic Health Among U.S. Adults, 1999-2018 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35798448/

How good is your cardiometabolic health and what is it? https://getaboutcolumbia.com/how-good-is-your-cardiometabolic-health-and-what-is-it/

Few U.S. Adults Have Good Cardiometabolic Health: How You Can Achieve It https://www.healthline.com/health-news/few-u-s-adults-have-good-cardiometabolic-health-how-you-can-achieve-it

Cardiometabolic Health https://stevegranthealth.com/health-score/cardiometabolic-health/