Διατροφή

Πράσινος καφές: Πώς σας βοηθά να χάσετε βάρος;

Τι είναι ο πράσινος καφές;

Ο πράσινος καφές προκύπτει από ωμούς κόκκους καφέ, οι οποίοι δεν έχουν καβουρδιστεί και διατηρούν το φυσικό πράσινο χρώμα τους. Ο πράσινος καφές μπορεί να καταναλωθεί ως ζεστό ρόφημα, όπως και ο συνηθισμένος καφές, αλλά συχνότερα χρησιμοποιείται ως συστατικό συμπληρωμάτων διατροφής για τα πολύτιμα οφέλη υγείας του.

Γευστικά ο πράσινος καφές έχει πολύ πιο απαλή γεύση σε σχέση με το συνηθισμένο καφέ, ενώ διαφέρουν επίσης και ως προς τη χημική τους σύνθεση. Συγκεκριμένα, ο πράσινος καφές είναι πλούσιος σε χλωρογενικά οξέα, τα οποία έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενώ ο συνηθισμένος καφές περιέχει μικρές μόνο ποσότητες αυτών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος χάνεται κατά τη διαδικασία του καβουρδίσματος.

Πώς μπορεί να είναι ευεργετικός ο πράσινος καφές;

  • Βοηθά στην απώλεια βάρους

Η κατανάλωση καφεΐνης, σύμφωνα με μελέτες, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του δείκτη μάζας σώματος  (ΔΜΣ), του σωματικού βάρους και λίπους. Ωστόσο, η υψηλή περιεκτικότητα του πράσινου καφέ σε χλωρογενικά οξέα φαίνεται πως παίζει το σημαντικότερο ρόλο στην απώλεια βάρους.

Τα χλωρογενικά οξέα έχουν την ικανότητα να ενισχύουν το μεταβολισμό του λίπους, να μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και του σακχάρου στο αίμα, καθώς και να βελτιώνουν τα επίπεδα ορισμένων ορμονών που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο μέρος των επιστημονικών δεδομένων έχει προκύψει από μελέτες σε αρουραίους, με αποτέλεσμα να μην είναι εξακριβωμένη η δράση του πράσινου καφέ στους ανθρώπους.

  • Σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Τα χλωρογενικά οξέα, που περιέχουν οι κόκκοι του πράσινου καφέ, θεωρείται πως μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να ενισχύσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη μείωση της φλεγμονής και της συσσώρευσης του λίπους, που προκαλούν τα χλωρογενικά οξέα, καθιστά το πράσινο καφέ ένα πολλά υποσχόμενο μέσο για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

  • Μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση

Ο πράσινος καφές έχει αποδειχθεί αποτελεσματικός στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, μέσω της διαστολής των αιμοφόρων αγγείων και μείωσης των επιπέδων της κορτιζόλης, μιας ορμόνης του στρες που αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Ως εκ τούτου, η καθημερινή κατανάλωση πράσινου καφέ θεωρείται εξαιρετικά ευεργετική για τη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα.

  • Έχει πιθανή αντικαρκινική δράση

Τα χλωρογενικά οξέα του πράσινου καφέ παρουσιάζουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, οι οποίες σύμφωνα με μελέτες, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και καταπολέμηση ορισμένων ειδών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

  • Συμβάλει στην αποτοξίνωση

Η κατανάλωση πράσινου καφέ θεωρείται πως βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού και αποβολή όλων των τοξινών, υπερβολικού λίπους και χοληστερόλης από το ήπαρ, με αποτέλεσμα να βελτιώνει γενικότερα την υγεία.

  • Διαθέτει αντιγηραντικές ιδιότητες

Οι ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες των χλωρογενικών οξέων του πράσινου καφέ συμβάλουν στην καταστροφή των επικίνδυνων ελεύθερων ριζών, οι οποίες προκαλούν βλάβες στο δέρμα και επιταχύνουν την εμφάνιση σημαδιών γήρανσης. Για το λόγο αυτό, τα εκχυλίσματα πράσινου καφέ χρησιμοποιούνται ευρέως σε προϊόντα περιποίησης του δέρματος, για την προστασία αυτού από τη βλαβερή υπεριώδη ακτινοβολία (UV), τη μείωση των πρόωρων σημαδιών γήρανσης και την αναγέννηση νέων κυττάρων του δέρματος.

Έχει παρενέργειες ο πράσινος καφές;

Η κατανάλωση πράσινου καφέ σε φυσιολογικές ποσότητες θεωρείται ασφαλής για τους περισσότερους ενήλικες, αλλά η υπερβολική κατανάλωσή του μπορεί να οδηγήσει σε παρενέργειες, όπως η αϋπνία, οι ταχυπαλμίες, το άγχος, η νευρικότητα και η υπέρταση, λόγω της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη.

Μια μελέτη δυο μηνών σε ποντίκια διαπίστωσε επίσης πως η καθημερινή λήψη εκχυλίσματος πράσινου καφέ μείωσε σημαντικά τα επίπεδα ασβεστίου στον οστίτη ιστό τους, με αποτέλεσμα η μακροχρόνια λήψη συμπληρωμάτων πράσινου καφέ να θεωρείται δυνητικά επικίνδυνη για την υγεία των οστών.

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Coffee: biochemistry and potential impact on health https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24671262/

Consumption of green coffee and the risk of chronic diseases https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29624417/

What Is Green Coffee? All You Need to Know https://www.healthline.com/nutrition/green-coffee

10 Green Coffee Bean Extract Benefits https://coffeeaffection.com/green-coffee-bean-extract-benefits/

How does green coffee bean extract work? https://www.medicalnewstoday.com/articles/318611#_noHeaderPrefixedContent