Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Πρέπει να τρώμε πρωινό για να χάσουμε βάρος;

Healthy dietary supplements for athletes. Cheerios for breakfast. Muesli and fruit. The diet for weight loss. Muesli to eat. | © Martin Šandera | Dreamstime Stock Photos
© Martin Šandera | Dreamstime Stock Photos

Είναι σημαντικό το πρωινό στη μάχη για την απώλεια βάρους;

Την ώρα που όλοι σχεδόν γνωρίζουμε πως το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και εδώ και χρόνια οι επιστήμονες υπογραμμίζουν τη σημασία του, νέα δεδομένα έρχονται τώρα να ανατρέψουν όσα γνωρίζαμε για το πρωινό.

Πλέον το να καταναλώνει κανείς πρωινό δεν πιστεύεται πως σχετίζεται με τη μειωμένη πρόληψη τροφής κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά ούτε και με απώλεια βάρους. Η νηστεία κατά τη διάρκεια της νύχτας που διαρκεί για 16 ώρες ή και παραπάνω, όμως, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σωματικούς βάρους. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι το σώμα δεν μπορεί να κάψει το λίπος, όταν το στομάχι είναι διαρκώς γεμάτο, χρειάζεται τα επίπεδα ζαχάρου και ινσουλίνης στο αίμα να μειωθούν, ώστε να χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια οι αποθήκες λίπους από τον οργανισμό, προκειμένου να μετατραπούν σε ενέργεια.

Ίσως όμως ακόμη σημαντικότερο να είναι το είδος του πρωινού που καταναλώνει κανείς και οι υπόλοιπες συνήθειες διατροφής του. Κάποιος που καταναλώνει για παράδειγμα 2 κρουασάν, 3 φέτες τηγανητό μπέικον, ντόνατς, λουκάνικα και χυμό με ζάχαρη για πρωινό δεν μπορεί να περιμένει να χάσει βάρος, και επειδή το γεύμα αυτό είναι τόσο πλούσιο σε κορεσμένα λίπη και ζάχαρη, δεν κάνει καλό ούτε και στην υγεία του. Αντίθετα, ένα γεύμα αποτελούμενο από βρώμη, αμύγδαλα ή καρύδια, άπαχο γάλα αμυγδάλου ή γιαούρτι, φρέσκα φρούτα ή φυσικό χυμό πορτοκάλι, θα δώσει στον οργανισμό όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται και επιπλέον εξαιτίας του μεγάλου ποσοστού φυτικών ινών που περιέχει, θα δημιουργήσει αίσθημα κορεσμού στον άνθρωπο επί αρκετές ώρες.

Βοηθάει στην απώλεια βάρους το πρόγευμα;

Ερευνητές από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας έπειτα από 7 μελέτες για τα αποτελέσματα που έχει η λήψη πρωινού έπειτα από 7 εβδομάδες ανάμεσα σε άτομα κανονικού βάρους, αλλά και υπέρβαρα, κατέληξαν πως όσοι έτρωγαν πρωινό πήραν μισό περίπου κιλό μέσα σε αυτό το διάστημα. Άλλες δέκα μελέτες που εξέτασαν την επίδραση του πρωινού στη συνολική ημερήσια κατανάλωση θερμίδων κατέληξαν στο ότι όσοι έτρωγαν πρωινό έπαιρναν 260 θερμίδες παραπάνω από όσους δεν έτρωγαν.

Το συμπέρασμα

Έτσι, καθώς οι έρευνες όταν συγκρίνονται με παλαιότερες, παρουσιάζουν διαφορετικά αποτελέσματα και δεν μπορούν να καταλήξουν σε ένα σαφές συμπέρασμα σχετικά με το πρωινό και αν τελικά συμβάλει στη διατήρηση του ιδανικού βάρους. Έτσι, όποιος επιθυμεί να χάσει κιλά ή να διατηρηθεί στο ιδανικό βάρος θα πρέπει να προσέξει να τρώει ένα ισορροπημένο πρόγευμα, το οποίο αν αθροιστεί με τις θερμίδες των υπολοίπων γευμάτων της ημέρας να μην ξεπερνά τις θερμιδικές ανάγκες που έχει ο οργανισμός του για να διατηρήσει το βάρος του ή να έχει απώλεια μάζας σύμφωνα πάντα με της οδηγίες του διατροφολόγου του. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως το πρωινό θα πρέπει να είναι ελαφρύ, θρεπτικό και να δίνει στον οργανισμό του τα απαραίτητα στοιχεία για την καλή λειτουργία του. Από την άλλη, όσοι δεν θέλουν να τρώνε πρωινό αλλά θέλουν να διατηρήσουν το βάρος τους σταθερό θα πρέπει να προσέξουν, καθώς θα είναι τόσες ώρες νηστικοί και θα νιώσουν έντονη πείνα να μην πέσουν με τα μούτρα στο επόμενο γεύμα ή να καταναλώσουν αφεψήματα βοτάνου,καφέ ή τσάι, ώστε να μειώσουν το αίσθημα της πείνας τις πρωινές ώρες.

+ 1 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend