Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Ψήσιμο κρέατος στη σχάρα: Πώς συνδέεται με τον καρκίνο;

Πώς συνδέεται το ψήσιμο στη σχάρα με τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου;

Η Αλίκη Μπέντερ, Ανώτερη διευθύντρια των Προγραμμάτων Διατροφής της AICR, διευκρινίζει ότι σύμφωνα με τις έρευνες, οι διατροφές που περιέχουν μεγάλες ποσότητες κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει και ο τρόπος ψησίματος, τόσο του κόκκινου όσο και του λευκού κρέατος, σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπως συμβαίνει με το ψήσιμο στη σχάρα, μπορεί να οδηγήσει στον σχηματισμό συγκεκριμένων χημικών ουσιών που προκαλούν καρκίνο.

Πώς θα ψήσετε κρέας στη σχάρα μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου;

Ακολουθούν πέντε απλά βήματα που σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους που εγκυμονεί το ψήσιμο κρέατος στη σχάρα.

Πρώτο βήμα:  Αντικαταστήστε το κόκκινο κρέας με πουλερικά και ψάρια. Οι δίαιτες που περιέχουν μεγάλες ποσότητες κόκκινου κρέατος (βοδινό, χοιρινό και αρνίσιο) ή μεταποιημένων κρεάτων (χοτ-ντογκ, λουκάνικα), αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, ανεξάρτητα με τον τρόπο που τα μαγειρεύει κάποιος.

Δεύτερο βήμα: Φροντίστε να μαρινάρετε το κρέας σας για τουλάχιστον 30 λεπτά. Το μαγείρεμα του κόκκινου κρέατος, των πουλερικών και των ψαριών, οδηγεί στον σχηματισμό ετεροκυκλικών αμινών (HCAs). Ο καρκινογόνος αυτός σχηματισμός, μπορεί να μειωθεί με το μαρινάρισμα σε ξύδι ή χυμό λεμονιού μαζί με λάδι, σε βότανα ή σε μπαχαρικά.

Τρίτο βήμα: Μαγειρέψτε ελαφρώς το κρέας πριν το βάλετε στη σχάρα. Το προμαγείρεμα μειώνει την πιθανότητα να δημιουργηθούν καρκινογόνοι πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAH), οι οποίοι είναι μια άλλη ένωση που μπορεί να σχηματιστεί κατά το ψήσιμο στη σχάρα. Οι υδρογονάνθρακες (PAH), συνήθως εισέρχονται στο κρέας μέσω του καπνού, αλλά με το να μαγειρέψετε ελαφρώς το κρέας πριν το βάλετε στη σχάρα, μειώνετε τον χρόνο που θα εκτεθεί στον καπνό, περιορίζοντας έτσι την ποσότητα των υδρογονανθράκων που θα εισέλθουν στο μπιφτέκι ή τη μπριζόλα σας.

Τέταρτο βήμα: Το τέταρτο πράγμα που πρέπει να προσέξετε είναι η έκθεση του κρέατος σε όσο γίνεται χαμηλότερη φωτιά, η διατήρηση του στο κέντρο της σχάρας και το κούνημα του ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Οι συγκεκριμένες ενέργειες θα μειώσουν τον κίνδυνο σχηματισμού ετεροκυκλικών αμινών (HCA).

Πέμπτο και τελευταίο βήμα: Σύμφωνα με τον Σύμβουλο Διατροφής Karen Collins,  το πέμπτο πράγμα που δεν πρέπει να παραλείψετε είναι η προσθήκη φρούτων και λαχανικών στη σχάρα μαζί με το κρέας. Αυτή η προσθήκη θα δώσει μια υπέροχη γεύση στο φαγητό σας, θα εμπλουτίσει το πιάτο σας, αλλά παράλληλα θα μειώσει και τον σχηματισμό μιας τρίτης ουσίας που δημιουργείται όταν ψήνετε κρέας στη σχάρα. Αυτή η ουσία είναι τα άλφα υδροξυοξέα (AHA), τα οποία δεν σχηματίζονται κατά το ψήσιμο φυτικών τροφίμων.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι