Τι αισθάνεσαι;

Άσκηση και Υγεία

Πώς η σωματική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Άσκηση ατόμων τρίτης ηλικίας
Άσκηση ατόμων τρίτης ηλικίας

Η άσκηση μπορεί να κάνει θαύματα σε θέματα υγείας, διαμηνύουν οι επιστημονικές μελέτες. Μπορεί να ενισχύσει τους μυς, τα οστά, το μεταβολισμό, να βελτιώσει τη διάθεση και να ενισχύσει τη μνήμη και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.

Πώς η σωματική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Πρόσφατα μια ομάδα επιστημόνων, κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι η σωματική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο για επτά είδη καρκίνου: παχέος εντέρου, μαστού, νεφρού, ενδομήτριου, ουροδόχου κύστης, στομάχου και οισοφαγικού αδενοκαρκινώματος. Επιπρόσθετα, διαπίστωσε, ότι η άσκηση – τόσο πριν όσο και μετά τη διάγνωση του καρκίνου – συνδέεται με περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης σε ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο του μαστού, του παχέος εντέρου ή του προστάτη.

Πριν από περίπου μια δεκαετία, το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητικής Ιατρικής (ACSM), διαπίστωσε, ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου όπως και να παρατείνει το όριο ζωής των ασθενών. Ωστόσο, τότε υπήρχαν περιορισμένα στοιχεία. Σήμερα όμως, τα στοιχεία αυτά έχουν αυξηθεί σημαντικά. Έτσι, το ACSM, πραγματοποιώντας μια περιεκτική ανασκόπηση στην ερευνητική βιβλιογραφία, μάζεψε διάφορα στοιχεία που αποδεικνύουν τη σχέση άσκησης και μείωσης κινδύνου του καρκίνου.

Τα στοιχεία:

  • Για τον καρκίνο του πνεύμονα και του ήπατος, υπάρχουν μειωμένα στοιχεία ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο.
  • Τα ευρήματα σχετικά με το ποια είναι η καλύτερη άσκηση για τη μείωση του κινδύνου του καρκίνου, είναι ακόμα ασαφής, όμως υπογραμμίζεται ότι η σωματική άσκηση γενικότερα είναι σημαντική για κάθε ηλικία.
  • Η μείωση του καπνίσματος σε συνδυασμό με την άσκηση, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου διαφόρων τύπων, όπως ο καρκίνος του ενδομήτριου, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα.

Ποιες ασκήσεις μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου;

Γενικότερα, σε κάθε τύπο καρκίνου πρέπει να αποφεύγεται η αδράνεια. Προτείνεται αερόβια άσκηση και ασκήσεις αντοχής, που σύμφωνα με πολλά επιστημονικά στοιχεία, μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου και βελτιώνουν τα αποτελέσματα του. Επίσης, οι εν λόγω ασκήσεις, μειώνουν το άγχος και την κατάθλιψη, ενισχύουν τη σωματική λειτουργία και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής. Οι ειδικοί λοιπόν προτείνουν αερόβια άσκηση και ασκήσεις αντοχής δυο τρεις φορές την εβδομάδα – τουλάχιστον-, σε μέτρια ένταση και για περίπου 30 λεπτά τη φορά.

Τι συνιστάται σε γιατρούς και γυμναστές;

Η επιτροπή συνιστά σε γιατρούς και γυμναστές να ενσωματώνουν συστηματικότερα αυτές τις ασκήσεις στη θεραπεία του καρκίνου. Οι ασκήσεις αυτές, θα πρέπει να είναι εξατομικευμένες, ανάλογα με τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τις ικανότητες των ασθενών.

Το ACSM μάλιστα, δρομολόγησε μια πρωτοβουλία με την επωνυμία «Η μετάβαση μέσω του καρκίνου», η οποία αναμένεται να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της άσκησης κατά τη θεραπεία του καρκίνου και να βοηθήσει τους γιατρούς να συμβουλεύουν καταλληλότερα τους ασθενείς τους, για τα οφέλη της άσκησης.

Περεταίρω έρευνα

Παρά τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης, υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτήματα που χρειάζονται ακόμη μελέτη, όπως το ποιοι είναι οι υποκειμενικοί μηχανισμοί που μπορούν να βοηθήσουν στην εξήγηση των παρατηρούμενων συσχετίσεων μεταξύ της φυσικής δραστηριότητας και του μειωμένου κινδύνου για καρκίνο. Μια εντατική ερευνητική προσπάθεια της ομάδας NIH, που ονομάζεται Molecular Transducers of Physical Activity Consortium (MoTrPAC), βρίσκεται σε εξέλιξη με σκοπό να απαντηθούν όλα αυτά τα ερωτήματα.

+ 1 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι