Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: 5 διατροφικές συμβουλές διαχείρισης

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (IBS) είναι μια χρόνια πάθηση που σχετίζεται με μια ομάδα συμπτωμάτων, όπως ο κοιλιακός πόνος και προβλήματα που σχετίζονται με την κινητικότητα του εντέρου, όπως η διάρροια και η δυσκοιλιότητα.

Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου;

Παρόλο που δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, υπάρχουν ορισμένες επιλογές που αφορούν τον τρόπο ζωής, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση των συμπτωμάτων, επιτρέποντας στους ασθενείς να ζήσουν καλύτερα. (Ποιοι είναι οι τύποι του Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου;)

Μαζί με τα φάρμακα και τη διαχείριση του άγχους, η παρακολούθηση ορισμένων διατροφικών πρακτικών, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της δυσφορίας και σε διάφορα άλλα εντερικά προβλήματα. (Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Ποια διατροφή μειώνει τα συμπτώματα;)

1. Χρησιμοποιήστε ημερολόγιο τροφίμων και διάθεσης

Το «ημερολόγιο τροφίμων και διάθεσης» είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση των τροφίμων που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της μέρας και την τεκμηρίωση των σωματικών και συναισθηματικών συμπτωμάτων που προκαλούνται μετά την κατανάλωσή τους.

Σύμφωνα με την Amanda Sauceda MS, RDN, εγγεγραμμένη διαιτολόγο και διατροφολόγο που ειδικεύεται στην υγεία του εντέρου, το ημερολόγιο τροφίμων και διάθεσης είναι ένα σημαντικό εργαλείο, που βοηθά τους ασθενείς να κατανοήσουν το πώς το φαγητό επηρεάζει το έντερό τους, αποκαλύπτοντας μοτίβα που είναι χρήσιμα να γνωστοποιηθούν στον διατροφολόγο και στον θεράποντα ιατρό. Μάλιστα, επειδή η επίδραση του φαγητού είναι μοναδική σε κάθε ασθενή, το ημερολόγιο μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση των τροφών που επηρεάζουν μεμονωμένα το σώμα του καθενός ξεχωριστά. (Δίαιτα περιορισμού: Τι είναι; Πώς λειτουργεί; Για ποιες ασθένειες είναι ευεργετική;)

2. Προσοχή στα συστατικά των προσυσκευασμένων τροφίμων

Ενώ οι φρέσκες εκδόσεις ορισμένων τροφίμων μπορεί να μην έχουν ως αποτέλεσμα την εμφάνιση γαστρεντερικών ενοχλήσεων, η επιλογή μιας προσυσκευασμένης έκδοσης μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετικό αποτέλεσμα χάρη στα πρόσθετα συστατικά που περιέχει.

Σύμφωνα με τον εγγεγραμμένο διαιτολόγο Andrew Akhaphong, MS, RD, LD, τα προσυσκευασμένα τρόφιμα και τα καρυκεύματα περιέχουν πολλές φορές «κρυφά» συστατικά που ενεργοποιούν τα συμπτώματα του συνδρόμου, όπως το κρεμμύδι και το σκόρδο. Συμβουλεύει λοιπόν τους ασθενείς, να δίνουν προσοχή στην περιεκτικότητα των προσυσκευασμένων τροφίμων σε τέτοια συστατικά, πριν τα καταναλώσουν. (10 τρόποι διαχείρισης συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου)

3. Αποφύγετε τα υποκατάστατα ζάχαρης

Μεταξύ των συστατικών που τείνουν να ενεργοποιούν τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου συγκαταλέγονται και ορισμένα υποκατάστατα ζάχαρης και συγκεκριμένα αυτά που περιέχουν αλκοόλες ζάχαρης, οδηγώντας σε κοιλιακή δυσφορία, διάρροια και άλλα συμπτώματα.

Σύμφωνα με την Sharon Puello, MA, RD, CDN, εγγεγραμμένη διαιτολόγο και ειδικό σε θέματα διαβήτη, οι αλκοόλες ζάχαρης (όπως η σορβιτόλη) έχουν συνδεθεί με αυξημένα συμπτώματα IBS, την ίδια ώρα που και άλλα μη θρεπτικά γλυκαντικά έχουν συνδεθεί με αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου. (Γλυκαντικά: Μήπως ήρθε η ώρα να επανεξετάσετε τις επιλογές σας;)

4. Δώστε προτεραιότητα στη χαλάρωση

Η Cassie Madsen, MS, RD , εγγεγραμμένη διαιτολόγος που ειδικεύεται στην υγεία του εντέρου, υπογραμμίζει ότι τα συμπτώματα του IBS μπορούν να προκληθούν όχι μόνο από τα τρόφιμα, αλλά και από το στρες και το άγχος.

Το IBS είναι μια κατάσταση που αφορά, τόσο το έντερο όσο και το νευρικό σύστημα και ως εκ τούτου, η ηρεμία του νευρικού συστήματος βοηθά στη διαχείριση των συμπτωμάτων του IBS, όπως ακριβώς και οι διατροφικές αλλαγές.

5. Ακολουθήστε τα βασικά των διατροφικών συστάσεων για το IBS

Παρόλο που ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και ορισμένες τροφές δρουν διαφορετικά από οργανισμό σε οργανισμό, υπάρχουν βασικές διατροφικές συμβουλές που βοηθούν τους περισσότερους ανθρώπους με την πάθηση, όπως:

  • Περιορισμός τροφών που είναι πλούσιες σε λιπαρά
  • Αποφυγή πικάντικων φαγητών
  • Μείωση καφεΐνης και αλκοόλ
  • Κατανάλωση άφθονου νερού

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved