Άσκηση και Υγεία

Σύντομος περίπατος μετά το γεύμα: Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη και καρδιακών προβλημάτων

Ένας σύντομος περίπατος μετά το φαγητό μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 και καρδιακών προβλημάτων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Sports Medicine. (Περπάτημα: 8 λόγοι που πρέπει να το ενσωματώσεις στην καθημερινότητά σου)

Ο σύντομος περίπατος μετά το φαγητό μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη και καρδιακών προβλημάτων;

Το ελαφρύ περπάτημα μετά το φαγητό, ακόμα και για 2 – 5 λεπτά, μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης στο αίμα. Τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα αυξάνονται μετά το φαγητό και η ινσουλίνη που παράγεται για τον έλεγχό τους, μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη και καρδιαγγειακά προβλήματα. (Διαβήτης και υπερβολική εφίδρωση: Πώς σχετίζονται;)

Σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης, Aidan Buffey, με την ορθοστασία και το περπάτημα, προκύπτουν συσπάσεις των μυών, οι οποίες για να πραγματοποιηθούν χρησιμοποιούν γλυκόζη, μειώνοντας έτσι τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. (Τι «προδίδει» το περπάτημά σας για εσάς;)

Ο Buffey και οι συνεργάτες του, εξέτασαν επτά μελέτες για να μπορέσουν να καταλάβουν το τι θα συνέβαινε αν οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν την ορθοστασία και το ελαφρύ περπάτημα μετά το φαγητό, αντί για το παρατεταμένο κάθισμα. Σε πέντε από τις μελέτες που εξέτασαν, κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2. Οι άλλες δύο μελέτες περιελάμβαναν άτομα με και χωρίς διαβήτη. Από τους συμμετέχοντες ζητήθηκε είτε να στέκονται όρθιοι, είτε να περπατούν, για 2 – 5 λεπτά, κάθε 20 με 30 λεπτά κατά τη διάρκεια της μέρας. (Προδιαβήτης: Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια;)

Και οι επτά μελέτες έδειξαν ότι η ορθοστασία μετά το φαγητό είναι καλύτερη από το παρατεταμένο κάθισμα, ενώ η σύντομη βόλτα είχε ακόμη περισσότερα οφέλη. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι:

  • Τα άτομα που στέκονταν για ένα μικρό χρονικό διάστημα μετά το φαγητό, είχαν βελτιωμένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, αλλά όχι βελτιωμένη ινσουλίνη.
  • Τα άτομα που έκαναν έναν σύντομο περίπατο μετά το φαγητό είχαν χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα τους.
  • Όσοι περπατούσαν είχαν πιο ομαλές αυξομειώσεις στα επίπεδα του σακχάρου τους, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τη διαχείριση του διαβήτη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η βόλτα, οι δουλειές του σπιτιού ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα ωθεί το σώμα να μετακινηθεί, 60 με 90 λεπτά μετά το φαγητό, θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. (Διατάσεις vs περπάτημα: Τι είναι καλύτερο για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης;)

Αυτοί οι μικροί περίπατοι, είναι επίσης πολύ χρήσιμοι κατά τη διάρκεια της εργάσιμης μέρας, διότι διακόπτουν τον παρατεταμένο καθιστικό τρόπο ζωής και είναι ευεργετικοί κυρίως για τα άτομα που εργάζονται σε γραφείο. Σύμφωνα με τους ερευνητές, κανένας δεν πρόκειται να διακόψει τη δουλειά του για να κάνει τρέξιμο σε ένα διάδρομο, ούτε θα αρχίσει να τρέχει γύρω από το γραφείο του. Ένα όμως μικρό διάλειμμα 5 λεπτών και μια ελαφριά βόλτα στο τετράγωνο, είναι εφικτή και πολύ ευεργετική. (Κοινά λάθη που πρέπει να αποφύγετε στο περπάτημα)

Ποια οφέλη μπορεί να προσφέρει το περπάτημα στην ανθρώπινη υγεία;

Το περπάτημα είναι μια από τις πιο απλές μορφές σωματικής άσκησης, η οποία όμως μπορεί να προσφέρει εκπληκτικά οφέλη στην υγεία των ανθρώπων κάθε ηλικίας. Επιστημονικά στοιχεία δείχνουν πως μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ορισμένων ασθενειών και να βελτιώσει το προσδόκιμο ζωής.

Μερικά από τα οφέλη του περπατήματος περιλαμβάνουν:

  • Απώλεια βάρους
  • Ενδυνάμωση καρδιαγγειακού συστήματος
  • Μείωση επιπέδων σακχάρου στο αίμα
  • Ανακούφιση πόνου στις αρθρώσεις
  • Ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος
  • Βελτίωση διάθεσης
  • Μακροζωία

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Short Walks After Meals Can Cut Diabetes, Heart Risks: Study https://www.webmd.com/diabetes/news/20220809/short-walks-after-meals-cut-diabetes-heart-risk-study

Just 2 Minutes of Walking After a Meal Is Surprisingly Good for You https://www.nytimes.com/2022/08/04/well/move/walking-after-eating-blood-sugar.html

Step up your heart health with a stroll after dinner https://www.thetimes.co.uk/article/step-up-your-heart-health-with-a-stroll-after-dinner-5ljn9gppd

The Acute Effects of Interrupting Prolonged Sitting Time in Adults with Standing and Light-Intensity Walking on Biomarkers of Cardiometabolic Health in Adults: A Systematic Review and Meta-analysis https://link.springer.com/article/10.1007/s40279-022-01649-4