Πρόληψη και θεραπεία

Τα ταξίδια προκαλούν αφυδάτωση: Μην αγνοήσετε αυτά τα σημάδια!

Γιατί τα ταξίδια προκαλούν αφυδάτωση;

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους τα ταξίδια μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση:

  • Τα ταξίδια διαταράσσουν την καθημερινή ρουτίνα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να μην πίνετε τόσο νερό όσο θα πίνατε αν ήσασταν σπίτι.
  • Όταν ταξιδεύει κάποιος με αεροπλάνο, οι ανάγκες του σώματός του για νερό αυξάνονται, επειδή το ύψος τείνει να στεγνώνει το σώμα.
  • Τα ταξίδια σε χώρες με βακτήρια που το σώμα δεν έχει συνηθίσει, αυξάνουν τον κίνδυνο αφυδάτωσης.

Σύμφωνα με τον Δρ Έρικ Άσερ , ειδικός οικογενειακής ιατρικής στο νοσοκομείο Lenox Hill, είναι πολύ σημαντικό ένας άνθρωπος να παραμένει ενυδατωμένος κατά τη διάρκεια των αεροπορικών του ταξιδιών, όπως και των οδικών του ταξιδιών. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, οι άνθρωποι τείνουν να πίνουν λιγότερο νερό γιατί φοβούνται μήπως χρειαστούν τουαλέτα, την ίδια ώρα που τείνουν να τρώνε σνακ και αλμυρά που αφυδατώνουν το σώμα και άλλα ποτά εκτός από νερό. Όλοι αυτοί είναι παράγοντες που συμβάλλουν στην αφυδάτωση του σώματος. (Αθλητικά ποτά: Πόσο σημαντικά είναι για την ενυδάτωση των αθλητών;)

Ποια είναι τα σημάδια της αφυδάτωσης;

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα σημάδια της αφυδάτωσης, ώστε να μπορείτε να την αντιμετωπίσετε πριν επιδεινωθεί. Σύμφωνα με την κλινική του Cleveland, τα ακόλουθα είναι μερικά από τα σημαντικότερα σημάδια αφυδάτωσης:

Οι ενήλικες δεν είναι οι μόνοι που πρέπει να προσέχουν την ενυδάτωσή τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά, τα οποία πρέπει επίσης να παραμένουν ενυδατωμένα. (Πόσο καλά είστε ενυδατωμένοι; Μάθετε πώς η ενυδάτωση επηρεάζει τη γνωστική σας λειτουργία)

Τα συμπτώματα αφυδάτωσης σε παιδιά και βρέφη περιλαμβάνουν:

  • Ξηρά χείλη και γλώσσα
  • Κλάμα χωρίς δάκρυα
  • Λιγότερες από έξι βρεγμένες πάνες την ημέρα (για βρέφη)
  • Καθόλου βρεγμένες πάνες ή ούρηση για οκτώ ώρες (για νήπια)
  • Βυθισμένο μαλακό σημείο στην κορυφή του κρανίου
  • Ακινησία ή ευερεθιστότητα

Πώς θα αποτρέψετε την αφυδάτωση στο ταξίδι;

Γνωρίζετε ήδη ότι ο καλύτερος τρόπος ενυδάτωσης είναι η κατανάλωση νερού. Κατά τη διάρκεια λοιπόν του ταξιδιού σας, φροντίστε να έχετε μαζί σας πάντα μπουκαλάκια νερού. Στόχος είναι η κατανάλωση 6-8 ποτηριών νερού την ημέρα, αν και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών χρειάζεστε περισσότερο νερό. (5+1 τρόποι με τους οποίους η άφθονη κατανάλωση νερού ωφελεί την υγεία)

Για να παραμείνετε ενυδατωμένοι, χρειάζεται επίσης να αποφύγετε ροφήματα που προκαλούν αφυδάτωση, όπως ο καφές και το αλκοόλ και να αυξήσετε την κατανάλωση ροφημάτων που ενυδατώνουν το σώμα, όπως τα ροφήματα που περιέχουν ηλεκτρολύτες. Οι ηλεκτρολύτες είναι μέταλλα στο αίμα που βοηθούν στον έλεγχο της ισορροπίας των υγρών του σώματος. Οι πιο σημαντικοί ηλεκτρολύτες είναι το νάτριο, το κάλιο και το μαγνήσιο. Εκτός από τα ροφήματα ηλεκτρολυτών και νοουμένου ότι το σώμα χρειάζεται πλεόνασμα ηλεκτρολυτών για την αποφυγή της αφυδάτωσης, η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και χυμού καρύδας χωρίς ζάχαρη, είναι επίσης σημαντική για την αύξηση των συγκεκριμένων μετάλλων. (10 σημάδια που φανερώνουν ότι είστε αφυδατωμένοι)

Συνοπτικά, για να παραμείνετε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας:

  • Καταναλώστε άφθονο νερό
  • Καταναλώστε ροφήματα με ηλεκτρολύτες
  • Καταναλώστε άφθονα φρούτα, λαχανικά και χυμό καρύδας
  • Αποφύγετε καφέ και αλκοόλ
  • Αποφύγετε αλμυρά τρόφιμα και σνακ

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Here are the Signs of Travel Dehydration You Shouldn’t Ignore https://www.healthline.com/health-news/here-are-the-signs-of-travel-dehydration-you-shouldnt-ignore

Electrolytes: Definition, Functions, Imbalance and Sources https://www.healthline.com/nutrition/electrolytes

From Sea to Shining Sea: AAA Predicts 47.9 Million People Will Travel This July 4th https://newsroom.aaa.com/2022/06/from-sea-to-shining-sea-aaa-predicts-47-9-million-people-will-travel-this-july-4th/