Διατροφή

Ταχίνι: 5 λόγοι για να το καταναλώνετε πιο συχνά

Τι είναι το ταχίνι;

Το ταχίνι είναι μια πάστα, η οποία παρασκευάζεται από ψημένους και αλεσμένους σπόρους σουσαμιού. Έχει λεία και λιπαρή υφή, ενώ η γεύση του συχνά περιγράφεται ως πικρή.

Το ταχίνι είναι δημοφιλές συστατικό της μεσογειακής κουζίνας και χρησιμοποιείται ευρέως για την παρασκευή άλλων προϊόντων, όπως το χούμους, ο χαλβάς, κλπ. Είναι εξαιρετικά θρεπτικό και παρουσιάζει αρκετά οφέλη για την υγεία που το καθιστούν μια ιδιαίτερα ευεργετική τροφή.

Ποια είναι τα οφέλη υγείας του ταχινιού;

  1. Είναι εξαιρετικά θρεπτικό

Το ταχίνι είναι πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες, μέταλλα, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνη, κλπ. Ενδεικτικά, μια κουταλιά της σούπας ταχίνι (15gr) περιέχει τα ακόλουθα:

  1. Υποστηρίζει την υγεία της καρδιάς

Οι σπόροι του σουσαμιού, από τους οποίους παρασκευάζεται το ταχίνι, περιέχουν σησαμίνη και σησαμόλη, δύο λιγνάνες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, που βοηθούν στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος και μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών.

Το ταχίνι είναι επίσης πλούσιο σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, η κατανάλωση των οποίων έχει συνδεθεί με τη μείωση των επιπέδων της LDL («κακής») χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Ως εκ τούτου το ταχίνι θεωρείται ευεργετικό για την πρόληψη της εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

  1. Μειώνει τη φλεγμονή

Το ταχίνι περιέχει ορισμένα αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη συστατικά, όπως η σησαμίνη, η οποία έχει φανεί ευεργετική στη μείωση της φλεγμονής σε μελέτες σε ζώα. Συγκεκριμένα, η χορήγηση σησαμίνης και άλλων αντιοξειδωτικών του σουσαμιού σε ζώα είχε ως αποτέλεσμα την ανακούφιση αυτών από τη φλεγμονή και τον πόνο, που σχετίζονται με τραυματισμό, πνευμονική νόσο (άσθμα) και ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Παρόλα αυτά απαιτείται παραπάνω έρευνα για να κατανοηθεί ο τρόπος με τον οποίο το ταχίνι μπορεί να βοηθά στη μείωση της φλεγμονής στον ανθρώπινο οργανισμό.

  1. Μπορεί να προστατέψει από τον καρκίνο

Οι σπόροι του σουσαμιού περιέχουν αντιοξειδωτικές ενώσεις, όπως η σησαμίνη και η σησαμόλη, οι οποίες έχουν παρουσιάσει σημαντικές αντικαρκινικές ιδιότητες.

Συγκεκριμένα, in vitro μελέτες έχουν δείξει πως η σησαμίνη και η σησαμόλη μπορούν να επιβραδύνουν το ρυθμό ανάπτυξης του καρκινικού όγκου και να προάγουν το θάνατο των καρκινικών κυττάρων του παχέος εντέρου, του πνεύμονα, του ήπατος, του μαστού, του δέρματος και του τραχήλου της μήτρας.

Επιπλέον, θεωρείται πως δρουν ευεργετικά μέσω της προστασίας του οργανισμού από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο.

  1. Βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου

Το ταχίνι περιέχει αντιοξειδωτικές ενώσεις, οι οποίες προστατεύουν τον εγκέφαλο και τα νευρικά κύτταρα από τις βλάβες που προκαλούν οι επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες. Ως αποτέλεσμα, το ταχίνι αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη τροφή για τη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου και μείωση του κινδύνου ανάπτυξης νευροεκφυλιστικών ασθενειών, όπως η άνοια.

Μια μελέτη σε ζώα έδειξε επίσης πως τα αντιοξειδωτικά συστατικά του σουσαμιού μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του σχηματισμού πλακών β-αμυλοειδούς στον εγκέφαλο, που συνδέονται με την ανάπτυξη της νόσου του Alzheimer.

Τι απαιτεί προσοχή κατά την κατανάλωση ταχινιού;

Το ταχίνι είναι πλούσιο σε ω-6 λιπαρά οξέα, η λήψη των οποίων είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, αλλά η κατανάλωσή του σε υπερβολικές ποσότητες πρέπει να αποφεύγεται λόγω της υψηλής θερμιδικής του αξίας.

Επιπλέον, άτομα που είναι αλλεργικά στο σουσάμι πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση ταχινιού, καθώς μπορεί να προκαλέσει σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις, όπως η αναφυλαξία.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

9 Surprising Benefits of Tahini https://www.healthline.com/nutrition/tahini-benefits

What Is Tahini? Ingredients, Nutrition, Benefits, and Downsides https://www.healthline.com/nutrition/what-is-tahini

What are the health benefits of tahini? https://www.medicalnewstoday.com/articles/298585