Διατροφή

Τεχνητά γλυκαντικά: Επηρεάζουν το μικροβίωμα και ανεβάζουν το σάκχαρο;

Για πολλά χρόνια, οι επιστήμονες, πίστευαν ότι η ασπαρτάμη και άλλα λεγόμενα μη θρεπτικά γλυκαντικά, δεν είχαν καμία επίδραση στο ανθρώπινο σώμα. Ωστόσο, νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, διαπίστωσε ότι τα εν λόγω υποκατάστατα ζάχαρης μπορούν να αλλάξουν το μικροβίωμα του εντέρου, με τρόπο που επηρεάζει τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος. (Τεχνητά γλυκαντικά και πιθανοί κίνδυνοι καρκίνου: Τι πρέπει να γνωρίζετε;)

Τα γλυκαντικά επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου και το σάκχαρο του αίματος;

Πριν από αρκετά χρόνια, μια ομάδα με επικεφαλής τον Eran Elinav, MD, PhD, ανοσολόγο και ερευνητή μικροβιώματος στο Weizmann Institute of Science στο Ισραήλ, διαπίστωσε ότι τα υποκατάστατα ζάχαρης επηρέασαν το μικροβίωμα των ποντικών με τρόπους που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το σάκχαρο του αίματός τους. (9 τρόποι για να μειώσετε φυσικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα)

Μια νέα τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή, στην οποία συμμετείχαν 120 ενήλικες, ήρθε σήμερα να επιβεβαιώσει το πιο πάνω εύρημα.

Πριν ξεκινήσει η μελέτη, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αποφεύγουν εντελώς τα υποκατάστατα ζάχαρης. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι μισοί συμμετέχοντες συνέχισαν να αποφεύγουν τα υποκατάστατα και οι άλλοι μισοί άρχισαν να χρησιμοποιούν καθημερινά σακχαρίνη, σουκραλόζη, ασπαρτάμη και στέβια, για 2 εβδομάδες, σε δόσεις χαμηλότερες από την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. (Ροφήματα με γλυκαντικά: Μειώνουν το βάρος και τον κίνδυνο διαβήτη;)

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, κάθε υποκατάστατο ζάχαρης, αλλοίωσε «σημαντικά και ευδιάκριτα» τα κόπρανα και τους μικροοργανισμούς του στόματος των συμμετεχόντων, ενώ δύο από τα γλυκαντικά (σακχαρίνη και σουκραλόζη) επηρέασαν την ανοχή τους στην ζάχαρη. Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα των γλυκαντικών, ενδεχομένως, να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, λόγω της μοναδικής σύνθεσης που έχει το μικροβίωμα του εντέρου κάθε ατόμου. (Ανθρώπινο μικροβίωμα: Τι είναι και ποιος είναι ο ρόλος του στην υγεία;)

Όπως υπογράμμισε ο Elinav, θα πρέπει όλοι μας να ευαισθητοποιηθούμε από το γεγονός ότι τα υποκατάστατα ζάχαρης επηρεάζουν το ανθρώπινο σώμα και να είμαστε πιο προσεκτικοί με την κατανάλωσή τους. (Είναι επικίνδυνα για την υγεία τα τεχνητά γλυκαντικά;)

Σε μια δήλωση του βρετανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού, Science Media Centre, πολλοί ερευνητές κλήθηκαν να σχολιάσουν τα αποτελέσματα της μελέτης. Ο Duane Mellor, PhD, εγγεγραμμένος διαιτολόγος και ανώτερος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Aston στο Ηνωμένο Βασίλειο, διευκρίνισε ότι η μελέτη δεν δείχνει ότι υπάρχει σαφής σχέση ανάμεσα σε όλα τα υποκατάστατα ζάχαρης και τα αυξημένα επίπεδα σακχάρου, αλλά υποδεικνύει ότι ορισμένα άτομα που δεν συνήθιζαν να καταναλώνουν γλυκαντικά, μπορεί να μην ανέχονται τη γλυκόζη μετά από ένα διάστημα κατανάλωσης σακχαρίνης και σουκραλόζης. (Ζάχαρη: 9 λόγοι για τους οποίους η υπερβολική κατανάλωσή της βλάπτει την υγεία)

Μάλιστα, τόνισε ότι η μελέτη δεν παρέχει καμία πληροφορία σχετικά με το πώς ανταποκρίνονται στα υποκατάστατα ζάχαρης τα άτομα που συνηθίζουν να καταναλώνουν γλυκαντικά ή τα άτομα με διαβήτη τύπου 1 ή τύπου 2. Να υπενθυμίσουμε ότι για ορισμένους ανθρώπους, τα γλυκαντικά είναι η καλύτερη εναλλακτική επιλογή για την ζάχαρη με βάση την κατάσταση της υγείας τους. (Εκχύλισμα πράσινου τσαγιού: Μειώνει το σάκχαρο του αίματος και την φλεγμονή του εντέρου)

Ο Kevin McConway, PhD, του Ανοικτού Πανεπιστημίου του Ηνωμένου Βασιλείου, σημείωσε από την πλευρά του, ότι επιβάλλεται να γίνει κατανοητό, ότι η έρευνα δεν λέει ότι τα γλυκαντικά είναι χειρότερα από τη ζάχαρη σε ότι αφορά την ανθρώπινη υγεία, αλλά ότι μπορεί να υπάρχουν αρνητικές συνέπειες από κάθε είδος γλυκαντικό ξεχωριστά, οι οποίες πρέπει να μελετηθούν μελλοντικά. (Σάκχαρο αίματος: 8 απλά σνακ που δεν το αυξάνουν)

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved