Ψυχική υγεία

Θειικό μαγνήσιο: Τα άλατα Epsom θεραπεύουν το άγχος;

Οι κρύσταλλοι μπάνιου με θειικό μαγνήσιο, πιο γνωστοί ως άλατα Epsom, έχουν χρησιμοποιηθεί ιατρικά για τη θεραπεία αρκετών καταστάσεων υγείας, όπως οι μυϊκοί πόνοι. Η έρευνα, ωστόσο, έχει διαπιστώσει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη μείωση του άγχους, παρόλο που απαιτούνται περαιτέρω ολοκληρωμένες μελέτες. (5 βότανα που ανακουφίζουν από το άγχος και βοηθούν στον ύπνο)

Τα άλατα Epsom μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως θεραπεία για το άγχος;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η έλλειψη μαγνησίου μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα του άγχους. Συγκεκριμένα, το μαγνήσιο επηρεάζει τον υποθάλαμο, ένα μέρος του εγκεφάλου που βοηθά στη ρύθμιση της υπόφυσης και των επινεφριδίων, που παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της απόκρισης του σώματος στο στρες. (Μαγνήσιο: Ένας σύμμαχος για τον οργανισμό μας σε περίοδο ιώσεων)

Σύμφωνα με μια συστηματική ανασκόπηση 18 μελετών, που δημοσιεύθηκε στο Nutrients, ένας από τους λόγους για τους οποίους η ανεπάρκεια μαγνησίου σχετίζεται με το άγχος, αφορά το γεγονός ότι το εν λόγω μέταλλο βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Η έρευνα δείχνει ότι το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των νευροδιαβιβαστών, των χημικών δηλαδή ουσιών που στέλνουν μηνύματα στον εγκέφαλο και το σώμα. (Υπομαγνησιαιμία (Χαμηλά επίπεδα μαγνησίου): Τι πρέπει να ννωρίζετε;)

Μια άλλη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία, αξιολόγησε 264 ασθενείς που είχαν γενικευμένη αγχώδη διαταραχή (GAD) και διαπίστωσε ότι ένας στατιστικά σημαντικός αριθμός συμμετεχόντων ανέφερε βελτιώσεις στα συμπτώματά του, μετά τη λήψη μαγνησίου σε συνδυασμό με δύο φυτικά εκχυλίσματα.

Τονίζεται ότι το άγχος, είτε σωματικό, είτε συναισθηματικό, αυξάνει τις ανάγκες του σώματος για μαγνήσιο. (3 τρόποι για να διαχειριστείτε το άγχος που είναι εκτός ελέγχου)

Το θειικό μαγνήσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατάθλιψη;

Το θειικό μαγνήσιο έχει χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία της κατάθλιψης ήδη από το 1921.

Μια παλαιότερη έρευνα δείχνει ότι τα συμπληρώματα μαγνησίου μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της κατάθλιψης. Ωστόσο, δεν βρέθηκε καμία επίδραση στο άγχος μετά τον τοκετό. (Ποια τρόφιμα πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε άγχος ή κατάθλιψη;)

Το μαγνήσιο είναι σημαντικό ως συνένζυμο για τη μετατροπή της τρυπτοφάνης σε σεροτονίνη, ενός νευροδιαβιβαστή που αναγνωρίζεται ως κύριος καθοριστικός παράγοντας της ψυχικής υγείας και της διάθεσης.

Υπενθυμίζεται ότι η σχέση μεταξύ άγχους και κατάθλιψης είναι αλληλένδετη, νοουμένου ότι πολλά άτομα με κατάθλιψη υποφέρουν παράλληλα και από άγχος. Ως εκ τούτου, αν το μαγνήσιο είναι ευεργετικό για την κατάθλιψη, τότε θα είναι ταυτόχρονα και για το άγχος. (Κατάθλιψη: 9 δραστηριότητες που βελτιώνουν τα συμπτώματα)

Το μαγνήσιο απορροφάται μέσω του δέρματος;

Το διαδερμικό μαγνήσιο, το οποίο χορηγείται μέσω του δέρματος (πχ κατά τη διάρκεια του μπάνιου), δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι είναι αποτελεσματικό στη θεραπεία του άγχους.

Πώς χρησιμοποιούνται σωστά τα άλατα Epsom;

1. Μπάνιο με άλατα Epsom

Μερικοί άνθρωποι αναφέρουν ότι το μπάνιο με άλατα Epsom, βελτιώνει τη διάθεσή τους. Ωστόσο, αυτή η επίδραση δεν είναι τεκμηριωμένη με επιστημονικά δεδομένα.

Για να απολαύσετε ένα μπάνιο με άλατα Epsom, προσθέστε 2 φλιτζάνια αλάτι Epsom στη μπανιέρα σας. Μουλιάστε για 12 λεπτά, 3 φορές την εβδομάδα. Για περεταίρω αναζωογόνηση, προσθέστε μερικές σταγόνες έλαιο ευκαλύπτου. Σημειώνεται ότι το νερό πρέπει να είναι ζεστό και άνετο στην αφή, αλλά όχι καυτό. (8 απλές πρακτικές υγείας για να βελτιώσετε την διάθεση σας)

2. Συμπληρώματα

Τα άλατα Epsom αποτελούνται από μαγνήσιο και θειικό άλας. Το αλάτι Epsom, ωστόσο, που χρησιμοποιείται στο μπάνιο, περιέχει και άλλα συστατικά, ως εκ τούτου δεν είναι ασφαλές να καταναλώνεται από το στόμα.

Τα συμπληρώματα μαγνησίου είναι διαθέσιμα σε διάφορες μορφές, όπως οξείδιο μαγνησίου, κιτρικό μαγνήσιο, μηλικό μαγνήσιο και χλωριούχο μαγνήσιο. Η απορρόφηση του μαγνησίου μέσω συμπληρωμάτων ποικίλλει. Συγκεκριμένα, μορφές μαγνησίου που διαλύονται καλά σε νερό απορροφούνται καλύτερα από το έντερο, συγκριτικά με τις λιγότερο διαλυτές μορφές.

Το συνιστώμενο επίπεδο πρόσληψης συμπληρωματικού μαγνήσιο είναι 350 mg ημερησίως για τους ενήλικες άνδρες και 267 mg ημερησίως για τις ενήλικες γυναίκες. (Βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής: Πόσο ωφέλιμα είναι στην πραγματικότητα;)

Ποιες παρενέργειες μπορεί να προκαλέσει η λήψη μαγνησίου;

Η λήψη μαγνησίου μέσω των τροφίμων δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία, διότι τα νεφρά αποβάλλουν την ποσότητα που δεν χρειάζεται το σώμα μέσω των ούρων. Ωστόσο, οι υψηλές δόσεις μέσω συμπληρωμάτων διατροφής ή φαρμάκων, προκαλούν συνήθως διάρροια, ναυτία και κράμπες στην κοιλιά.

Επιπλέον συμπτώματα λόγω υπερδοσολογίας μαγνησίου μπορεί να περιλαμβάνουν:

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Can Epsom Salt Help Anxiety? https://www.verywellhealth.com/epsom-salt-benefits-anxiety-5087297

FDA Drug Safety Communication: FDA Recommends Against Prolonged Use of Magnesium Sulfate to Stop Pre-term Labor Due to Bone Changes in Exposed Babies https://www.fda.gov/drugs/drug-safety-and-availability/fda-drug-safety-communication-fda-recommends-against-prolonged-use-magnesium-sulfate-stop-pre-term

magnesium sulfate (injection) https://www.uofmhealth.org/health-library/d00468t1

Magnesium https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS ABOUT EPSOM SALT https://www.epsomsaltcouncil.org/faq/

Myth or Reality—Transdermal Magnesium? https://www.mdpi.com/2072-6643/9/8/813

Double-blind, randomised, placebo-controlled study to evaluate the efficacy and safety of a fixed combination containing two plant extracts (Crataegus oxyacantha and Eschscholtzia californica) and magnesium in mild-to-moderate anxiety disorders https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1185/030079903125002603

The Effects of Magnesium Supplementation on Subjective Anxiety and Stress—A Systematic Review https://www.mdpi.com/2072-6643/9/5/429

The Importance of Magnesium in Clinical Healthcare https://www.hindawi.com/journals/scientifica/2017/4179326/