Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Θέλετε να αποκτήσετε μυική μάζα; Χρησιμοποιείστε μυκοπρωτεϊνη στο γεύμα σας!

Τι είναι η μυκοπρωτεϊνη;

H σύνθετη αυτή λέξη προέρχεται από τις λέξεις μύκητας και πρωτεΐνη. Είναι λοιπόν οι πρωτεΐνες που παράγονται από συγκεκριμένο είδος μυκήτων. Η μυκοπρωτεΐνη αποτελεί μια υγιεινή πρωτεϊνική πηγή και είναι καλό να τη χρησιμοποιείτε στη διατροφή σας. Παράγεται μέσω μιας διαδικασίας ζύμωσης, όπως αυτή που πραγματοποιείται στο προζύμι του ψωμιού. Η περιεκτικότητά της  σε κορεσμένο λίπος είναι χαμηλή, έχει μηδενική χοληστερίνη και τρανς λιπαρά, ενώ είναι υψηλή σε φυτικές ίνες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο κρέατος,  δεν έχει έντονη επίγευση, όπως άλλα υποκατάστατα και είναι ιδανική στο μαγείρεμα, γιατί απορροφά τις υπόλοιπες γεύσεις, δημιουργώντας ένα όμορφο γευστικό αποτέλεσμα.

Τα προϊόντα μυκοπρωτεϊνών χτίζουν μυς καλύτερα από την πρωτεΐνη γάλακτος

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Exeter, διαπίστωσε ότι η μυκοπρωτεΐνη, μια πλούσια σε πρωτεΐνη πηγή τροφίμων, διεγείρει την ανάπτυξη των μυών μετά την άσκηση σε μεγαλύτερο βαθμό από την πρωτεΐνη γάλακτος.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition, διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν πρωτεΐνη γάλακτος είχαν αύξηση των μυών τους κατά 60%, ωστόσο, εκείνοι που κατανάλωναν μυκοπρωτεΐνη είχαν αύξηση των μυών τους περίπου στο διπλάσιο. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι η μυκοπρωτεΐνη, το κύριο συστατικό σε όλα τα προϊόντα Quorn, είναι πιο αποτελεσματική στην προώθηση της ανάπτυξης των μυών.

Η μυκοπρωτεΐνη είναι πιο αποτελεσματική στην ανάπτυξη των μυών από την πρωτεΐνη γάλακτος;

Η συγκεκριμένη μελέτη αξιολόγησε την πέψη της πρωτεΐνης, η οποία επιτρέπει στα αμινοξέα (τα δομικά στοιχεία της πρωτεΐνης) να αυξάνονται στην κυκλοφορία του αίματος και στη συνέχεια να διατίθενται για την ανάπτυξη των μυϊκών πρωτεϊνών. Αυτή η διαδικασία μετρήθηκε σε 20 υγιείς νεαρούς άνδρες, τόσο σε κατάσταση ηρεμίας, όσο και μετά από έντονη άσκηση.

Αμέσως μετά την άσκηση, οι νεαροί άνδρες έλαβαν πρωτεΐνη γάλακτος ή μυκοπρωτεΐνη. Ακολούθως, οι επιστήμονες μέτρησαν τους ρυθμούς ανάπτυξης των μυών τους, χρησιμοποιώντας «ιχνηθέτες», μέσα σε μερικές ώρες μετά την κατανάλωση των πρωτεϊνών. Σημειώνεται, ότι οι ζωικές πρωτεΐνες, όπως το γάλα, αποτελούν μια εξαιρετική πηγή ανάπτυξης μυών, οπότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα ως μέτρο σύγκρισης με άλλες πηγές πρωτεΐνης.

Σύμφωνα με τον Benjamin Wall, αναπληρωτή Καθηγητή Διατροφικής Φυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Exeter, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η μυκοπρωτεΐνη μπορεί να διεγείρει και να αυξήσει τους μυς με πιο γρήγορους ρυθμούς τις ώρες που ακολουθούν την άσκηση, σε σύγκριση με την τυπική ζωική πρωτεΐνη, όπως η πρωτεΐνη γάλακτος.

Ο Tim Finnigan, Επικεφαλής Επιστημονικός Σύμβουλος της Quorn Foods, υπογράμμισε ότι δεδομένου ότι πλέον πολύς κόσμος προσπαθεί να μειώσει την κατανάλωση κρέατος, είτε για περιβαλλοντικούς λόγους, είτε για λόγους υγείας, είναι πολύ ευχάριστο ότι υπάρχει μια πρωτεΐνη η οποία προσθέτει και στην διατροφή και στην μυϊκή αύξηση, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το κρέας.

Συμπερασματικά

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι τα προϊόντα Quorn, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μια καλή πηγή πρωτεΐνης από άτομα που θέλουν να αποφύγουν το κρέας. Επιπρόσθετα, το Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής, ήδη προτείνει τη μυκοπρωτεΐνη ως καλή πηγή διατροφικής πρωτεΐνης που καλύπτει τόσο τις καθημερινές ανάγκες, όσο και τις ανάγκες του αθλητισμού και της άσκησης.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Mycoprotein products build muscle better than milk protein https://medicalxpress.com/news/2020-05-mycoprotein-products-muscle-protein.html

Quorn protein builds muscle better than milk protein https://medicalxpress.com/news/2019-07-quorn-protein-muscle.html

Mycoprotein ingestion stimulates protein synthesis rates to a greater extent than milk protein in rested and exercised skeletal muscle of healthy young men: a randomized controlled trial https://academic.oup.com/ajcn/advance-article/doi/10.1093/ajcn/nqaa092/5841182

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι