Τι αισθάνεσαι;

Έγκέφαλος και Νευρικό Σύστημα, Εγκυμοσύνη, Ενδοκρινολογικά

Τι πρέπει να κάνετε πριν τη σύλληψη για να έχετε μια ομαλή εγκυμοσύνη

Fashion portrait pregnant woman blonde, perfect figure of girl. Woman is waiting for birth of a baby. Art woman in late pregnancy

Πως πρέπει να προετοιμάζεται σωματικά η γυναίκα για μελλοντική εγκυμοσύνη;

Η απόκτηση ενός παιδιού αποτελεί για τις περισσότερες γυναίκες στόχο ζωής γιατί σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της οικογένειας της. Για την επίτευξη του στόχου αυτού δεν φείδονται προσπαθειών που έχουν τόσο σωματικό, ψυχολογικό αλλά και οικονομικό αντίκτυπο. Παρατηρείται όμως το φαινόμενο, αρκετές φορές η γυναίκα να εισέρχεται στην προσπάθεια αυτή εντελώς απροετοίμαστη, γεγονός που δυσκολεύει την επίτευξη και ολοκλήρωση μια υγιούς κύησης.

Ο Δρ. Αθανάσιος Ζήλος, Ενδοκρινολόγος, θα μας εξηγήσει σήμερα αναλυτικά τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει κάθε γυναίκα προκειμένου να προετοιμαστεί κατάλληλα για μια μελλοντική εγκυμοσύνη. Ο ίδιος τονίζει: ‘Θεωρούμε αυτονόητη την πραγματοποίηση όλων των καθορισμένων προληπτικών γυναικολογικών ελέγχων σύμφωνα με τις οδηγίες του γυναικολόγου της’.

Το ιδανικό σωματικό βάρος βοηθά στη σύλληψη και την ομαλή πορεία της εγκυμοσύνης

‘Η γυναίκα υφίσταται αρκετές αλλαγές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τόσο σωματικές όσο και ψυχολογικές. Οι πιθανότητες σύλληψης και ολοκλήρωσης της κύησης αυξάνονται όταν η γυναίκα εμφανίζει ένα ‘κανονικό’ βάρος σώματος. Η ύπαρξη παχυσαρκίας αυξάνει δραματικά την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη κύησης που μπορεί να περιπλέξει τόσο την κύηση αλλά και τη διαδικασία του τοκετού’ αναφέρει ο Δρ. Αθανάσιος Ζήλος και συνεχίζει:

‘Επομένως η υποψήφια μητέρα πρέπει να ακολουθήσει μια ισορροπημένη διατροφή και να γυμνάζεται συστηματικά τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Η επίτευξη κανονικού βάρους σώματος μπορεί αφενός να διορθώσει τις διαταραχές του κύκλου που συνοδεύουν το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών βελτιώνοντας την ωορρηξία, διευκολύνοντας τη σύλληψη, αλλά και να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης Σακχαρώδους Διαβήτη κύησης’.

Αποφυγή βλαβερών συνηθειών και λήψη συμπληρωμάτων διατροφής

‘Στο πλαίσιο της αλλαγής του τρόπου ζωής, άσκηση, διατροφή, διακοπή συνηθειών που επιβαρύνουν το σώμα όπως το κάπνισμα και η χρήση αλκοόλ θα πρέπει να διορθωθούν πιθανές ελλείψεις σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα στην εγκυμοσύνη. Ο έλεγχος των επιπέδων του σιδήρου, της φερριτίνης, της βιταμίνης D, του μαγνησίου και αρκετών άλλων ιχνοστοιχείων θα πρέπει να γίνεται αρκετό χρόνο πριν την επιθυμητή εγκυμοσύνη, έτσι ώστε να υπάρχει ο χρόνος για την αποτελεσματική τους αναπλήρωση. Για παράδειγμα η χρήση του φυλλικού οξέως μπορεί να αρχίσει πριν ακόμα η γυναίκα συλλάβει’ εξηγεί ο Δρ. Αθανάσιος Ζήλος.

Απαραίτητη η σωστή ρύθμιση του θυρεοειδή

‘Όλα τα παραπάνω για να είναι αποτελεσματικά θα πρέπει να πραγματοποιηθούν κάτω από την αιγίδα μιας καλής θυρεοειδικής λειτουργίας. Το κύημα δεν έχει δικό του λειτουργικό θυρεοειδικό ιστό κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων κύησης. Βασίζεται επομένως στη θυρεοειδική λειτουργία της μητέρας. Οι πρώτες αυτές εβδομάδες είναι κρίσιμες για την ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος του μωρού με σημαντικές μελλοντικές συνέπειες. Επομένως, η μητέρα θα πρέπει να επισκεφτεί τον ενδοκρινολόγο της για πλήρη θυρεοειδικό έλεγχο έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν οι πιθανές διαταραχές που ίσως βρεθούν’ αναλύει ο Δρ. Αθανάσιος Ζήλος και καταλήγει:

‘Πραγματοποιώντας τα παραπάνω, αρκετό διάστημα πριν η γυναίκα συλλάβει, την προετοιμάζουμε για το μαγικό της ταξίδι της στο διαφορετικό κόσμο της εγκυμοσύνης, έτσι ώστε εκεί να συναντήσει στο τέλος τον πρίγκιπα ή την πριγκίπισσα της χωρίς να χρειάζεται να αντιμετωπίσει στο δρόμο κακούς δράκους ή μάγισσες’.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend