Εγκυμοσύνη

Τι σημαίνουν οι λιγούρες στην διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Γιατί οι έγκυες γυναίκες επιθυμούν ορισμένα τρόφιμα;

Αν και είναι δύσκολο να εντοπιστεί ακριβώς γιατί κάποιες γυναίκες βιώνουν λιγούρες για κάποιο φαγητό ,ορισμένες πιθανώς έχουν μια φυσιολογική εξήγηση (όπως διατροφικές ελλείψεις και ορμονικές αλλαγές). Άλλες όμως δεν μπορούν να εξηγηθούν, ενδεχομένως επειδή δεν υπάρχει κάποια έρευνα για το θέμα.

Πότε είναι πιο πιθανόν να έχετε λιγούρες;

Ορισμένες γυναίκες θα επιθυμούν τις ίδιες τροφές καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά, για άλλες, οι λιγούρες μπορεί να αλλάξουν. Οι εγκυμονούσες μπορεί επίσης να αναπτύξουν αποστροφή σε ορισμένες μυρωδιές και γεύσεις τροφίμων που προηγουμένως τις ευχαριστούσαν. Αυτό έχει να κάνει με το πώς τα αισθητήρια νεύρα τους αντιλαμβάνονται και ανταποκρίνονται στην οσμή και τη γεύση.

Αν έχετε βιώσει μια ξαφνική αγάπη για τα κέικ και τα ανθρακούχα ποτά κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών της εγκυμοσύνης, υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Οι περισσότερες λιγούρες εμφανίζονται κατά το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο ως αποτέλεσμα της δραματικής αλλαγής των ορμονών.

Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες λιγούρες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η πλειοψηφία των γυναικών που εμφανίζουν λιγούρες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επιθυμούν ανθυγιεινά τρόφιμα.

Η λαχτάρα για γλυκά τρόφιμα και αμυλούχους υδατάνθρακες είναι συνήθως στην κορυφή της λίστας καθώς και για εξευγενισμένους υδατάνθρακες από τις αρχές της εγκυμοσύνης και ειδικά όταν αρχίζει η ναυτία.

Στην πραγματικότητα, μια έρευνα για τις επιθυμίες στην διάρκεια της εγκυμοσύνης που διεξάγει διαπίστωσε ότι οι γυναίκες θέλουν τα πάντα, από παγάκια μέχρι σκόνη σοκολάτας, όταν περιμένουν να γεννήσουν.

Η ομάδα πραγματοποίησε έρευνα σε 1.400 γυναίκες στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ακολουθούν μερικά από τα σημαντικότερα σημεία της:

  • Περισσότερες από το 1/3 των γυναικών δήλωσαν ότι επιθυμούν παγάκια
  • Η μελέτη δείχνει επίσης αύξηση των επιθυμιών για μπισκότα, παγωτό ,πικάντικα φαγητά, ανθρακούχα ποτά και μπιφτέκια σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές
  • Τα γλυκά Haribo®, τα βραστά αυγά με μερέντα και τα μανιτάρια με σκόρδο και κρέμα γάλακτος είναι μερικά από τα παράξενα φαγητά που λαχταρούν οι έγκυες γυναίκες
  • Άλλες γυναίκες παραδέχτηκαν ότι είχαν μια λαχτάρα για σοκολάτα σε σκόνη, ενώ μια εγκυμονούσα χορτοφάγος δήλωσε μάλιστα ότι ξαφνικά ανέπτυξε την επιθυμία για μπέικον
  • 3/10 γυναίκες δήλωσαν ότι ήθελαν απεγνωσμένα να πιούν ρόφημα σοκολάτας. Είπαν ότι και οι μητέρες τους είχαν λαχταρήσει σοκολάτα, αλλά ήταν πιο πιθανό να λαχταρούσαν τρόφιμα όπως άπαχες πρωτεΐνες και ψάρια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους

Οι επιθυμίες των εγκύων φαίνεται να επηρεάζεται από τις τοπικές δίαιτες και τη διαθεσιμότητα των τροφίμων

Πώς να διατηρήσετε μια υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Το να τρώτε για δύο είναι μέρος της εγκυμοσύνης, σωστά; Ναι, αλλά πρέπει να το κάνετε με προσοχή. Το γεγονός ότι μεγαλώνετε ένα μωρό, δεν σας δίνει το πράσινο φως να τρώτε ό,τι θέλετε.

Επιπλέον, η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι σκληρή για το σώμα σας. Όχι μόνο έχετε μια συνεχή αλλαγή στα επίπεδα ενέργειας και της ναυτίας, αλλά έχετε και πολλά σκαμπανεβάσματα των συναισθημάτων, λόγω των διακυμάνσεων των ορμονών. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να διατηρείτε μια υγιεινή διατροφή, παρά τις έντονες λιγούρες που μπορεί να έχετε.

Δεδομένου ότι οι περισσότερες από τις αναφερόμενες επιθυμίες για φαγητό δεν τείνουν να αφορούν τις υγιεινές τροφές που είναι απαραίτητες στην εγκυμοσύνη, είναι κρίσιμο να επικεντρωθείτε στην κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών διαφορετικού χρώματος, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και σπόρους.

Ακολουθούν μερικά άλλα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε μια υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης:

  • Αποφύγετε το αλκοόλ
  • Λαμβάνετε συμπλήρωμα βιταμίνης D 10 μικρογραμμάρια ημερησίως καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και 400 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος ημερησίως μέχρι τις 12 εβδομάδες της εγκυμοσύνης. Ιδανικά ξεκινήστε τα αμέσως μόλις αρχίσετε να προσπαθείτε να μείνετε έγκυος. Μπορεί να σας είναι πιο εύκολο να παίρνετε ένα συμπλήρωμα προγεννητικών βιταμινών που περιλαμβάνει αυτές και άλλες βιταμίνες και μέταλλα
  • Εάν έχετε διαβήτη, λαμβάνετε φάρμακα για την επιληψία ή εάν εσείς ή μέλη της οικογένειάς σας έχουν ιστορικό ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα, μπορεί να χρειαστεί να λάβετε υψηλότερη δόση φυλλικού οξέος
  • Καταναλώστε μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών, ιδιαίτερα εκείνων που είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, όπως τα πράσινα λαχανικά
  • Τρώτε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο, όπως κόκκινο κρέας, αποξηραμένα φρούτα, πράσινα λαχανικά και εμπλουτισμένα δημητριακά
  • Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο, όπως γιαούρτι, γάλα και τυρί
  • Τρώτε πολλές φυτικές ίνες, οι οποίες βρίσκονται στο ψωμί ολικής άλεσης καθώς και στα φρούτα και τα λαχανικά
  • Πίνετε άφθονο νερό για να παραμένετε επαρκώς ενυδατωμένοι

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

What Your Pregnancy Food Cravings Really Mean https://atriumhealth.org/dailydose/2019/07/10/what-your-pregnancy-food-cravings-really-mean

Food cravings during pregnancy https://www.pregnancybirthbaby.org.au/food-cravings-during-pregnancy

Pregnancy Cravings: When They Start and What to Do About Them https://flo.health/pregnancy/pregnancy-lifestyle/nutrition-and-weight/pregnancy-cravings

What To Know About Pregnancy Cravings https://www.verywellfamily.com/pregnancy-cravings-5069392

Pickles and ice cream! Food cravings in pregnancy: hypotheses, preliminary evidence, and directions for future research https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2014.01076/full

The Top 10 Most Popular Pregnancy Cravings Revealed https://www.vitabiotics.com/blogs/talkmum/the-nations-weirdest-pregnancy-cravings-revealed