Τι αισθάνεσαι;

Αίμα, Άσκηση και Υγεία

Το καθημερινό περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη και υψηλής αρτηριακής πίεσης

© <a href=Viteethumb | Dreamstime Stock Photos" src="https://wikihealth.gr/wp-content/uploads/2020/03/dreamstime_s_103381327-800x500.jpg" />
© Viteethumb | Dreamstime Stock Photos

Περισσότεροι από 100 εκατομμύρια άνθρωποι, στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν διαβήτη, ενώ πάνω από 100 εκατομμύρια Αμερικάνοι πάσχουν από υπέρταση. Σύμφωνα ωστόσο, με τους επιστήμονες, αυτοί οι δύο κίνδυνοι μπορούν να μειωθούν με το περπάτημα, το οποίο συν τοις άλλους μειώνει και το άγχος και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Πώς ωφελείται η υγεία από το περπάτημα σύμφωνα με τις έρευνες;

Για καλή φυσική κατάσταση, οι επιστήμονες συνιστούν 10.000 βήματα την ημέρα, ωστόσο υπογραμμίζουν ότι ακόμη και το ελάχιστο περπάτημα μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην υγεία. Αυτό αποδεικνύεται μέσα από δύο μελέτες που πραγματοποιήθηκαν και δημοσιευτήκαν πρόσφατα.

Συγκεκριμένα, στη μια μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 4000-8000 βήματα την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο προώρου θανάτου και καρδιακής νόσου κατά 2/3. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι, που κάνουν 12.000 βήματα την ημέρα, μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους αυτούς σχεδόν κατά 90%.

Στην δεύτερη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι μεσήλικες συμμετέχοντες, που έκαναν περισσότερα από 10.000 βήματα την ημέρα για 9 χρόνια, είχαν 43% χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη και 31% χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν υπέρταση. Η συγκεκριμένη μελέτη, διαπίστωσε επίσης ότι κάθε 1000 καθημερινά βήματα, μειώνεται κατά 13% ο κίνδυνος παχυσαρκίας στις γυναίκες μέσης ηλικίας.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι 4000- 8000 βήματα είναι σημαντικά, αλλά σημαντικότερη είναι η ποιότητα των βημάτων αυτών. Ειδικότερα, εάν ένας άνθρωπος κάνει 4000 βήματα στην εξοχή ή ανεβοκατεβαίνει σκάλες, έχει περισσότερα οφέλη από κάποιον που κάνει 8000  βήματα χαλαρά σε ένα εμπορικό κέντρο.

Ποιες θετικές αλλαγές παρατηρούνται από το περπάτημα;

Το τακτικό περπάτημα σύμφωνα με τους ερευνητές:

  • Βελτιώνει τον ύπνο
  • Βελτιώνει τη διάθεση
  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και διαβήτη
  • Βελτιώνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, πράγμα που ενισχύει τη γνωστική λειτουργία
  • Μειώνει την κατάθλιψη και το άγχος
  • Βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και συνεπώς προστατεύει από τη γρίπη και το κρυολόγημα. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, το αγύμναστο σώμα, αρχικά ανταποκρίνεται στην άσκηση όπως ακριβώς στους ιούς. Μετά από 3-4 εβδομάδες άσκησης το σώμα συνηθίζει, οπότε αρχίζει να ανταποκρίνεται καλύτερα όταν έρθει αντιμέτωπο με ένα ιό.
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση. Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι συνήθως το αποτέλεσμα των δύσκαμπτων αιμοφόρων αγγείων. Με την άσκηση, η καρδιά στέλνει περισσότερο αίμα για να τροφοδοτήσει τους μυς του σώματος και η συνεχής ροή του αίματος διατηρεί πιο απαλές τις αρτηρίες. Η συχνή λοιπόν άσκηση, διατηρεί τα αιμοφόρα αγγεία εύκαμπτα, οπότε η πίεση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.

Πώς θα ενσωματώσετε το περπάτημα στη ζωή σας;

Η συνήθεια του περπατήματος είναι πολύ σημαντικότερη από το μέτρημα των βημάτων. Οπότε ενσωματώστε το περπάτημα στη ζωή σας με τους εξής τρόπους:

  • Χρησιμοποιείστε τις σκάλες και όχι τον ανελκυστήρα
  • Αποφύγετε τις ηλεκτρονικές αγορές και πηγαίνετε στα καταστήματα με τα πόδια
  • Επισκεφτείτε ένα μακρινό πάρκο για βόλτα
  • Περπατήστε με το σκυλί σας
  • Κάνετε σύντομες ασκήσεις ενώ βλέπετε τηλεόραση
  • Περπατήστε με έναν φίλο, αντί να πάτε για φαγητό

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Getting In Your Daily Steps Can Reduce Your Risk of Diabetes and High Blood Pressure https://www.healthline.com/health-news/gdaily-walking-reduces-risk-of-diabetes-and-high-blood-pressure

Why 10,000 Steps and Not 14,323 Steps? http://eachstepyoutake.com/why-10000-steps/

EPI|LIFESTYLE 2020 Scientific Sessions https://professional.heart.org/professional/EducationMeetings/MeetingsLiveCME/EPILifestyle/UCM_316904_EPI-Lifestyle-Scientific-Sessions.jsp

More steps-per-day linked to significant reductions in diabetes and high blood pressure https://newsroom.heart.org/news/more-steps-per-day-linked-to-significant-reductions-in-diabetes-and-high-blood-pressure?preview=33a3

How Many Calories Do You Burn Walking 10,000 Steps? https://www.healthline.com/nutrition/10000-steps-calories-burned

More than 100 million Americans have high blood pressure, AHA says https://www.heart.org/en/news/2018/05/01/more-than-100-million-americans-have-high-blood-pressure-aha-says

New CDC report: More than 100 million Americans have diabetes or prediabetes https://www.cdc.gov/media/releases/2017/p0718-diabetes-report.html

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι