Τι αισθάνεσαι;

Έγκέφαλος και Νευρικό Σύστημα, Ψυχική υγεία

Το μυστικό της μακροζωίας: ήρεμο μυαλό

© <a href=Roman Stetsyk | Dreamstime Stock Photos" src="https://wikihealth.gr/wp-content/uploads/2019/11/dreamstime_m_121043468.jpg" />
© Roman Stetsyk | Dreamstime Stock Photos

Μακροζωία και ηρεμία του νου

Νέες έρευνες συνδέουν το “ήρεμο “μυαλό με τη μακροζωία και οι επιστήμονες πιστεύουν πως ένα μυαλό που δεν είναι σε διέγερση χρησιμοποιεί και λιγότερη από τη διαθέσιμη ενέργεια του σώματος.Οι ειδικοί πιστεύουν πως υπάρχουν αρκετοί τρόποι να ηρεμήσει το μυαλό, όπως ο διαλογισμός, το να ακούει κάποιος με προσοχή κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η γιόγκα και το να κρατάει κάποιο χρόνο κάθε ημέρα για να ηρεμεί και να αποφορτίζεται.

Όλοι θέλουν να διατηρήσουν την οξυδέρκεια τους καθώς μεγαλώνουν και ένας από τους τρόπους να το επιτύχουν είναι να έχουν ένα μυαλό που είναι πολύ ενεργό, ή τουλάχιστον έτσι έλεγαν μέχρι πρόσφατα οι ειδικοί.

Τι έδειξε πρόσφατη έρευνα

Μια πρόσφατη μελέτη, όμως, έρχεται να ανατρέψει αυτή τη θεωρία. Ερευνητές από την Ιατρική σχολή του Harvard αναφέρουν πως ένα ήρεμο μυαλό συνδέεται με μικρότερη λειτουργία του νευρικού συστήματος και μπορεί να επιμηκύνει τη ζωή, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο “Nature”.

Αφού μελέτησαν εγκεφαλικό ιστό από δωρητές που απεβίωσαν σε ηλικίες από 60 ετών έως και μεγαλύτεροι των 100 ετών, διαπίστωσαν πως οι μακροβιότεροι άνθρωποι είχαν χαμηλότερα επίπεδα γονιδίων που συνδέονται με την δραστηριότητα των νεύρων. Μια πρωτεΐνη που ονομάζεται REST και έχει την ιδιότητα να κάνει μικρότερη τη δραστηριότητα των νεύρων βρέθηκε να σχετίζεται με τη θνησιμότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των πειραμάτων, τα αυξημένα επίπεδα της πρωτεΐνης οδήγησαν σε χαμηλότερη δραστηριότητα των νεύρων και σε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα πειραματόζωα, ενώ τα χαμηλότερα επίπεδα είχαν το αντίθετο αποτέλεσμα, υψηλότερη δραστηριότητα, μικρότερη διάρκεια ζωής.

Αφουγκραστείτε το σώμα σας

Το πρώτο βήμα είναι να μπορέσει κανείς να αφουγκραστεί το σώμα του και τις ανάγκες του. Μερικές ασκήσεις στρέτσινγκ, λίγες χαλαρωτικές αναπνοές και λίγα λεπτά σιωπής και αυτοσυγκέντρωσης βοηθούν το άτομο να ακούσει καλύτερα το σώμα του και να αντιληφθεί τις πραγματικές του ανάγκες.

Η γιόγκα σύμμαχος στην προσπάθεια σας

Η γιόγκα έχει την ιδιότητα να βοηθά τόσο το σώμα όσο και το μυαλό να χαλαρώσουν, να αποβάλλουν το στρες και να βοηθήσουν να αποβληθεί όλη η αρνητική ενέργεια που μπορεί να έχει συσσωρευτεί στον οργανισμό, αν φυσικά γίνεται σε τακτική βάση. Συντονίζει το σώμα με το μυαλό και βοηθά το άτομο να στρέψει την προσοχή του μέσα του.

Ο ρόλος του διαλογισμού 

Είναι πολύ σημαντικό να ξεκλεβει κανείς έστω και δέκα λεπτά καθημερινά για να ησυχάζει τον νου του, που βομβαρδίζεται καθημερινά με χιλιάδες διαφορετικές πληροφορίες τις οποίες καλείται να επεξεργαστεί, να ταξινομήσει, να αποβάλλει ή να αποθηκεύσει. Ο διαλογισμός βοηθά το άτομο να αποβάλει το στρες, να αποστασιοποιηθεί από τα προβλήματα της καθημερινότητας και τις καταστάσεις που το πιέζουν συναισθηματικά και να νιώσει γαλήνη.

Λίγη ησυχία μέσα στην ημέρα κάνει θαύματα

Ο καθένας είναι απαραίτητο καθημερινά να φροντίζει να έχει 20 λεπτά ησυχίας, όπου θα πρέπει να μη μιλάει, αλλά να αφουγκράζεται και να παρατηρεί. Έτσι, το μυαλό ησυχάζει και το στρες αποβάλλεται. Ένας μοναχικός περίπατος όπου το άτομο θα παρατηρεί απλά τη φύση και τα ζώα, χωρίς όμως να συνομιλεί με κάποιον άλλο ή να του αποσπά την προσοχή το κινητό του, είναι ότι χρειάζεται για να ησυχάσει το μυαλό και να γεμίσει τις μπαταρίες του.

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι