Τι αισθάνεσαι;

Πρόληψη και θεραπεία

Βιταμίνες: Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για να τις πάρετε;

Εάν ανήκετε και εσείς σε αυτή την μερίδα του πληθυσμού που παίρνει βιταμίνες (και άλλα συμπληρώματα) με την ελπίδα να δυναμώσει το ανοσοποιητικό του σύστημα, τότε είναι πολύ πιθανόν να έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει σωστή ώρα για να τις παίρνετε και αν αυτό έχει κάποια επίδραση στην αποτελεσματικότητα τους.

Ποια είναι η κατάλληλη ώρα για να πάρει κάποιος τις βιταμίνες του;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απάντηση στο ερώτημα ποια είναι η καλύτερη ώρα για να πάρει κάποιος τις βιταμίνες του, εξαρτάται από τον τύπο της βιταμίνης ή του μετάλλου που χρησιμοποιεί και από το αν παίρνει ή όχι συνταγογραφούμενα φάρμακα. Ειδικότερα:

  • Πολυβιταμίνες και άλλες υδατοδιαλυτές βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Β, συνιστάται να λαμβάνονται το πρωί πριν το πρωινό, για να αφομοιώνονται ευκολότερα από το σώμα.
  • Λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Α και Ε, συνιστάται να λαμβάνονται μαζί με το φαγητό (α) για να απορροφούνται καλύτερα από το σώμα και (β) για να αποφεύγεται η υπνηλία που προκαλούν όταν λαμβάνονται με άδειο στομάχι.
  • Όσοι παίρνουν στατίνες, φάρμακα για τον θυρεοειδή ή αντιβιοτικά, πρέπει να συζητούν με τον γιατρό τους για το χρονικό διάστημα που πρέπει να αφήνουν να μεσολαβεί ανάμεσα στη λήψη των φαρμάκων τους και την λήψη των βιταμινών τους, για να αποφεύγεται η οποιαδήποτε αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Συνήθως συνιστάται η λήψη των βιταμινών λίγες ώρες μετά την λήψη του εκάστοτε φαρμάκου.
  • Τα άτομα που παίρνουν βιταμίνες μαζί με άλλα συμπληρώματα, όπως συμπληρώματα ασβεστίου, πρέπει να αφήνουν να μεσολαβεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα ανάμεσα στις δύο λήψεις, ώστε να προλαβαίνει ο οργανισμός να αφομοιώνει πλήρως πρώτα το ένα και έπειτα το άλλο.

Συμπερασματικά

Νοουμένου ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι τα συμπληρώματα βιταμινών ή ανόργανων συστατικών βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, συζητήστε με τον γιατρό σας για το αν τα χρειάζεστε πραγματικά. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι περισσότεροι ενήλικες δεν χρειάζονται συμπληρώματα.

Στην περίπτωση που έχετε κάποια ανεπάρκεια, κυρίως σε θρεπτικά συστατικά που δεν μπορούν να απορροφηθούν εύκολα από το σώμα μέσω των τροφίμων, όπως το ασβέστιο και η βιταμίνη D, τότε πράγματι τα συμπληρώματα μπορούν να σας βοηθήσουν και η αποτελεσματικότητα τους μπορεί να αυξηθεί αν τα λαμβάνετε τη σωστή χρονική στιγμή (πριν ή μετά το φαγητό, το πρωί ή το βράδυ, κλπ). Συζητήστε με τον γιατρό σας.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

'What's the Best Time of Day to Take Vitamins?' https://blogs.webmd.com/public-health/20210226/whats-the-best-time-of-day-to-take-vitamins

Supplement Smarts: Best Ways to Take Different Vitamins https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/ss/slideshow-best-ways-to-take-different-vitamins

When is the best time of day to take a multivitamin? https://www.consumerlab.com/answers/what-is-the-best-time-to-take-a-multivitamin/best-time-to-take-multivitamin/

Association Among Dietary Supplement Use, Nutrient Intake, and Mortality Among U.S. Adults: A Cohort Study https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30959527/

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι