Ψυχική υγεία

Ξέρετε ποιο είναι το μυστικό της μακροζωίας;

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι οι αισιόδοξοι άνθρωποι έχουν μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων τους. Η αισιοδοξία συνδέεται, επίσης, με το χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από καρκίνο και λοιμώξεις. Ωστόσο, πρόσφατη μελέτη συνδέει την αισιοδοξία και με τη μακροζωία.

Τι αποκαλύπτει η έρευνα για την αισιοδοξία;

Η μελέτη της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών διαπίστωσε, ότι οι άνθρωποι που είχαν υψηλότερα επίπεδα αισιοδοξίας, είχαν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν μετά την ηλικία των 85 ετών.

Η μελέτη δεν σχεδιάστηκε για να απαντήσει στο ερώτημα «πώς συνδέεται η αισιοδοξία με τη μακροζωία», αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι:

  • Το στοιχείο της αισιοδοξίας είναι κληρονομικό, δηλαδή συνδεδεμένο με τα γονίδια μας.
  • Το περιβάλλον που ζει και κινείτε κάποιος και η μάθηση διαμορφώνουν ένα σημαντικό μέρος της αισιοδοξίας του.

Πώς θα γίνεται πιο αισιόδοξος;

Είτε είστε, είτε όχι αισιόδοξος εκ φύσεως, μπορείτε να ενισχύσετε την αισιοδοξία σας ακολουθώντας τα εξής βήματα:

  • Επαναπροσδιορίστε δύσκολες καταστάσεις. Όταν ένας άνθρωπος βρεθεί μπροστά σε δύσκολες καταστάσεις, τείνει να βλέπει μόνο της αρνητικές πτυχές της και να θεωρεί ότι αυτές οι πτυχές είναι αμετάβλητες. Αν είστε και εσείς κάπως έτσι, για να μπορέσετε να αναδιαμορφώσετε μια δύσκολη κατάσταση, αναζητήστε τη θετική της πλευρά. Αναρωτηθείτε: υπάρχει κάτι που μπορείτε να μάθετε από αυτή την κατάσταση; Υπάρχει κάτι που μάθατε, το οποίο μπορείτε να το διδάξετε και σε άλλους;
  • Βάλτε στόχους. Ορίστε εφικτούς στόχους για κάθε ημέρα και προσαρμόστε τους ανάλογα με τις ανάγκες σας. Να είστε συγκεκριμένοι και ρεαλιστές. Για παράδειγμα, παρά να θέσετε ένα γενικό στόχο, όπως το να έχετε «καθαρό σπίτι», προσδιορίστε συγκεκριμένες περιοχές που σκοπεύετε να καθαρίσετε. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο καθορισμός στόχων και η εμπιστοσύνη στον εαυτό σας για την επίτευξη τους, σχετίζεται με την αισιοδοξία.
  • Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να εστιάσει στο θετικό. Καθορίστε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα πχ την ώρα που ξαπλώνετε για ύπνο και σκεφτείτε τα θετικά που συνέβησαν στη μέρας σας. Τι πήγε καλά; Τι σας χαροποίησε; Τι κάνατε για το οποίο πρέπει να νιώθετε περήφανοι;
  • Πρακτικές διαλογισμού ευγνωμοσύνης. Οι διαλογισμοί ευγνωμοσύνης επικεντρώνονται στην ευχαρίστηση που νιώθετε για τις θετικές πτυχές της ζωής σας. Μεταξύ άλλων, αυτές οι σκέψεις περιλαμβάνουν την ευγνωμοσύνη σας για τα μέλη της οικογένειας σας και τους φίλους σας. Συμβουλευτείτε το διαδίκτυο για να βρείτε καθοδηγούμενους διαλογισμούς ευγνωμοσύνης.
  • Ενισχύστε τις κοινωνικές σας σχέσεις. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η αισιοδοξία συνδέεται με ισχυρά κοινωνικά δίκτυα. Ένα ισχυρό κοινωνικό δίκτυο μπορεί να περιλαμβάνει το πόσο χρόνο περνάτε με στενούς φίλους ή τη συμμετοχή σε προγραμματισμένες δραστηριότητες της ομάδας σας. Η ένταξη σε  ομάδες, η συμμετοχή σε δραστηριότητες και ο προγραμματισμός του χρόνου σας, για να μπορείτε να βλέπετε τους φίλους και την οικογένεια σας ενισχύει το αίσθημα της αισιοδοξίας. Επικεντρωθείτε σε θετικούς και υποστηρικτικούς ανθρώπους.
  • Εξασκηθείτε στο χαμόγελο. Μια τεχνική ψυχοθεραπείας, που συνιστάται για την αντιμετώπιση θλιβερών συναισθημάτων είναι η εξάσκηση στο χαμόγελο, που σημαίνει ότι πρέπει να αφιερώνετε λίγα λεπτά κάθε μέρα για να χαμογελάτε ακόμη και αν εκείνη τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι που να σας το προκαλεί. Αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στις σκέψεις, τη διάθεση και στο επίπεδο της αισιοδοξίας σας.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved