Διατροφή

Ξηροί καρποί και βούτυρο ξηρών καρπών: Ποια οφέλη προσφέρουν στην υγεία;

Ποια οφέλη προσφέρουν στην ανθρώπινη υγεία οι ξηροί καρποί και το βούτυρο τους;

1. Έλεγχος βάρους

Η αλήθεια είναι ότι οι ξηροί καρποί περιέχουν πολύ λίπος, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τους αποφεύγετε. Τα άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος είναι καλό να τρώνε ξηρούς καρπούς, διότι η υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες ενισχύει το αίσθημα του κορεσμού, πράγμα που βοηθά στην κατανάλωση λιγότερων θερμίδων. Επιπρόσθετα, οι ξηροί καρποί βοηθούν το σώμα να κάψει περισσότερες θερμίδες, ακόμη και σε φάση ηρεμίας. Αν είστε σε δίαιτα, ενσωματώστε στη διατροφή σας τους ξηρούς καρπούς, αλλά καταναλώστε τους με μέτρο.

2. Καλό λίπος

Το μεγαλύτερο μέρος του λίπους που υπάρχει στους ξηρούς καρπούς είναι ακόρεστο (καλό λίπος), το οποίο είναι πιο ωφέλιμο από το κορεσμένο λίπος του κρέατος και τα trans λιπαρά που υπάρχουν σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ακόρεστο λίπος βοηθά στην σταθεροποίηση του σακχάρου του αίματος και της ινσουλίνης.

3. Άφθονα αντιοξειδωτικά

Οι ξηροί καρποί και τα βούτυρά τους είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως το σελήνιο, το μαγγάνιο, οι βιταμίνες C και E, καθώς και σε φλαβονοειδή, φαινόλες, πολυφαινόλες και άλλες ουσίες. Τα αντιοξειδωτικά λειτουργούν ως ομάδα για να προστατεύσουν τα ανθρώπινα κύτταρα και είναι πολύ σημαντικά για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου και των καρδιοπαθειών.

4. Θρεπτικά συστατικά

Οι ξηροί καρποί δεν είναι πλούσιοι μόνο σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και υγιή λίπη, αλλά και σε θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες Ε και Β6, φολικό οξύ, νιασίνη, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, χαλκό και κάλιο.

5. Πρόληψη και έλεγχος του διαβήτη τύπου 2

Οι ξηροί καρποί βοηθούν στον έλεγχο του βάρους και αποτρέπουν την άνοδο των επιπέδων του σακχάρου του αίματος και των λιπιδίων, τα οποία σε υψηλά επίπεδα αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Επιπρόσθετα, διατηρούν ελαστική την επένδυση των αιμοφόρων αγγείων, αποτρέποντας τα καρδιακά προβλήματα που σχετίζονται με τον διαβήτη.

6. Έλεγχος χοληστερίνης

Η αυξημένη χοληστερίνη προκαλεί σκλήρυνση στις αρτηρίες, αυξάνοντας τον κίνδυνο εγκεφαλικού και καρδιακών παθήσεων. Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και άλλοι ξηροί καρποί – και τα βούτυρά τους- μειώνουν την χοληστερίνη αποτρέποντας όλες τις πιο πάνω καταστάσεις.

7. Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ευεργετικό για τα νεύρα, τους μυς, τα οστά, το σάκχαρο του αίματος και την αρτηριακή πίεση. Οι ξηροί καρποί και κυρίως τα κάσιους, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και τα βούτυρά τους είναι πλούσια σε μαγνήσιο.

8. Καρδιακές παθήσεις

Η καρδιαγγειακή νόσος προκύπτει από την σκλήρυνση των αρτηριών, η οποία αποδυναμώνει την καρδιά και αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, εγκεφαλικού, καρδιακής προσβολής και αρρυθμίας. Σύμφωνα με τις μελέτες, οι άνθρωποι που καταναλώνουν ξηρούς καρπούς ή βούτυρο ξηρών καρπών, διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Health Benefits of Nut Butters https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-health-benefits-nut-butters

Health Benefits of Nut Butters https://headtopics.com/us/health-benefits-of-nut-butters-20563066

Effect of tree nuts on glycemic control in diabetes: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled dietary trials https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25076495/

Dietary fat: Know which to choose https://www.drugs.com/mca/dietary-fats-know-which-types-to-choose

Nut Consumption and Risk of Cardiovascular Disease https://www.jacc.org/doi/abs/10.1016/j.jacc.2017.09.035

Impact of peanuts and tree nuts on body weight and healthy weight loss in adults https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18716179/

Nut Butters https://fsi.colostate.edu/nut-butters/