Αυτοάνοσα νοσήματα

Υδροθεραπεία για τη Ρευματοειδή Αρθρίτιδα: Νιώστε τα οφέλη της!

Αν πάσχετε από ρευματοειδή αρθρίτιδα (ΡΑ), πιθανότατα έχετε ακούσει ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει. Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και να διευκολύνει τις καθημερινές δραστηριότητες. Οι καλύτεροι τύποι άσκησης για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι αυτοί που δουλεύουν:

  • δύναμη
  • ευελιξία
  • εύρος κίνησης
  • αερόβια ικανότητα

Η άσκηση στο νερό καλύπτει όλους αυτούς τους τομείς. Η υδροθεραπεία είναι ένα είδος άσκησης στο νερό. Έχει χαμηλό αντίκτυπο, οπότε αποφορτίζει τις αρθρώσεις σας. Μπορείτε επίσης να την προσαρμόσετε στο επίπεδο φυσικής κατάστασης και ικανότητάς σας. Αυτό την καθιστά μια καλή επιλογή για τα άτομα που ζουν με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Αυτό το άρθρο διερευνά τι είναι η υδροθεραπεία, πώς μπορεί να βοηθήσει ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα και τρεις ασκήσεις υδροθεραπείας που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Τι είναι η υδροθεραπεία;

Η υδροθεραπεία, επίσης γνωστή ως θεραπεία με νερό, είναι ένα είδος άσκησης που εκτελείται σε πισίνα. Το νερό πρέπει να είναι ζεστό και το βάθος του να βρίσκεται σε ένα επίπεδο κάπου μεταξύ της μέσης και των ώμων σας. Αν έχετε δει ένα μάθημα aerobics σε πισίνα, έχετε παρακολουθήσει ένα είδος υδροθεραπείας. Ένας γυμναστής συνήθως διευθύνει αυτό το είδος άσκησης. Μπορείτε επίσης να κάνετε υδροθεραπεία υπό την επίβλεψη ενός φυσικοθεραπευτή. Σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να χρησιμοποιείτε εξοπλισμό άσκησης, όπως διάδρομο ή στατικό ποδήλατο, ενώ βρίσκεστε στην πισίνα. Εκτός από τη γενική γυμναστική, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την υδροθεραπεία για:

  • βελτίωση κυκλοφορίας
  • προώθηση της χαλάρωσης
  • τη θεραπεία παθήσεων που αφορούν το μυοσκελετικό σύστημα
  • ανακούφιση από το άγχος, τον πόνο και την κατάθλιψη

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την υδροθεραπεία για να βοηθήσετε στη μείωση των συμπτωμάτων ορισμένων τύπων αρθρίτιδας.

Πώς λειτουργεί η υδροθεραπεία για τη Ρευματοειδή Αρθρίτιδα;

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια αυτοάνοση ασθένεια που περιλαμβάνει φλεγμονή και βλάβη των αρθρώσεων από ελεύθερες ρίζες που ονομάζονται αντιδραστικά είδη οξυγόνου (ROS) και ανοσοκύτταρα. Η υδροθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση αυτής της βλάβης. Μια μελέτη του 2017 που περιλάμβανε 40 άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα διαπίστωσε ότι μια συνδυασμένη θεραπευτική προσέγγιση φαρμακευτικής αγωγής και υδροθεραπείας μείωσε τη βλάβη από τις ROS. Το έκανε αυτό βελτιώνοντας την οξειδωτική-αντιοξειδωτική κατάσταση στα πάσχοντα άτομα. Οι συγγραφείς της μελέτης συνέστησαν τη συμπερίληψη άσκησης υδροθεραπείας μέτριας έντασης στη θεραπεία της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Ποια είναι τα οφέλη από την υδροθεραπεία;

Μια ερευνητική ανασκόπηση του 2012 διαπίστωσε ότι η υδροθεραπεία μειώνει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, όπως ο πόνος και η ευαισθησία των αρθρώσεων, ενώ παράλληλα ανακουφίζει από την ένταση και βελτιώνει τη διάθεση. Η υδροθεραπεία επιτρέπει στα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα να ασκούνται πιο άνετα και να είναι λιγότερο επιρρεπή σε τραυματισμούς των αρθρώσεων. Παρόλο που η άσκηση έχει σαφή οφέλη για τα άτομα με αρθρίτιδα, ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να είναι λιγότερο πιθανό να γυμναστούν εάν αισθάνονται δυσφορία. Η υδροθεραπεία βοηθά στην άρση αυτού του εμποδίου. Επειδή το νερό στηρίζει το βάρος σας, υπάρχει μειωμένη πίεση στις αρθρώσεις σας και λιγότερος πόνος. Η ζεστασιά του νερού βοηθά επίσης στην καταπράυνση του πόνου και στη βελτίωση της κυκλοφορίας. Το νερό δημιουργεί αντίσταση καθώς περπατάτε μέσα σε αυτό ή κινείτε τα χέρια και τα πόδια σας ενάντια σε αυτό. Αυτή η αντίσταση ενισχύει τη δύναμή σας. Βελτιώνει επίσης την αερόβια φυσική σας κατάσταση, η οποία είναι σημαντική για την υγεία της καρδιάς. Με τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.

Ασκήσεις

Μπορείτε να προσαρμόσετε την υδροθεραπεία σε οποιοδήποτε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Είτε ξεκινάτε μόλις το ταξίδι σας στη γυμναστική είτε είστε έμπειρος αθλητής, υπάρχει πιθανώς μια προπόνηση στο νερό που είναι κατάλληλη για εσάς. Ασκηθείτε με το δικό σας ρυθμό και παραμείνετε ενυδατωμένοι. Θυμηθείτε να δίνετε προσοχή στο πώς αισθάνεστε και να κάνετε ένα διάλειμμα αν αισθανθείτε δυσφορία.

  1. Περπάτημα στο νερό

Τα οφέλη του περπατήματος στο νερό για τα άτομα με ΡΑ περιλαμβάνουν τη δύναμη και την αερόβια προπόνηση. Πώς να το κάνετε:

  • Στεκόμενοι σε μια πισίνα, περπατήστε 10 έως 20 βήματα προς τα εμπρός.
  • Περπατήστε προς τα πίσω στο σημείο εκκίνησης.
  • Συνεχίστε για 5 λεπτά.
  1. Κλωτσιές ισχίου

Αυτή η άσκηση μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με ΡΑ να αυξήσουν τη δύναμη, την αερόβια φυσική κατάσταση, την ευλυγισία και το εύρος της κίνησής τους. Πώς να την κάνετε:

  • Κρατηθείτε από την άκρη της πισίνας για στήριξη, κοιτώντας κατά μήκος της άκρης της πισίνας.
  • Ξεκινήστε με το πόδι που βρίσκεται πιο μακριά από την άκρη της πισίνας. Κρατήστε το πόδι σας ίσιο και σηκώστε το μπροστά σας, ώστε το πόδι σας να είναι παράλληλο με την άκρη της πισίνας, στη συνέχεια χαμηλώστε το στην αρχική του θέση και επαναλάβετε.
  • Χρησιμοποιώντας το ίδιο πόδι, σηκώστε το στο πλάι, στη συνέχεια χαμηλώστε το και επαναλάβετε.
  • Γυρίστε έτσι ώστε να κρατάτε την άκρη της πισίνας με το άλλο σας χέρι και κάντε και τις δύο κινήσεις με το άλλο σας πόδι.
  • Επαναλάβετε με τρία σετ των 10 κλωτσιών για κάθε πόδι.
  1. Πρόσθιες προβολές

Τα οφέλη των προβολών για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη δύναμης, ευλυγισίας και εύρους κίνησης. Πώς να το κάνετε:

  • Κρατηθείτε από την άκρη της πισίνας για στήριξη.
  • Κάντε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός και χαμηλώστε λυγίζοντας και τα δυο σας γόνατα, διατηρώντας το κεφάλι σας πάνω από το νερό. Για να προστατέψετε το μπροστινό σας γόνατο, βεβαιωθείτε ότι παραμένει πίσω από τα δάχτυλα των ποδιών σας.
  • Επιστρέψτε στην αρχική σας θέση.
  • Κάντε την ίδια κίνηση με το άλλο σας πόδι.
  • Επαναλάβετε με τρία σετ των 10 βημάτων λόγχης ανά πόδι.

Συμπερασματικά:

Η υδροθεραπεία είναι η άσκηση που εκτελείται στο νερό, η οποία μπορεί να είναι πιο άνετη από την άσκηση την κλασική για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Μπορείτε να κάνετε υδροθεραπεία σε ομαδικά μαθήματα στην πισίνα του τοπικού σας κέντρου αναψυχής. Μπορείτε επίσης να την κάνετε με έναν φυσικοθεραπευτή σε ένα εξειδικευμένο περιβάλλον, όπως ένα κέντρο αποκατάστασης ή μια κλινική. Η υδροθεραπεία ωφελεί τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα μειώνοντας τα συμπτώματα, αυξάνοντας την άνεση και βελτιώνοντας τη γενική υγεία.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

10 exercises to do in the pool. https://www.choosept.com/Resources/Detail/top-10-exercises-to-do-in-pool

The effectiveness of hydrotherapy in the management of rheumatoid arthritis: A systematic review. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/msc.1028

Best exercises for rheumatoid arthritis. https://www.arthritis.org/health-wellness/healthy-living/physical-activity/other-activities/best-exercises-for-rheumatoid-arthritis

Water exercises to ease arthritis pain: 8 moves you will love doing. https://creakyjoints.org/diet-exercise/water-exercises-for-arthritis/

Role of hydrotherapy in the amelioration of oxidant-antioxidant status in rheumatoid arthritis patients. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/1756-185X.13118

Physical activity, exercise and rheumatoid arthritis: Effectiveness, mechanisms and implementation. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1521694219300488

Rheumatoid arthritis and heart disease. https://www.arthritis.org/health-wellness/about-arthritis/related-conditions/other-diseases/rheumatoid-arthritis-heart-disease