Τι αισθάνεσαι;

Παιδί

Περίοδος εγκλεισμού στο σπίτι: Ο χρόνος των παιδιών μπροστά σε κινητά και tablet

Όλοι, μικροί και μεγάλοι, τώρα με την καραντίνα, που ο ελεύθερος χρόνος μας είναι σχεδόν ατελείωτος, ασχολούμαστε εντατικότερα με τα κινητά και τα Tablet. Τα μικρά παιδιά, τα οποία δεν πάνε πλέον σχολείο, περνάνε μπροστά στις ηλεκτρονικές συσκευές πολύ περισσότερο χρόνο από ότι παλαιότερα και οι γονείς καλούνται να διαχειριστούν αυτόν τον χρόνο εξασφαλίζοντας ότι είναι τουλάχιστον ποιοτικός και όσο το δυνατόν λιγότερος.

Πώς θα διαχειριστείτε τον χρόνο που παίρνατε εσείς και η οικογένεια σας μπροστά σε κινητά και Tablet;

Ο ψυχολόγο Justin Parent, δίνει κάποιες συμβουλές στους γονείς, για να μπορέσουν να παραμείνουν ήρεμοι και υγιείς κατά τη διάρκεια της καραντίνας και φυσικά για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν ποιοτικά τον χρόνο που περνούν, τόσο οι ίδιοι, όσο και τα παιδιά τους, μπροστά από ηλεκτρονικές συσκευές.

  • Φυσική αλλά όχι κοινωνική αποστασιοποίηση. Κάτω από τις τρέχουσες περιστάσεις, σίγουρα η απομόνωση από τους άλλους ανθρώπους δεν θα βοηθούσε την ψυχολογία μας. Η τεχνολογία είναι ένας τρόπος να κρατηθούμε σε επαφή με τους αγαπημένους μας ανθρώπους. Τα online παιχνίδια και οι βιντεοκλήσεις μπορούν να μετατρέψουν την ώρα που περνάμε μπροστά σε μια οθόνη, σε κοινωνικό και ποιοτικό χρόνο. Ουσιαστικά, αυτές οι τεχνολογίες δίνουν την δυνατότητα στις οικογένειες να παίξουν ένα παιχνίδι όλοι μαζί και στους φίλους, που σωματικά βρίσκονται σε απόσταση, να έρθουν πιο κοντά κάνοντας διάφορες συζητήσεις, ανταλλάζοντας απόψεις, βλέποντας ταινίες ή παίζοντας παιχνίδια.
  • Πολλά ολιγόλεπτα διαλείμματα. Ο κορωνοϊός, έφερε ριζικές αλλαγές και στην εκπαίδευση, με τα μαθήματα πλέον να γίνονται εξ ’αποστάσεως μέσω υπολογιστή, πράγμα που σημαίνει ότι η διάρκεια που τα παιδιά παίρνουν μπροστά στον υπολογιστή τους αυτή την περίοδο, αυξάνεται κατά πολύ. Με βάση αυτό, όποτε είναι δυνατόν, φροντίστε το παιδί σας να κάνει ολιγόλεπτα διαλείμματα, κατά τη διάρκεια των οποίων μπορείτε να κάνετε άλλες δραστηριότητες μαζί, όπως σωματική άσκηση, μια βόλτα εάν είναι ασφαλές ή οργανώνοντας ένα οικογενειακό παιχνίδι για χαλάρωση.
  • Συμμετοχική διασκέδαση. Οι γονείς μπορούν να παρακολουθούν πιο αποτελεσματικά το περιεχόμενο με το οποίο ασχολούνται τα παιδιά τους στα κινητά και άλλες συσκευές, παρακολουθώντας τα καθώς παίζουν ή παίζοντας και οι ίδιοι παράλληλα ή μαζί τους. Η συμμετοχή των γονέων στα παιχνίδια που ευχαριστούν τα παιδιά τους, αναδεικνύει και άλλες πτυχές πέραν από την ψυχαγωγία, όπως η δημιουργικότητα και η μάθηση μέσω των παιχνιδιών που έχουν αυτό τον στόχο. Αν ανησυχείτε για το περιεχόμενο με το οποίο ασχολείται το παιδί σας, χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Common Sense Media, για να έχετε γρήγορες και ακριβείς πληροφορίες.
  • Βάλτε όρια. Χρησιμοποιώντας το Χρόνο οθόνης της Apple, το Digital Wellbeing ή το Circle της Android, θα βοηθηθείτε να καθορίσετε συγκεκριμένο χρόνο στον οποίο θα μπορούν τα παιδιά να ασχολούνται με τα κινητά τους ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Οι προθεσμίες αυτές, μπορούν να καθοριστούν από εσάς ανάλογα με τον χρόνο που εσείς θεωρείται κατάλληλο. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιώντας αυτή την τεχνολογία, μπορείτε να μειώσετε τον χρόνο που περνά το παιδί σας πάνω από το κινητό πριν πάει για ύπνο, μειώνοντας έτσι την συναισθηματική του φόρτιση. Τέλος, με τα ίδια εργαλεία μπορείτε να ορίσετε συγκεκριμένης διάρκειας «ελεύθερο χρόνο» στο παιδί σας, κατά τον οποίο θα μπορεί να παίξει ότι παιχνίδι θέλει ή να κάνει κάτι άλλο στο κινητό ή το tablet.
  • Μην ξεχνάτε να φροντίζετε τον εαυτό σας. Εάν νιώθετε εξαντλημένοι και κουρασμένοι από την όλη κατάσταση, θυμηθείτε ότι η παρακολούθηση μιας κωμωδίας ή ενός παιδικού προγράμματος, θα σας κάνει να γελάσετε και να ξεχαστείτε. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό σε αγχωτικές περιόδους, να δίνεται προτεραιότητα στα πράγματα που σας χαλαρώνουν, όπως μια συζήτηση με φίλους μέσω βιντεόκλησης, ένα χαλαρωτικό μπάνιο, ένα φλιτζάνι τσάι, ικανοποιητικός ύπνος, ισορροπημένη διατροφή, άσκηση, γιόγκα κλπ. Τέλος, εάν παρατηρήσετε ότι ελέγχετε μανιωδώς τις είδησης και ότι αυτό σας προκαλεί πανικό, τότε με την βοήθεια του Screen Time της Apple ή με κάποιο άλλο παρόμοιο πρόγραμμα, μπορείτε να ορίσετε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα επιτρέπετε στον εαυτό σας να παρακολουθεί ειδήσεις.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Balancing screen time when the family is stuck at home https://medicalxpress.com/news/2020-04-screen-family-stuck-home.html

Parents, cut yourself some slack on screen time limits while you're stuck at home https://medicalxpress.com/news/2020-03-parents-slack-screen-limits-youre.html

Clinical Services: Tech Parenting https://cfw.fiu.edu/clinical-services/index.html

How to Use Screen Time Controls on iOS 12 https://www.wired.com/story/how-to-use-screen-time-ios-12/

'Cause the internet won’t block itself https://meetcircle.com/set-limit

How to use Google's Digital Wellbeing https://www.techrepublic.com/article/how-to-use-googles-digital-wellbeing/

Reviews for what your kids want to watch (before they watch it) https://www.commonsensemedia.org/

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι