Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Πώς να ανακουφιστείτε από την δυσπεψία

Acid reflux or Heartburn. | © Kowniewping | Dreamstime Stock Photos
© Kowniewping | Dreamstime Stock Photos

Οι ενοχλήσεις στο στομάχι κρύβουν κάτι πιο σοβαρό;

Η δυσπεψία σίγουρα είναι πολύ ενοχλητική και οι περισσότεροι άνθρωποι, τουλάχιστον μια φορά στην ζωή τους έχουν νιώσει αυτή την αίσθηση στο στομάχι τους. Εμφανίζεται συνήθως μετά από το φαγητό και ο ασθενής αρχίσει να αισθάνεται πως κάτι δεν πάει καλά στο στομάχι του. Μπορεί να νιώθει βάρος, φούσκωμα, καούρα, ζαλάδα, ναυτία, δηλαδή τάση για έμετο. Αν δεν υπάρχει κάποιος άλλος ιατρικός λόγος για αυτά τα συμπτώματα, τότε ο γιατρός μπορεί να αναφερθεί στην κατάσταση αυτή λέγοντας ότι πάσχετε από δυσπεψία ή προβλήματα πέψης.

Περίπου το 25% του πληθυσμού- τόσο άντρες όσο και γυναίκες-πάσχουν από δυσπεψία. Πολλοί από αυτούς καταφεύγουν στον γιατρό τους γιατί ανησυχούν ότι πρόκειται για κάτι σοβαρότερο, όπως κάποιο έλκος στο στομάχι, αλλά τις περισσότερες φορές η ανησυχία τους αυτή δεν επιβεβαιώνεται.

Πώς να αντιμετωπίσετε την δυσπεψία

Αν και δεν υπάρχει ως σήμερα τουλάχιστον, κάποια επίσημη αιτία για αυτή την κατάσταση και μια σίγουρη θεραπεία, ο ασθενής μπορεί να κάνει αρκετά πράγματα για να ανακουφιστεί από την ενοχλητική κατάσταση.

  1. Να αποφεύγει φαγητά που επιδεινώνουν το πρόβλημα. Τηγανητά, μπαχαρικά, βαριές σάλτσες, γλυκά καθώς και το αλκοόλ φαίνεται να χειροτερεύουν τα συμπτώματα.Τα γεύματα πρέπει να είναι εύπεπτα, ελαφριά ώστε να μην αναγκάζουν το πεπτικό σύστημα να δουλεύει σε εντατικούς ρυθμούς από τη μία, ούτε να ερεθίζονται τα τοιχώματα του οισοφάγου, του στομάχου και του λεπτού εντέρου από την άλλη, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την επιδείνωση της κατάστασης.
  2. Να τρώτε μικρά συχνά γεύματα και να μασάτε καλά την τροφή.Μεγάλα κομμάτια τροφής που καταλήγουν στο στομάχι δυσκολεύουν την πέψη και αναγκάζουν τον οργανισμό να δουλέψει πιο σκληρά για να τα αφομοιώσει. Το στομάχι παράγει περισσότερα υγρά με αποτέλεσμα να αισθάνεστε περισσότερη καούρα, ναυτία ή τάση για εμετό.
  3. Να αποφεύγετε να καταπίνετε επιπλέον αέρα που μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα. Μην καταναλώνετε αεριούχα αναψυκτικά, αποφύγετε το κάπνισμα, μην τρώτε βιαστικά και μη μασάτε τσίχλες.
  4. Αποφύγετε το στρες. Δοκιμάστε να γυμναστείτε ή να κάνετε χαλαρωτικές θεραπείες, όπως μασάζ και ρεφλεξολογία.
  5. Να ξεκουράζεστε αρκετά και να κοιμάστε καλά το βράδυ.
  6. Μην ξαπλώνετε για δύο ώρες μετά τα γεύματα, ώστε να αποφύγετε την παλινδρόμηση. Προτιμήστε να είστε καθιστοί και αν χρειαστεί να πάτε μετά για ύπνο να τοποθετήσετε ένα μαξιλάρι, ώστε να μην αισθανθείτε καούρα. Καλό θα είναι το τελευταίο γεύμα να γίνεται 4 ώρες πριν από τον βραδινό ύπνο.
  7. Προσπαθήστε να διατηρήσετε το βάρος σας στα σωστά επίπεδα.Το υπερβολικό λίπος στην κοιλιακή χώρα ασκεί πίεση στα εσωτερικά όργανα και δυσκολεύει την διαδικασία της πέψης.

Και αν τα συμπτώματα δεν υποχωρούν;

Αν παρά τις παραπάνω συμβουλές δεν δείτε βελτίωση ή παρατηρήσετε το πρόβλημά σας να επιδεινώνεται, θα πρέπει να επισκεφτείτε τον γιατρό σας. Μπορεί να είναι απαραίτητο να σας χορηγηθούν κάποια φάρμακα για ένα μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα, όπως αντιόξινα για παράδειγμα, που θα βοηθήσουν να εξαλειφθούν τα συμπτώματα σας. Συνήθως το μεγαλύτερο μέρος των ασθενών με μια αλλαγή στη διατροφή και στις συνήθειες και τη λήψη κάποιου ειδικού φαρμάκου παρουσιάζει βελτίωση σύντομα και έπειτα από δυο ή τρεις μήνες το πρόβλημα εξαφανίζεται οριστικά.

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend