Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Μάθε πώς θα χάσεις βάρος και θα καταπολεμήσεις το αίσθημα πείνας

Weight loss and healthy diet concept | © stockcreations | Dreamstime Stock Photos

Για να χάνει βάρος ένας άνθρωπος, πρέπει να καίει περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνει και αυτό είναι εύκολο να το κατανοήσουμε. Εκείνο που είναι δύσκολο είναι το να μπορέσει να ακολουθηθεί πιστά αυτό το πρόγραμμα, μακροπρόθεσμα. Μάλιστα, τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο καθώς το σώμα μας είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μας προστατεύει από την πείνα, με αποτέλεσμα να στέκεται εμπόδιο στην συνεχή απώλεια βάρους, είτε επιβραδύνοντας τον μεταβολισμό μας, είτε απελευθερώνοντας τις ορμόνες που είναι υπεύθυνες για την πείνα οι οποίες μας κάνουν να πεινάμε περισσότερο, ειδοποιώντας μας ότι πρέπει να φάμε. Οπότε, όταν κάνουμε δίαιτα για να χάσουμε βάρος, συνήθως πεινάμε περισσότερο και τελικά καταλήγουμε να τρώμε περισσότερο.

Πώς θα αντιμετωπίσετε την πείνα για να χάσετε πιο εύκολα κιλά;

Ακολουθούν μερικές στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε την πείνα  και να χάσετε πιο εύκολα βάρος.

Ασκηθείτε καθημερινά. Η άσκηση είναι ένας προφανής τρόπος για να κάψει κάποιος θερμίδες και έχει αμέτρητα οφέλη στην γενική υγεία του ανθρώπου. Ένα από αυτά τα οφέλη είναι η απώλεια βάρους, η οποία με την σειρά της προστατεύει από πολλές παθήσεις, όπως οι καρδιοπάθειες. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές, η απώλεια βάρους, αντισταθμίζεται από τις επιπλέον θερμίδες που λαμβάνει ένας άνθρωπος μετά την άσκηση, σε μια προσπάθεια να αναπληρώσει την ενέργεια που έχασε ασκούμενος, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί με το τι καταναλώνετε μετά την γυμναστική σας. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τους ειδικούς, η οποιαδήποτε μορφή άσκησης βοηθά στην απώλεια βάρους και ως εκ τούτου δεν χρειάζεται να περιορίζεστε στο γυμναστήριο. Κάντε την άσκηση μέρος της καθημερινότητάς σας. Για παράδειγμα μπορείτε να ασχοληθείτε με την κηπουρική, να περπατήσετε, να καθαρίσετε το σπίτι, να περπατάτε καθώς μιλάτε στο τηλέφωνο, να ανεβοκατεβαίνετε σκάλες αντί να χρησιμοποιείτε το ασανσέρ κλπ.  Πολλές μελέτες μάλιστα, αποδεικνύουν ότι η μόνη διαφορά ανάμεσα σε ένα άνθρωπο με κανονικό βάρος και σε έναν παχύσαρκο άνθρωπο είναι η ποσότητα της καθημερινής σωματικής άσκησης που έχει επιλέξει να ενσωματώσει στη ζωή του.

Καταναλώστε πολλά υγρά με καθαρές θερμίδες. Η σόδα, τα λάττε, τα αθλητικά – ενεργειακά ποτά, ακόμη και μερικοί χυμοί φρούτων είναι γεμάτοι με περιττές θερμίδες, οι οποίες αυξάνουν εκπληκτικά γρήγορα το σωματικό βάρος. Μάλιστα, οι θερμίδες που λαμβάνονται από αυτά τα υγρά, καταγράφονται στο σώμα όπως ακριβώς και οι στέρεες θερμίδες, με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβάνεστε ότι χορτάσατε και να συνεχίζετε να καταναλώνετε θερμίδες, μέχρι τελικά να ενεργοποιηθούν -με καθυστέρηση- οι εσωτερικοί μηχανισμοί κορεσμού του σώματος. Όπως είναι φανερό, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού βάρους. Αντί, λοιπόν, να επιλέξετε τέτοια ποτά, επιλέξτε καφέ ή τσάι χωρίς ζάχαρη ή πιείτε νερό με μια φέτα λεμονιού, φρέσκια μέντα, λίγα σμέουρα ή περίπου 50 γραμμάρια 100% φυσικό χυμό φρούτων.

Καταναλώστε μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Οι μεταποιημένες τροφές, ειδικά εκείνες που περιέχουν εκλεπτυσμένους υδατάνθρακες και πρόσθετα σάκχαρα, όπως τα μπισκότα, οι καραμέλες και διάφορα άλλα παρόμοια προϊόντα, συσκευάζουν ένα πολύ μεγάλο αριθμό θερμίδων σε πολύ μικρές ποσότητες, οι οποίες χωνεύονται γρήγορα από το σώμα με αποτέλεσμα να πεινάτε ξανά σε μικρό χρονικό διάστημα. Παρόλα αυτά, οι ειδικοί τονίζουν πως αν απομακρύνετε εντελώς από την καθημερινή σας διατροφή αυτά τα τρόφιμα, θα νιώσετε σύντομα ότι τα στερήστε, με αποτέλεσμα να αρχίσετε να τα καταναλώνετε ξανά σε μεγαλύτερες ποσότητες, πράγμα που σημαίνει ότι το βάρος σας θα αυξηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Αντ΄ αυτού λοιπόν, αντικαταστήστε αυτές τις λιχουδιές με μη επεξεργασμένα τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οποία μπορείτε να τα καταναλώσετε σε μεγαλύτερες ποσότητες και θα σας κρατήσουν χορτασμένους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έτσι δεν θα νιώσετε την ανάγκη να φάτε κάτι άλλο που προσθέτει βάρος. Επιπρόσθετα, αυτά τα τρόφιμα περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και ελάχιστο νάτριο, οπότε προστατεύουν από διάφορες καταστάσεις υγείας και διατηρούν σε φυσιολογικά επίπεδα την αρτηριακή πίεση.

Επιλέξτε πιο υγιεινά σνακ. Η παγίδα στην οποία πέφτουν οι περισσότεροι άνθρωποι στη προσπάθεια τους να χάσουν βάρος είναι η αποκοπή όλων των σνακ από την καθημερινή τους διατροφή. Οι περισσότεροι διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να τρώει καθημερινά σνακ, αλλά με σύνεση, ώστε να διατηρήσει το σάκχαρο στο αίμα του σε φυσιολογικά επίπεδα. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να νιώσει στέρηση και επιλέξτε σνακ με λίγες θερμίδες, όπως:

  • Καρότα αντί για πατατάκια και κράκερ
  • Ποπ κορν με μπαχαρικά αντί για βούτυρο
  • Σνακ με υγιές λίπος και πρωτεΐνη, όπως ένα κουταλάκι βουτύρου ηλιόσπορο πάνω σε ένα μήλο
  • Ξηροί καρποί με μέτρο, πχ καρύδια

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend