Τι αισθάνεσαι;

Άσκηση και Υγεία

Γιατί ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσετε την άσκηση στη ζωή σας;

Νέα μελέτη ισχυρίζεται ότι ακόμη και αν δεν έχετε ασκηθεί ποτέ έως τώρα, το σώμα σας έχει την ίδια ικανότητα με το σώμα ενός αθλητή στο να χτίσει μυς. Διευκρινίζεται ωστόσο, ότι ένας αρχάριος πρέπει να ξεκινήσει αργά, για να αποφύγει τραυματισμούς. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, ακόμη και η λίγη άσκηση μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα στην υγεία ενός ανθρώπου.

Γιατί ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσετε την άσκηση στη ζωή σας;

Μια ομάδα στο Πανεπιστήμιο του Birmingham του Ηνωμένου Βασιλείου, εξέτασε την ικανότητα του ανδρικού σώματος να δημιουργεί μυϊκή μάζα. Οι συμμετέχοντες, που ήταν άνδρες άνω των 60 ετών, χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Η μια ομάδα ασκείτο δυο φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 20 χρόνια και η δεύτερη γυμναζόταν μια φορά στο τόσο και αν.

Οι ερευνητές έλεγξαν τους μυς των συμμετεχόντων, 48 ώρες πριν καταναλώσουν ένα ποτό ιχνοθέτη (tracer drink) και κάνουν ασκήσεις βάρους. Σημειώνεται ότι το εν λόγω ποτό επέτρεψε στους ερευνητές να παρατηρήσουν το πώς αναπτύσσονταν οι πρωτεΐνες μέσα στους μυς των συμμετεχόντων. Οι ομάδα λοιπόν, διαπίστωσε ότι και οι δύο ομάδες είχαν ίσες ικανότητες να χτίσουν μυς κάνοντας ασκήσεις. Όπως εξήγησε ο Δρ. Leigh Breen, διδάκτωρ στο πανεπιστήμιο, δεν έχει καμία σημασία το αν δεν ασκείται κάποιος σε τακτική βάση καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής του. «Κάθε φορά που ασκείται», σημείωσε «επωφελείται από την άσκηση».

Ο Joe Masiello, εκπαιδευτής και συνιδρυτής του Focus Personal Training Institute της Νέας Υόρκης, από την πλευρά του, διευκρίνισε ότι τα σώματα όσων ασκούνται συνέχεια, συνθέτουν πρωτεΐνη ακολουθώντας τον ίδιο ρυθμό, με τα σώματα όσον δεν ασκούνται. Ωστόσο, υπογράμμισε πως τα νεότερα άτομα έχουν μεγαλύτερο πλεονέκτημα στην οικοδόμηση μυών, συγκριτικά με τους ηλικιωμένους.

Στη συγκεκριμένη μελέτη, σύμφωνα με τον Jason Karp, οι συμμετέχοντες είδαν αποτελέσματα επειδή το σώμα γενικότερα αντιδρά στην πίεση σε οποιαδήποτε ηλικία. Όταν εφαρμοστεί ένα ερέθισμα στο σώμα, τότε αυτό προσαρμόζεται ώστε να μετριάσει την πίεση. Η ακτίνη και η μυοσίνη είναι οι δύο κύριες πρωτεΐνες που υπάρχουν στους μυς, οι οποίες ευθύνονται για τη συστολή τους. Όταν ασκούμαστε, λοιπόν, οι εν λόγω πρωτεΐνες αυξάνονται, παράγοντας έτσι περισσότερη πρωτεΐνη, δυναμώνοντας τους μυς.

Ο Jamie Hickey, personal trainer από την Πενσυλβανία, σημείωσε ότι η διαδικασία της οικοδόμησης μυών ξεκινά από την στιγμή που κάποιος θα «ζητήσει» από τους μυς του να κάνουν κάτι δύσκολο και άγνωστο, είτε σηκώνοντας ένα βαράκι, είτε κάνοντας pushup κλπ. Το επίπεδο εμπειρίας του ασκούμενου δεν έχει σημασία, εφ ‘όσον η άσκηση αποτελεί πρόκληση για το σώμα. «Εάν προκαλέσεις το μυ, θα αλλάξει», τόνισε ο Tom Holland, γυμναστής και πιστοποιημένος διατροφολόγος από το Connecticut.

Πώς μπορεί να αρχίσει να γυμνάζεται ένας αρχάριος;

Εάν είστε αρχάριος αρχίστε να γυμνάζεστε αργά και σταθερά, αλλά υπό την επίβλεψη ενός ειδικού. Οι αρχάριοι και κυρίως οι νεαροί, που γυμνάζονται χωρίς βοήθεια από κάποιον ειδικό, δεν θα γνωρίζουν το τι πρέπει να κάνουν αρχικά, με αποτέλεσμα να κάνουν πολλά πράγματα μαζί, κάτι που είναι λάθος. Από την άλλη, πολλοί ηλικιωμένοι επιλέγουν να μην ασκούνται παρόλο που ξέρουν ότι η άσκηση θα κάνει καλό στην υγεία τους, γιατί δεν γνωρίζουν το πώς πρέπει ξεκινήσουν και γιατί φοβούνται μήπως τραυματιστούν, ειδικά εάν πάσχουν από υψηλή αρτηριακή πίεση, πόνους στην πλάτη κλπ.

Να θυμάστε ο καθένας μπορεί να αρχίσει να γυμνάζεται σταθερά, σε όποια ηλικία και αν βρίσκεται. Οι νεαροί μπορούν να αρχίσουν με ασκήσεις μεγαλύτερης έντασης σε σχέση με τους ηλικιωμένους, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως ένας ηλικιωμένος δεν μπορεί να κάνει ακριβώς τις ίδιες ασκήσεις σε πιο αργούς ρυθμούς. Όλες οι ασκήσεις μπορούν να τροποποιηθούν για να ταιριάξουν στους ρυθμούς του κάθε ανθρώπου.

Τέλος, να θυμάστε πως η συνέπεια είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος όταν αποφασίσει να αρχίσει να γυμνάζεται. Παρόλο που ο χρόνος σας μπορεί να είναι περιορισμένος, δεν είναι απαραίτητο να περνάτε ώρες ολόκληρες στο γυμναστήριο κάνοντας πολύπλοκες ασκήσεις. Ο καθένας μπορεί να προσαρμόσει στο πρόγραμμα του την διάρκεια της άσκησης, την ένταση και τον τύπο της, ανάλογα με τον χρόνο και τις αντοχές του.

Ποια είναι τα οφέλη της άσκησης;

Μελέτες έχουν δείξει ότι ένας άνθρωπος που γυμνάζεται σε τρεις διαφορετικές χρονικές στιγμές για 10 λεπτά τη φορά, έχει τα ίδια οφέλη που έχει κάποιος που γυμνάζεται συνεχόμενα για 30 λεπτά. Τα οφέλη αυτά είναι τα ακόλουθα:

  • Σωματικά οφέλη: Οι άνθρωποι που αρχίζουν να ασκούνται σε μεγαλύτερη ηλικία νιώθουν καλύτερα και φαίνονται νεότεροι, ειδικά όταν διαπιστώσουν ότι οι χρόνιοι πόνοι που τους ταλαιπωρούσαν αρχίζουν να εξαφανίζονται.
  • Διανοητικά οφέλη: Τα διανοητικά οφέλη είναι πολλά και ειδικά για τους ηλικιωμένους. Αρκεί μόνο να σκεφτούμε, το πόσοι ηλικιωμένοι πάσχουν από κατάθλιψη εξαιτίας της αδράνειας.

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Healthline https://www.healthline.com/health-news/why-its-never-too-late-to-start-exercising#Starting-an-exercise-regimen

Comparable Rates of Integrated Myofibrillar Protein Synthesis Between Endurance-Trained Master Athletes and Untrained Older Individuals https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphys.2019.01084/full

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι