Πρόληψη και θεραπεία

Πώς συμβάλλει ο ήλιος στην πρόληψη νοσημάτων;

Απαραίτητη η συχνή έκθεση στον ήλιο για την πρόληψη νοσημάτων, αλλά μόνο με προφυλάξεις

Από την αρχαιότητα έως και σήμερα  μεγάλη σημασία έχει δοθεί στον ήλιο και τις ιδιότητες του που είναι βασικές για την διατήρηση και την επιβίωση όλων των έμβιων οργανισμών. Πρόκειται για μία τεράστια πηγή ενέργειας και η έκθεση μας στις ακτινοβολίες του θέλει προσοχή, αλλά είναι και απαραίτητη αφού ευεργετεί τον οργανισμό και χρειάζεται για την σωστή λειτουργία του οργανισμού και των μηχανισμών του.

Τι προσφέρει ο ήλιος στον οργανισμό μας?

Η σωστή και επαρκής λήψη ηλιακού φωτός δημιουργεί οφέλη σωματικά αλλά και ψυχικά, προστατεύοντας μας από αρκετές νόσους και καθυστερεί τον σταδιακό εκφυλισμό του οργανισμού. Μερικά από αυτά τα οφέλη είναι τα ακόλουθα

Πρόσληψη βιταμίνης D. Η λήψη της μπορεί να προσφέρει επάρκεια αν εκτεθείτε στον ήλιο περίπου 20 λεπτά ημερησίως. Η βιταμίνη D βοηθάει στην καλή υγεία των οστών και συστήνεται ειδικά σε ηλικιωμένους, καθώς δρα κατά της οστεοπόρωσης. Επιπλέον, μειώνει τις πιθανότητες για διαβήτη, καρδιοαγγειακά νοσήματα και καρκίνο που έρευνες έδειξαν ότι η έλλειψη βιταμίνης D σχετίζεται με την εμφάνισή του. Συσχέτιση παρατηρήθηκε και με διάφορα αυτοάνοσα νοσήματα, καθώς και με δερματικές παθήσεις, όπως η ακμή.

Σεροτονίνη. Πρόκειται για την ορμόνη που δρα ως νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου. Κάποιοι την αποκαλούν την ορμόνη της ευτυχίας, διότι συνδέεται με την ψυχική μας κατάσταση. Η έλλειψη της προκαλεί κατάθλιψη και διαταραχές συμπεριφοράς, καθώς και διπολική διαταραχή. Οι άνδρες συνθέτουν 50% πιο σύντομα την ορμόνη από ότι οι γυναίκες εμφανίζοντας έτσι μικρότερα ποσοστά κατάθλιψης. Επιπλέον, συμβάλει στο αδυνάτισμα και τον περιορισμό λίπους στο σώμα.

Ρυθμίζει την μελατονίνη. Νέες έρευνες έδειξαν ότι αυξάνεται η μελατονίνη από την έκθεση μας στον ήλιο, ορμόνη που μας προσφέρει καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Υγεία των ματιών. Σωστή και επαρκής πρόσληψη ήλιου, ειδικά σε νεαρή ηλικία,συμβάλει στην αντιμετώπιση προβλημάτων όρασης, καθώς μεγαλώνουμε. Προσοχή χρειάζεται η υπερβολική ποσότητα που μπορεί να οδηγήσει σε καταρράκτη και βλάβες του αμφιβληστροειδούς.

Τι πρέπει να προσέχω στην έκθεση μου στον ήλιο?

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να εγκυμονεί κινδύνους, για αυτό πρέπει να γίνεται με μέτρο. Ειδικά το καλοκαίρι, η έκθεση στον ήλιο πρέπει να αποφευχθεί το διάστημα από τις 11 έως τις 5 μμ. Ο ήλιος είναι πιο δυνατός τότε και είναι απαραίτητη η χρήση αντηλιακής κρέμας για την προστασία από τις υπεριώδεις ακτινοβολίες  UVA και UVB. Ορισμένα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από υπερβολική έκθεση στον ήλιο είναι:

Έγκαυμα-μαύρισμα. Και στις δυο περιπτώσεις είναι ένδειξη ότι το δέρμα έχει υποστεί βλάβη. Στην πρώτη περίπτωση σοβαρότερη, αλλά και στην δεύτερη, έστω αν θεωρείται συχνά ελκυστικό από αρκετούς, είναι η γλώσσα του δέρματος για να δείξει πως έχει υποστεί κάποια μεταβολή, ερεθισμό, φλεγμονή ή άλλο πρόβλημα.

Πρόωρη γήρανση. Επηρεάζει το ανοσοποιητικο κάνοντας τον οργανισμό πιο ευάλωτο σε ιούς και μικρόβια και δημιουργεί ρυτίδες.

Καρκίνος του δέρματος. Δεν είναι ξεκάθαρο τι τον προκαλεί, αλλά η μεγάλη έκθεση σε ακτινοβολία προκαλεί αλλοίωση του δέρματος.

Συμπερασματικά βλέπουμε ότι ο ήλιος είναι πολύ ωφέλιμος για τον οργανισμό μας. Η απουσία του θα σήμαινε καταστροφή για όλο το πλανήτη, αφού οι εμβιοι οργανισμοί τον έχουν μεγάλη ανάγκη, όμως χρειάζεται προσοχή και έκθεση με μέτρο.

+ 1 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved