Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Νεφρών και ουροποιητικού συστήματος

Tips για την καταπολέμηση της ενοχλητικής ακράτειας ούρων στις γυναίκες

Η ακράτεια ούρων αποτελεί ένα πρόβλημα για αρκετές γυναίκες κάθε ηλικίας, το οποίο προκαλεί άγχος και ντροπή σε αυτές που πάσχουν, ενώ μπορεί να κάνει την καθημερινότητα τους δυσκολότερη. Εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή και την θεραπεία που θα προτείνει ο γιατρός, υπάρχουν μερικοί τρόποι για να βελτιωθούν τα συμπτώματα και να περιοριστεί η ακράτεια.

1.Σταματήστε ή ελαττώστε το κάπνισμα

Το κάπνισμα εκτός από την καρδιά και τους πνεύμονες επιβαρύνει με τις τοξικές του ουσίες και την λειτουργία των νεφρών και γενικότερα του ουροποιητικού συστήματος, σύμφωνα με τον Adam Ramin, Καθηγητή του Ουρολογικού Κέντρου του Λος Άντζελες. Επιπλέον, το κάπνισμα μπορεί να δημιουργήσει χρόνιο βήχα και κατά συνέπεια διαρκή πίεση της ουροδόχου κύστης από την οποία διαφεύγει μια μικρή ποσότητα ούρων σε κάθε βήξιμο.

2. Διατηρείστε το σωματικό βάρος σε φυσιολογικά επίπεδα

Η διατήρηση του σωματικού βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα είναι απαραίτητη για την αρμονική λειτουργία του οργανισμού.Έτσι και στην συγκεκριμένη περίπτωση της ακράτειας, το φυσιολογικό βάρος επιτρέπει την καλύτερη λειτουργία της ουροδόχου κύστης και την σωστή λειτουργία των πυελικών μυών. Αυτό επιβεβαιώνει και σχετική έρευνα του περιοδικού ‘Journal of Medicine ‘ της New England’ όπου διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που ξεκίνησαν ειδική διατροφή για απώλεια βάρους παρουσίασαν κατά 50% λιγότερα επεισόδια ακράτειας.

3.Γυμναστείτε και ενεργοποιήστε το σώμα σας

Η γυμναστική ενισχύει την καλή λειτουργία του οργανισμού και κατά συνέπεια και των οργάνων, όπως τα νεφρά και η ουροδόχος κύστη. Σύμφωνα με τον Dr. Ramin η συστηματική άσκηση εξασφαλίζει σωστή κυκλοφορία του αίματος και του οξυγόνου στα νεφρά και επιπλέον προκαλεί την ενδυνάμωση των πυελικών μυών βασική προϋπόθεση για την σωστή λειτουργία του ουροποιητικού συστήματος

4. Κάντε ασκήσεις Kegel

Η εφαρμογή των ασκήσεων Kegel είναι χρήσιμη για την ενδυνάμωση των μυών της πυέλου και τον καλύτερο έλεγχο της ούρησης. Μπορούν να πραγματοποιηθούν παντού χωρίς να γίνει αντιληπτό από τον περίγυρο, καθώς αρκεί να γίνει σύσφιξη των πυελικών μυών από τη γυναίκα και στη συνέχεια χαλάρωση, ώστε αυτοί σταδιακά να δυναμώσουν.

5. Μην καθυστερείτε την ούρηση

Σύμφωνα με τον Dr. Ramin, η ούρηση πρέπει να πραγματοποιήται σε διάστημα 2 έως 3 ωρών, διότι όταν τα ούρα συγκρατούνται μπορεί να αναπτυχθούν βακτήρια που προκαλούν φλεγμονή στην ουροδόχο κύστη και διάφορες λοιμώξεις, ενώ παράλληλα σιγά σιγά οι πυελικοί μύες ατροφούν.

6.Αποφύγετε τις όξινες τροφές

Τροφές με μεγαλύτερη οξύτητα όπως τα λεμόνια και τα πορτοκάλια μπορεί να επιδεινώσουν την κατάσταση σύμφωνα με τους ειδικούς λόγω του κιτρικού οξέος που περιέχουν. Η αποφυγή τους για ένα χρονικό διάστημα μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της ακράτειας.

7.Προσέξτε τι πίνετε

Η κατανάλωση νερού βοηθάει τον οργανισμό να απομακρύνει τις τοξίνες και να καταπολεμηθεί η δυσκοιλιότητα που αποτελεί επιπλέον πίεση για την ουροδόχο κύστη, ενώ απομακρύνει και τις πέτρες από τα νεφρά.

Αντίθετα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση προϊόντων με καφεΐνη, όπως ο καφές και το τσάι, διότι η καφεΐνη ωθεί την ουροδόχο κύστη σε υπερλειτουργία για να απομακρύνει την καφεΐνη από τον οργανισμό μέσω της ούρησης. Επιπρόσθετα, καλό θα ήταν να αποφευχθεί η κατανάλωση ανθρακούχων ροφημάτων, καθώς το διοξειδίο του άνθρακα που περιέχουν προκαλεί ερεθισμό στην ουροδόχο κύστη και κάνει την ανάγκη για ούρηση πιο επιτακτική.

8.Μεγαλύτερη πρόσληψη μαγνησίου

Το μαγνήσιο είναι εξαιρετικά ωφέλιμο για τους μύες και τα νεύρα και συνεπώς για την λειτουργία των πυελικών μυών. Έχει την ιδιότητα να μειώνει τις συσπάσεις των μυών και επιτρέπει την καλύτερη απομάκρυνση των ούρων από την ουροδόχο κύστη. Τροφές όπως οι μπανάνες και οι πατάτες, καθώς και συμπληρώματα διατροφής θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επιπλέον πρόσληψη μαγνησίου.

+ 1 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Leaking Pee a Little? Urologists Wish You Knew these 11 Tips to Make It Better https://www.healthination.com/health/incontinence-tips

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι