Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Δέρματος

Ανακουφίστε τη φαγούρα στο δέρμα με φυσικούς τρόπους

Τι είναι ο κνησμός;

Ο κνησμός (φαγούρα) ορίζεται ως μια δυσάρεστη αίσθηση στο δέρμα που ακολουθείται από επιθυμία να ξυθεί η συγκεκριμένη περιοχή. Ο κνησμός μπορεί να είναι μια απλή ενόχληση, ωστόσο χρειάζεται προσοχή γιατί αποτελεί και ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών δερματικών παθήσεων και μια πιο σπάνια ένδειξη ορισμένων συστημικών παθήσεων που μπορούν να γίνουν επικίνδυνες για την υγεία. Ο κνησμός μπορεί να εντοπιστεί ή να γενικευτεί και μπορεί να εμφανιστεί ως οξεία ή χρόνια πάθηση. Ο κνησμός που διαρκεί περισσότερο από 6 εβδομάδες χαρακτηρίζεται ως χρόνιος κνησμός.

Παρακάτω θα δούμε κάποιους φυσικούς τρόπους αντιμετώπισης στο σπίτι της δυσφορίας που προκαλεί ο κνησμός.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τον κνησμό στο σπίτι;

Για να ανακουφιστείτε από τη φαγούρα στο δέρμα, οι δερματολόγοι προτείνουν τις ακόλουθες συμβουλές:

  1. Απλώστε ένα κρύο, βρεγμένο πανί ή παγοκύστη στην περιοχή του δέρματος που νιώθετε την ενόχληση. Κάντε το για περίπου 5 έως 10 λεπτά ή μέχρι να υποχωρήσει η φαγούρα.
  2. Wet Wrap Therapy (WWT): Η θεραπεία με υγρό περιτύλιγμα (WWT) περιλαμβάνει την εφαρμογή γάζας ή χειρουργικού διχτύου στην περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο ενυδατώνεται και καταπραΰνεται το δέρμα, και η γάζα ή το δίχτυ λειτουργούν σαν φυσικό φράγμα για την αποτροπή του ξυσίματος. Αυτή η θεραπεία μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τα παιδιά.

    Η National Eczema Association (NEA) προτείνει τα ακόλουθα βήματα:

          -Βρέξτε ένα τμήμα γάζας σε ζεστό νερό.
          -Τυλίξτε τη γάζα γύρω από το δέρμα που σας φαγουρίζει.
          -Τυλίξτε ένα στεγνό κομμάτι γάζας πάνω από το υγρό.
          -Φορέστε προσεκτικά μαλακές, βαμβακερές πιτζάμες, προσέχοντας να μην μετακινήσετε τους επιδέσμους.
          -Αφήστε τους επιδέσμους για αρκετές ώρες ή μια νύχτα.

3. Ενυδατώστε το δέρμα σας. Επιλέγετε πάντα μια ενυδατική κρέμα χωρίς πρόσθετα και αρώματα. Εάν τοποθετήσετε την ενυδατική σας στο ψυγείο, μπορείτε να πετύχετε ένα ψυκτικό αποτέλεσμα που θα καταπραΰνει τον κνησμό σας.

4. Χρησιμοποιείτε πάντα λοσιόν, αρώματα και απορρυπαντικά χωρίς άρωμα για να ελαχιστοποιήσετε τον ερεθισμό. Να είστε προσεκτικοί με προϊόντα που φέρουν την ένδειξη «άρωμα», καθώς ενδέχεται να περιέχουν χημικές ουσίες που μπορούν να ερεθίσουν το δέρμα σας.

5. Κάντε μπάνιο με χλιαρό – όχι πολύ ζεστό νερό. Προσπαθήστε να περιορίσετε το μπάνιο ή το ντους σας σε μόλις 10 λεπτά.

6. Φορέστε βαμβακερά ρούχα με χαλαρή εφαρμογή. Το μαλλί και άλλα υφάσματα με σκληρή αίσθηση μπορούν να ερεθίσουν το δέρμα σας, προκαλώντας έντονο κνησμό.

7. Αποφύγετε τις ακραίες αλλαγές θερμοκρασίας. Διατηρήστε ένα σχετικά δροσερό, ουδέτερο περιβάλλον υγρασίας στο σπίτι σας. Χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα κατά τη διάρκεια του χειμώνα εάν είστε επιρρεπείς σε ξηρό δέρμα και έκζεμα.

8. Το άγχος μπορεί να επιδεινώσει τον κνησμό, ελαττώστε το άγχος σας όσο αυτό είναι δυνατόν.

Ποια φυτά και φυτικά έλαια καταπραΰνουν τον κνησμό του ξηρού δέρματος;

Ορισμένα φυτά με καταπραϋντικές ή ενυδατικές ιδιότητες, μπορούν να εφαρμοστούν για να ανακουφίσουν τον ερεθισμό και τον κνησμό του ξηρού δέρματος. Συνήθως έχουν τη μορφή ελαίων, κρεμών ή χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια του μπάνιου.

α) Βρώμη: Οι μίσχοι βρώμης χρησιμοποιούνται παραδοσιακά σε λουτρά για να ανακουφίσουν τον ερεθισμό και τον κνησμό. Μπορείτε να προετοιμάσετε ένα αφέψημα (100 g πλιγούρι βρώμης, φύλλα ή στελέχη σε ένα λίτρο νερού για είκοσι λεπτά), να το φιλτράρετε και να το αναμίξετε με το νερό ενός λουτρού. Μπορείτε επίσης να βάλετε 60 g πλιγούρι βρώμης απευθείας στο μπάνιο.

β) Καλέντουλα: Είναι συστατικό πολλών καλλυντικών προϊόντων και ανακουφίζει από τον ερεθισμό και τη φλεγμονή του δέρματος και, κατ’ επέκταση, από τον κνησμό.

γ) Τζελ Αλόης: Λόγω των ενυδατικών ιδιοτήτων του, το τζελ αλόης προσφέρεται επίσης για την ανακούφιση από τον κνησμό.

δ) Τα ωμέγα-3 και τα ωμέγα-6 απαραίτητα λιπαρά οξέα είναι βασικά δομικά στοιχεία των κυτταρικών μεμβρανών. Ο εμπλουτισμός της διατροφής σας με έλαια που εξάγονται από ορισμένα φυτά όπως το μποράγκο (Borrago officinalis), το βραδινό νυχτολούλουδο (othernothera biennis) ή τους σπόρους σταφυλιών, που είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, θεωρείται ότι παίζει ευεργετικό ρόλο στη θεραπεία.

ε) Μενθόλη: Το έλαιο μενθόλης μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο και τον κνησμό.

Υπάρχουν κίνδυνοι αν η ξηρότητα παραμείνει;

Πρέπει να απευθυνθείτε οπωσδήποτε σε γιατρό εάν εμφανίσετε τα ακόλουθα συμπτώματα, καθώς μπορεί να είναι ένδειξη κάποιας σοβαρότερης δερματικής νόσου ή άλλου προβλήματος υγείας:

  • κνησμός που επιμένει για περισσότερο από 2 εβδομάδες ή εκδηλώνεται τακτικά
  • κνησμός που συνοδεύεται από ασυνήθιστο εξάνθημα ή πρήξιμο
  • σημάδια λοίμωξης, όπως φλεγμονή ή πληγές
  • κνησμός που πλήττει ολόκληρο το σώμα

Κατά τη θεραπεία του δέρματός σας, αποφύγετε το ξύσιμο, καθώς αυτό θα ερεθίσει περαιτέρω το δέρμα σας και θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο για λοίμωξη του δέρματος.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι