Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή, Καρδιά και αγγεία, Πρόληψη και θεραπεία

Το κόκκινο κρέας τριπλασιάζει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Meat heart | © Daniel Schweinert | Dreamstime Stock Photos

Τι προκαλεί η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος;

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος αυξάνει κατά τρεις φορές τον κίνδυνο για καρδιοπάθειες, λένε οι ειδικοί. Η ουσία trimethylamine N-oxide (TMAO) είναι ένα διατροφικό υποπροϊόν που σχηματίζεται από τα βακτήρια του εντέρου κατά τη διάρκεια της πέψης και συνήθως παράγεται όταν γίνεται κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ενοχοποιείται πως αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αρκετές νέες μελέτες έρχονται τώρα να επιβεβαιώσουν τις υποψίες πως η συγκεκριμένη ουσία μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία καρδιακής νόσου. Οι ακριβείς μηχανισμοί που αυτο συμβαίνει δεν είναι ακόμη όλοι γνωστοί, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν πως αυξάνει την εναπόθεση χοληστερίνης στα αγγεία, επεμβαίνει στη λειτουργία των αιμοπεταλίων και αυξάνει τον ρίσκο δημιουργίας θρομβώσεων που προκαλούν εμφράγματα και εγκεφαλικά επεισόδια.

Τι έδειξαν οι έρευνες

Εδώ και χρόνια είναι γνωστό πως τα κορεσμένα λίπη που περιέχονται σε υψηλές ποσότητες στα κόκκινα κρέατα συμβάλουν στις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Για να διερευνήσουν τις επιπτώσεις της παραγωγής της ΤΜΑΟ μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Dr. Stanley L. Hazen της Cleveland Clinic δημιούργησε μια ομάδα 113 υγιών αντρών και γυναικών για να συμμετάσχουν σε κλινική μελέτη. Αυτοί χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και τους δόθηκαν 3 διαφορετικές δίαιτες για να ακολουθησουν για διάστημα ενός μήνα. Όλα τα γεύματα ήταν προετοιμασμένα από ειδικούς και είχαν 25% πρωτεΐνη που προερχόταν είτε από κόκκινο κρέας, είτε από λευκό κρέας είτε από άλλες πηγές που δεν περιείχαν καθόλου κρέας. Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο European Heart Journal.

Η ομάδα που κατανάλωνε κόκκινο κρέας έπειτα από ένα μήνα είχε κατά τρεις φορές αυξημένα επίπεδα ΤΜΑΟ σε σχέση με τις δύο άλλες ομάδες.

Οι μισοί από τους συμμετέχοντες, επίσης έλαβαν πολλά κορεσμένα λιπαρά και στις τρεις μορφές της δίαιτας, ενώ οι θερμίδες ήταν οι ίδιες και στις τρεις ομάδες. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως το κορεσμένο λίπος δεν είχε κάποιο επιπλέον αποτέλεσμα στα επίπεδα της ΤΜΑΟ.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι αυξήσεις στην ΤΜΑΟ ήταν αναστρέψιμες και όταν επέστρεψαν στην κανονική τους δίαιτα για ένα μήνα τα επίπεδά της επανήλθαν.

Το συμπέρασμα

Αυτά τα αποτελέσματα επισημαίνουν τις υπάρχουσες διατροφικές οδηγίες που ενθαρρύνουν όλες τις ηλικιακές ομάδες να ακολουθούν ένα υγιεινό για την καρδιά διατροφικό πρόγραμμα που περιορίζει το κόκκινο κρέας” αναφέρει η διατροφολόγος-ερευνήτρια Dr. Charlotte Pratt, που παρακολούθησε την έρευνα και συμπληρώνει: “Αυτό σημαίνει να τρώει κανείς μια ποικιλία τροφών, που περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και πρωτεΐνες από φυτικές πηγές όπως όσπρια”.

Είναι πολύ σημαντικό να περιοριστεί η κατανάλωση του κόκκινου κρέατος και αυτό να αντικατασταθεί με ψάρια, πουλερικά και όσπρια, αφού αυτά δείχνει πως συμβάλλουν στη διατήρηση μιας γερής καρδιάς. Επίσης, το κόκκινο κρέας έχει περισσότερες θερμίδες και λιπαρά σε σχέση με τα ψάρια και τα πουλερικά και μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους, κάτι που μπορεί να επιβαρύνει την υγεία της καρδιάς.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend