Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Τρόφιμα ολικής αλέσεως: Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων;

Η κατανάλωση περισσότερων τροφίμων ολικής αλέσεως μπορεί να προστατεύσει τους ηλικιωμένους από τις καρδιακές παθήσεις, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 13 Ιουλίου στο περιοδικό Journal of Nutrition.

Τα τρόφιμα ολικής αλέσεως μειώνουν τον καρδιακό κίνδυνο;

Μια ανάλυση, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 3.000 άτομα μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, διαπίστωσε ότι όσοι έτρωγαν τουλάχιστον τρεις μερίδες τρόφιμα ολικής αλέσεως καθημερινά, είχαν μικρότερη αύξηση στο σάκχαρο του αίματος τους, την αρτηριακή τους πίεση και στο μέγεθος της μέσης τους, συγκριτικά με όσους κατανάλωναν μισή μερίδα τροφίμων ολικής αλέσεως την ημέρα.

Ο συγγραφέας της μελέτης, Δρ. Caleigh Sawicki, Επιδημιολόγος Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Tufts της Βοστώνης, εξήγησε ότι μαζί με την ερευνητική του ομάδα είχε διαπιστώσει ότι δεν υπήρχαν μακροχρόνιες μελέτες σχετικά με το πώς τα τρόφιμα ολικής αλέσεως επηρεάζουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων που πηγάζουν από παράγοντες, όπως το υψηλό σάκχαρο του αίματος, η υψηλή αρτηριακή πίεση και το αυξημένο λίπος στη μέση. Ως εκ τούτου, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν την δική τους έρευνα.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 3.121 άτομα που συμμετείχαν στη μελέτη Framingham Heart Study Offspring Cohort, η οποία ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 για να εξετάσει τους μακροπρόθεσμους παράγοντες κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις. Σημειώνεται ότι η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν περίπου τα 55 χρόνια κατά την έναρξη της μελέτης.

Στην μελέτη αναλυθήκαν πέντε παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, ανά τέσσερα χρόνια, για διάστημα 18 ετών:

  • Μέγεθος μέσης
  • Αρτηριακή πίεση
  • Σάκχαρο αίματος
  • Τριγλυκερίδια
  • HDL χοληστερίνη ή «καλή» χοληστερίνη

Οι συμμετέχοντες ομαδοποιήθηκαν με βάση την ποσότητα των τροφίμων ολικής αλέσεως που ανέφεραν ότι κατανάλωναν, σε ομάδα χαμηλής πρόσληψης (λιγότερη από μισή μερίδα/ ημέρα) και ομάδα υψηλής πρόσληψης (τρεις μερίδες/ ημέρα).

Αναλύοντας τα δεδομένα τους, οι ερευνητές διαπιστώσαν ότι κάθε 4 χρόνια:

  • Το μέγεθος της μέσης της ομάδας υψηλής πρόσληψης, αυξανόταν κατά μισή ίντσα, ενώ για την ομάδα χαμηλής πρόσληψης αυξανόταν κατά μια ίντσα.
  • Οι μέσες αυξήσεις στην αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος ήταν χαμηλότερα στην ομάδα υψηλής πρόσληψης.

Σε μια παρόμοια ανάλυση που αφορούσε την πρόσληψη εξευγενισμένων κόκκων, τα άτομα που ανέφεραν ότι κατανάλωναν λιγότερους εξευγενισμένους κόκκους είχαν μικρότερη αύξηση στο μέγεθος της μέσης τους και χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων.

Συμπερασματικά

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η αντικατάσταση των εξευγενισμένων κόκκων με τρόφιμα ολικής αλέσεως (τουλάχιστον 3 μερίδες / ημέρα) ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής, μπορεί να μειώσει τους παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι