Διατροφή, Υγεία Δέρματος

Ακμή: Πώς βοηθά η κατανάλωση άφθονου νερού στην πρόληψή της;

Μελέτες των τελευταίων ετών έχουν δείξει πως η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του δέρματος, καθώς ορισμένες ομάδες τροφίμων και διατροφικές συνήθειες μπορεί να συμβάλουν στην εμφάνιση ακμής. Ωστόσο, ακόμη υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το ρόλο του νερού και της σωστής ενυδάτωσης του οργανισμού στην ανάπτυξη της ακμής.

Παρακάτω παρατίθενται μερικοί τρόποι με τους οποίους η κατανάλωση νερού μπορεί να επηρεάσει την ακμή, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα.

1.     Το νερό ενυδατώνει το δέρμα

Ο κύριος τρόπος με τον οποίο θεωρείται πως η κατανάλωση νερού βοηθά στην πρόληψη της ακμής είναι μέσω της σωστής ενυδάτωσης του δέρματος.

Το ξηρό δέρμα, στην περίπτωση που δεν φροντιστεί κατάλληλα, μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική παραγωγή σμήγματος, με αποτέλεσμα να φράζουν οι πόροι της επιδερμίδας και να αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης ακμής. Για το λόγο αυτό η καθημερινή ενυδάτωση του δέρματος είναι εξαιρετικά σημαντική.

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει πως η κατανάλωση άφθονης ποσότητας νερού σε καθημερινή βάση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση ενός απαλού και λείου δέρματος, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται συνδυαστικά και τα κατάλληλα προϊόντα περιποίησής του.

Μια ανασκόπηση έξι μελετών διαπίστωσε πως η αύξηση της πρόσληψης νερού, όχι μόνο ενισχύει την ενυδάτωση της επιδερμίδας, αλλά μειώνει επίσης και την ξηρότητα και τραχύτητα του δέρματος.

2.     Το νερό υποστηρίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος

Μελέτες σε ζώα, αλλά και ανθρώπους, δείχνουν πως η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί να υποστηρίξει την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εμφάνισης ακμής μέσω της προστασίας του σώματος από παθογόνους μικροοργανισμούς που προκαλούν λοιμώξεις, όπως το βακτηριακό στέλεχος Cutibacterium acnes, που θεωρείται πως εμπλέκεται στην ανάπτυξη της ακμής.

Ωστόσο, απαιτείται παραπάνω έρευνα για να επιβεβαιωθεί εάν η κατανάλωση περισσότερου νερού μπορεί πράγματι να προστατέψει από το βακτήριο Cutibacterium acnes.

3.     Το νερό βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου του αίματος

Μελέτες των τελευταίων ετών υποστηρίζουν πως η κατανάλωση τροφών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη θα μπορούσε να ρυθμίσει τα επίπεδα των ορμονών στο σώμα και να μειώσει τη σοβαρότητα της ακμής.

Μια δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ινσουλίνης, η οποία είναι η κύρια ορμόνη που ελέγχει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα σμήγματος στο δέρμα, με αποτέλεσμα να συμβάλουν πιθανώς στην εμφάνιση της ακμής.

Το νερό είναι η καλύτερη επιλογή ροφήματος, αφού δεν περιέχει θερμίδες αλλά ούτε και υδατάνθρακες για να προκαλέσει αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Μελέτες, μάλιστα, έχουν διαπιστώσει πως η αυξημένη κατανάλωση νερού σχετίζεται με το χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης υψηλών επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Επιπλέον, η αφυδάτωση έχει αποδειχθεί πως μπορεί να επηρεάζει την ικανότητα του σώματος να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ινσουλίνη, κάτι που ενδεχομένως οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης και υπερβολική λιπαρότητα του δέρματος, η οποία συμβάλει στην ανάπτυξη ακμής.

Επομένως, η κατανάλωση άφθονου νερού θα μπορούσε να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης ακμής, μέσω του καλύτερου ελέγχου των επιπέδων σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να καθοριστεί άμα υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ αυτών.

4.     Το νερό προωθεί τη φυσική αποτοξίνωση

Το νερό θεωρείται απαραίτητο για τη σωστή αποτοξίνωση του σώματος, καθώς βοηθά στη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών στα διάφορα μέρη του σώματος, την αποβολή των τοξινών και τη διατήρηση της σωστής λειτουργίας του ήπατος και των νεφρών, που εμπλέκονται στην απέκκριση των αποβλήτων και τοξινών από το σώμα.

Επιπλέον, το νερό αποβάλλεται από το σώμα με τη μορφή του ιδρώτα, ο οποίος βοηθά στη φυσική απομάκρυνση τοξινών και βαρέων μετάλλων από το σώμα.

Επομένως, αν και η έρευνα είναι περιορισμένη, η κατανάλωση άφθονου νερού θεωρείται πως μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της φράξης των πόρων του δέρματος και εν τέλει στην πρόληψη της εμφάνισης σπυριών και ακμής.

+ 10 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Does Drinking Water Help with Acne? https://www.healthline.com/nutrition/does-drinking-water-help-acne

The relationship of diet and acne https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2836431/

An update on the role of the sebaceous gland in the pathogenesis of acne https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3051853/

Does dietary fluid intake affect skin hydration in healthy humans? A systematic literature review https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29392767/

Effect of hydration status on high-intensity rowing performance and immune function https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19223676/

Recent advances in understanding Propionibacterium acnes ( Cutibacterium acnes) in acne https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6305227/

The skin microbiome https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3535073/

A low-glycemic-load diet improves symptoms in acne vulgaris patients: a randomized controlled trial https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17616769/

Significance of diet in treated and untreated acne vulgaris https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4884775/

Water, Hydration and Health https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2908954/