Τι αισθάνεσαι;

Παιδί

Πώς να βοηθήσετε το μικρό παιδί σας να αντιμετωπίσει την πανδημία;

Η πανδημία COVID-19 είναι πολύ αγχωτική για όλους, όμως δεν επηρεάζει μόνο τους ενήλικες, επηρεάζει και τα μικρά παιδιά, ακόμη και τα βρέφη. Είναι πολύ εύκολο και δελεαστικό, να πιστέψουμε ότι τα βρέφη, τα νήπια και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν επηρεάζονται από την πανδημία. Η αλήθεια είναι ότι η ζωή δεν έχει αλλάξει μόνο για εμάς αλλά και για τα παιδιά αυτών των ηλικιών και για ορισμένα μάλιστα, πολύ δραματικά.

Ακόμη και αν θεωρούμε, πως η αλλαγή της καθημερινότητας των μικρών παιδιών, είναι θετική, γιατί περνούν περισσότερες ώρες με τους γονείς τους, εξακολουθεί να είναι μια αλλαγή που προκαλεί σύγχυση και ανησυχία. Τα μικρά παιδιά, είναι λιγότερο ικανά να κατανοήσουν το τι πραγματικά συμβαίνει και αφού βλέπουν την πραγματικότητα τους να αλλάζει, μπερδεύονται και αγχώνονται. Επιπρόσθετα, έχουν μια μοναδική ικανότητα να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα των ανθρώπων που τα φροντίζουν.

Σε τέτοιες καταστάσεις θα δείτε την αλλαγή του παιδιού σας στη συμπεριφορά του. Μερικά δυσκολεύονται να κοιμηθούν, αλλάζουν οι διατροφικές τους συνήθειες, κλαίνε πολύ πιο εύκολα και τα ξεσπάσματα τους δεν έχουν καμία προφανή αιτία και γενικά είναι πιο ευαίσθητα από ότι συνήθως. Επιπρόσθετα, μερικά παιδιά είναι πιο προσκολλημένα στους γονείς τους, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση για όσους εργάζονται από το σπίτι.

Τι μπορεί, λοιπόν, να κάνει ένας γονέας; Πρέπει να ειπωθεί εκ των προτέρων, ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και συνταγές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κάποιες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν.

Πώς μπορείτε, να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αντιμετωπίσουν την πανδημία;

1. Μιλήστε στα παιδιά σας για την πανδημία με απλό και αισιόδοξο τρόπο

Προφανώς, αυτό αφορά περισσότερο τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, από τα βρέφη και τα νήπια. Για αυτή τη νέα πραγματικότητα, πρέπει να έχετε μια εξήγηση να δώσετε στα παιδιά σας, ώστε να σταματήσουν να μπερδεύονται. Πρέπει να τους εξηγήσετε τον λόγο που δεν πάτε στις κούνιες, δεν επισκέπτεστε τη γιαγιά, γιατί μιλάτε μέσω βιντεοκλήσεων. Πέστε τους ότι υπάρχει ένα μικρόβιο, το οποίο αρρωσταίνει μερικούς ανθρώπους, έτσι πρέπει να μένετε στο σπίτι, για να είστε σίγουροι πως δεν θα αρρωστήσετε και δεν θα κολλήσετε άλλους ανθρώπους. Την ίδια στιγμή, φροντίστε να δώσετε σε αυτό το γεγονός μια αισιόδοξη νότα, ώστε να μην τρομάξει το παιδί σας. Πείτε του, ότι πολλοί άνθρωποι εργάζονται καθημερινά, για να βρουν ένα φάρμακο που να αντιμετωπίζει αυτό το μικρόβιο και ότι σε λίγο καιρό θα είστε ασφαλείς και θα κάνετε βόλτες όπως παλιά.

Επιπρόσθετα, μιλήστε στο παιδί σας για όλα τα προστατευτικά μέτρα που λαμβάνετε σαν οικογένεια, όπως το να φοράτε μάσκα και το να πλένετε τα χέρια σας. Φροντίστε πάση θυσία να μιλήσετε στα παιδιά σας με θετικό τρόπο για το τι συμβαίνει, όχι μόνο για να κρατήσετε ένα θετικό κλίμα μέσα στο σπίτι, αλλά και για να αποτρέψετε τα αρνητικά συναισθήματα του παιδιού σας και τον φόβο, όταν αρχίσετε σιγά σιγά να βγαίνετε από το σπίτι.

2. Δημιουργήστε ρουτίνες στην καθημερινότητα σας

Τα παιδιά νιώθουν πολύ καλύτερα όταν στην καθημερινότητα τους έχουν ένα πρόγραμμα. Όταν έχουν δηλαδή ρουτίνες. Έτσι φροντίστε να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ, φροντίστε να τρώτε περίπου την ίδια ώρα, δημιουργήστε ένα πρόγραμμα διασκέδασης, παιχνιδιού και χορού. Επίσης, αν το παιδί σας είναι λίγο μεγαλύτερο μπορείτε να προγραμματίσετε ένα καθορισμένο χρόνο κατά τον οποίο θα παίζει μόνο του, ενώ εσείς εργάζεστε. Η προβλεψιμότητα στα παιδιά είναι πολύ βοηθητική και καθησυχαστική. Τους δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας.

3. Αφήστε τον εαυτό σας να χαλαρώσει

Δεν χρειάζεται να αγχώνεστε για το τι θα κάνει το παιδί σας κάθε λεπτό. Μερικές φορές θα χρειαστεί να το αφήσετε να δει λίγο περισσότερο τηλεόραση από το κανονικό, για να μπορέσετε να εργαστείτε. Αν τα παιχνίδια σας δεν είναι ιδιαίτερα δημιουργικά γιατί δεν προλάβατε να σκεφτείτε κάτι μια μέρα, δεν χρειάζεται να αγχωθείτε, το παιδί σας θα ενθουσιαστεί εξίσου, απλά και μόνο γιατί παίζει μαζί σας το οποιοδήποτε παιχνίδι. Μια καλή ιδέα είναι αντί για παιχνίδια να κάνετε τις δουλειές του σπιτιού παιχνίδι, αναθέτοντας κάτι μικρό στο παιδί σας. Τα παιδιά ενθουσιάζονται να αναλαμβάνουν ρόλους μεγάλων.

4. Προσέξτε τον εαυτό σας

Τα παιδιά, έχουν μια μαγική ικανότητα να παρατηρούν όταν οι γονείς τους είναι αγχωμένοι ή λυπημένοι. Αυτό, μερικές φορές, το μυαλουδάκι τους, το ερμηνεύει λανθασμένα, έτσι μπορεί να νομίζουν ότι ευθύνονται εκείνα και ότι κάτι κάνουν λάθος. Τα πράγματα μπορεί να γίνουν ακόμη χειρότερα εάν ρίξουμε εμείς οι ίδιοι ευθύνη στα παιδιά μας, απλά και μόνο για να καθίσουν ήσυχα. Για να αποφεύγετε το άγχος και την δημιουργία αισθημάτων ενοχής στο παιδί σας, φροντίστε να συμπεριλάβετε στις ρουτίνες σας χρόνο για τον εαυτό σας. Βρείτε χρόνο να κάνετε μια δραστηριότητα που σας χαλαρώνει και σας ηρεμεί (όπως άσκηση), ώστε να αποτρέψετε το άγχος. Αν δεν μπορείτε να διαχειριστείτε το άγχος σας, ζητήστε βοήθεια. Είναι πολύ σημαντικό να φροντίσετε τη σωματική και ψυχική σας υγεία, ειδικά τώρα με την πανδημία, γιατί τα μικρά παιδιά βασίζονται αποκλειστικά σε εσάς και το άγχος των πολλών υποχρεώσεων είναι σχεδόν αναπόφευκτο και δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Εάν ανησυχείτε για το παιδί σας ή για τη συμπεριφορά του παιδιού σας, καλέστε το γιατρό σας.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι