Τι αισθάνεσαι;

Καρκίνος

Βιταμίνη D: Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου στις γυναίκες

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Gastroenterology, η διατροφή που είναι πλούσια σε βιταμίνη D συνδέεται με σχεδόν 50% μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου ή προκαρκινικών πολύποδων του παχέος εντέρου σε νεαρές γυναίκες.

Η βιταμίνη D μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου;

Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στην επάρκεια βιταμίνης D και τον μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου (CRC). Ωστόσο, δεν υπήρχαν μέχρι σήμερα στοιχεία για νεαρούς πληθυσμούς, ούτε είχε αναδειχθεί κάποια σύνδεση ανάμεσα στη διαιτητική πρόσληψη της εν λόγω βιταμίνης και τον μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Ερευνητές λοιπόν, από το Harvard TH Chan School of Public Health και άλλα ιδρύματα, χρησιμοποιώντας δεδομένα  από περισσότερες από 90.000 γυναίκες 25-42 ετών που συμμετείχαν στη μελέτη Nurses ‘Health Study II, ανέλυσαν τη διατροφή, τον τρόπο ζωής και το ιατρικό τους ιστορικό, για να αξιολογήσουν εάν υπάρχει κάποια συσχέτιση ανάμεσα στην συνολική πρόσληψη βιταμίνης D και τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου σε νεότερη ηλικία.

Η ερευνητική ομάδα, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερη βιταμίνη D (450 IU και περισσότερη την ημέρα) είχαν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, συγκριτικά με όσες λάμβαναν λιγότερη από 300 IU την ημέρα.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους ερευνητές, η λήψη τουλάχιστον 300 IU βιταμίνης D ημερησίως είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν 50% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου σε γυναίκες 50 ετών και κάτω, ενώ για τις γυναίκες άνω των 50 ετών, η μελέτη δεν βρήκε κάποια συσχέτιση ανάμεσα στην βιταμίνη D και τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Σημειώνεται ότι στη βάση των ευρημάτων της μελέτης, η λήψη βιταμίνης D μέσω τροφίμων και όχι μέσω συμπληρωμάτων φάνηκε να έχει μεγαλύτερο όφελος. «Η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που μπορεί να συντεθεί από τον ανθρώπινο οργανισμό, όταν το δέρμα εκτίθεται στον ηλιακό φως. Ωστόσο η λήψη της μέσω τροφίμων, όπως μανιτάρια, τυρί, γάλα, εμπλουτισμένα δημητριακά, λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και ο τόνος, έχει μεγαλύτερο όφελος», σημείωσαν οι ερευνητές, προσθέτοντας ότι «η συνειδητή κατανάλωση βιταμίνης D προσφέρει πολλά οφέλη στο ανθρώπινο σώμα, ανάμεσα τους και η μείωση του κίνδυνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου».

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη D;

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D είναι:

  • Εμπλουτισμένα δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Μανιτάρια
  • Λιπαρά ψάρια, όπως σολομός και τόνος
  • Τυρί
  • Γάλα

Μερικοί συνδυασμοί τροφίμων που περιέχουν τουλάχιστον 300 IU βιταμίνης D, είναι οι ακόλουθοι:

  • 2 ποτήρια γαλακτος, ένα αυγό και 42 γραμμάρια τυρί τσένταρ
  • 85 γραμμάρια σολομού
  • ½ φλιτζάνι μανιτάρια που εκτέθηκαν στο υπεριώδες φως
  • 99 γραμμάρια τόνου σε κονσέρβα και ένα ποτήρι 100% φυσικό χυμό πορτοκαλιού εμπλουτισμένο με βιταμίνη D

+ 8 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

More Vitamin D Could Lower Colorectal Cancer Risk in Women https://www.verywellhealth.com/vitamin-d-colorectal-cancer-5199155

Vitamin D Deficiency- An Ignored Epidemic https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3068797/

Vitamin D https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/

Vitamin D Levels in Patients with Colorectal Cancer Before and After Treatment Initiation https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30058032/

Review of Recent Advances in Understanding the Role of Vitamin D in Reducing Cancer Risk: Breast, Colorectal, Prostate, and Overall Cancer https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31892604/

Colorectal Cancer Screening https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28501242/

Total Vitamin D Intake and Risks of Early-Onset Colorectal Cancer and Precursors https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34245763/

Key Statistics for Colorectal Cancer https://www.cancer.org/cancer/colon-rectal-cancer/about/key-statistics.html

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι