Τι αισθάνεσαι;

Παιδί

Υγιείς συμπεριφορές για την υποστήριξη της ψυχοσωματικής υγείας των παιδιών σας

Την στιγμή που οι πόλεις του κόσμου, δίνουν τις τελευταίες κατευθυντήριες γραμμές και αρχίζουν να επαναλειτουργούν, η American Heart Association επικεντρώνεται στην υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου, ενθαρρύνοντας τους γονείς να δημιουργούν υγιείς ρουτίνες για τα παιδιά τους, με σκοπό τη μακροπρόθεσμη υγεία τους.

«Κατά τη διάρκεια αυτής της άνευ προηγουμένου περιόδου, που βίωσε ολόκληρος ο κόσμος, οι γονείς ήταν ο πρωταρχικός φροντιστής, δάσκαλος, προπονητής, διατροφολόγος, ψυχολόγος και ψυχαγωγός του παιδιού τους, ενώ την ίδια στιγμή έπρεπε να αντιμετωπίσουν και τις άλλες προκλήσεις που δημιουργούσε η πανδημία», αναφέρει ο Thuy Bui, MD, εθελοντής ιατρικός εμπειρογνώμονας της American Heart Association, παθολόγος παιδιατρικής στην Pediatric Emergency Medicine Associates, LLC και αναπληρωτής  διευθυντής του τμήματος έκτακτης ανάγκης στην Παιδική Υγεία της Ατλάντα. «Πολλές οικογένειες έχουν αλλάξει ρουτίνες για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις που δημιουργούνταν όταν έμεναν στο σπίτι. Ωστόσο, τα παιδιά χρειάζονται μια συγκεκριμένη πορεία για να επαναφέρουν ομαλά τις καθημερινές τους ρουτίνες, οι οποίες θα υποστηρίξουν καλύτερα την ψυχική και σωματική τους υγεία», πρόσθεσε.

Οι ειδικοί, υπογραμμίζουν, ότι η επιστροφή σε ένα σταθερό πρότυπο υγιεινών συνηθειών, το συντομότερο δυνατό, είναι ζωτικής σημασίας, επειδή μια υγιή ρουτίνα  βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται καλύτερα, να βελτιώνουν την ψυχική υγεία, να μειώνουν ή να αποτρέπουν αθέμιτες καταστάσεις, όπως  άγχος και κατάθλιψη, σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες του Υπουργείου Υγείας των ΗΠΑ, για τη φυσική δραστηριότητα. Από την πλευρά του, το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων, αναμένει ότι θα υπάρξει κάποια επίδραση στην ψυχική υγεία των παιδιών, όπως και αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, που σχετίζεται με την πανδημία COVID-19.

Ποιες υγιείς παιδικές συνήθειες συνιστά η American Heart Association;

Το πλαίσιο των παιδικών υγιών συμπεριφορών, της American Heart Association, βασίζεται σε τρέχοντα επιστημονικά στοιχεία, που υποστηρίζουν τις σχέσεις μεταξύ της γενικής υγείας και της ευεξίας, της πρόληψης ασθενειών και της ποιότητας ζωής. Με βάση τις ατομικές οικογενειακές συνθήκες και τους τοπικούς κανόνες, η American Heart Association, ενθαρρύνει τους γονείς να θέσουν μικρούς, εφικτούς, βραχυπρόθεσμους στόχους και να δώσουν προτεραιότητα σε τρεις βασικούς τομείς: τη διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα και τον χρόνο που περνούν τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη.

Το πλαίσιο των παιδικών υγιών συμπεριφορών, American Heart Association δίνει τις ακόλουθες οδηγίες:

  • Φυσική δραστηριότητα: Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, πρέπει να ασχολούνται με το ενεργό παιχνίδι, καθώς και δομημένη κίνηση. Βασικός στόχος είναι οι τρεις ώρες την ημέρα, όπου τα παιδιά θα ασχολούνται με μια ποικιλία δραστηριοτήτων (ελαφριά, μέτρια και έντονη δραστηριότητα). Τα παιδιά και οι έφηβοι σχολικής ηλικίας, πρέπει να προσπαθήσουν να δραστηριοποιούνται για τουλάχιστον 60 λεπτά την ημέρα (μέτρια έως έντονη δραστηριότητα). Ο χρόνος αυτός, μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες περιόδους κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Διατροφή: Τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν μια ποικιλία τροφών καθημερινά, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης λαχανικών, φρούτων, ξηρών καρπών, δημητριακών ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή άπαχων λιπαρών, άπαχων ζωικών πρωτεϊνών και ψαριών. Πρέπει επίσης να ελαχιστοποιήσουν την πρόσληψη μεταποιημένων λιπαρών, επεξεργασμένων κρεάτων, εξευγενισμένων υδατανθράκων και γλυκών ποτών. Οι θερμίδες που πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά κυμαίνονται από 900kcal / ημέρα για ένα παιδί 1 έτους, έως 1.800kcal για ένα κορίτσι 14-18 ετών και 2.200kcal και για ένα αγόρι 14-18 ετών. Οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες, σύμφωνα με τους ειδικούς, πρέπει να περιλαμβάνουν σταθερή ώρα γευμάτων και μια ποικιλία ήδη συνηθισμένων τροφών σε συνδυασμό με νέα υγιεινά τρόφιμα.
  • Χρόνος μπροστά στην οθόνη: Όσο λιγότερο, τόσο καλύτερο. Τα παιδιά δεν πρέπει να είναι μπροστά σε μια οθόνη για περισσότερο από μία έως δύο ώρες την ημέρα, είτε αυτό σημαίνει τηλεόραση, υπολογιστής ή βιντεοπαιχνίδια, για να μειώσουν έτσι τις καθιστικές συμπεριφορές που συμβάλλουν στο υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία.

Συμπερασματικά

«Οι παράγοντες που ενδεχομένως να επηρεάσουν το πρόγραμμα μιας οικογένειας, μπορεί να κυμαίνονται από την πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα και την ανεργία, έως τη διαθεσιμότητα παιδικής μέριμνας, σχολείου και δραστηριοτήτων εκτός σπιτιού. Είναι σημαντικό να δοθεί προτεραιότητα σε υγιείς συμπεριφορές μόλις η οικογένεια είναι σε θέση να το πράξει, χωρίς να προσθέσει επιπλέον άγχος και κόστος στο νοικοκυριό της», δήλωσε ο Federico M. Asch, MD, FACC, FASE, εθελοντής ιατρικός εμπειρογνώμονας και καρδιολόγος της American Heart Association στην Ουάσιγκτον. «Οποιαδήποτε πρόοδος βοηθά τα παιδιά να κινούνται περισσότερο, να τρώνε πιο υγιεινά και να μειώνουν το χρόνο μπροστά σε μια οθόνη, είναι θετική», κατέληξε.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

How to prioritize healthy behaviors to support kids' physical and mental health https://medicalxpress.com/news/2020-05-prioritize-healthy-behaviors-kids-physical.html

Healthy eating behaviors in childhood may reduce the risk of adult obesity and heart disease https://medicalxpress.com/news/2020-05-healthy-behaviors-childhood-adult-obesity.html

American Heart Association https://medicalxpress.com/partners/american-heart-association/

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι