Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Καταναλώστε φράουλες και βελτιώστε την αγγειακή σας υγεία

Η καθημερινή κατανάλωση φράουλας, βελτιώνει την λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και τη συστολική αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι φράουλες είναι πλούσιες σε ευεργετικά αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά, όπως κάλιο, φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες και πολυφαινόλες (ενώσεις που υπάρχουν στα φυτά και ωφελούν την υγεία). Μάλιστα, έρευνα που δημοσιεύθηκε πριν από την παρούσα μελέτη, έδειξε ότι η κατανάλωση 1,5 φλιτζανιού φράουλας την εβδομάδα, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 34%. Η νέα μελέτη λοιπόν, διαπιστωσε ότι οι φράουλες, που όπως είπαμε είναι πλούσιες σε πολυφαινόλες, έχουν θετική επίδραση στην ενδοθηλιακή λειτουργία.

Τι είναι η ενδοθηλιακή λειτουργία;

Η καρδιά είναι ένα πολύπλοκο όργανο, που έχει ως πρωταρχικό ρόλο την παροχή οξυγονωμένου αίματος στο σώμα.

Για να λειτουργεί σωστά η καρδιά, δηλαδή να χαλαρώνει και να συστέλλεται για να αντλεί αίμα στο σώμα, πρέπει το ενδοθήλιο, η λεπτή μεμβράνη που ευθυγραμμίζει τα τοιχώματα της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων, να είναι υγιές. Στην περίπτωση που το ενδοθήλιο δεν λειτουργεί σωστά, τα μεγάλα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς δεν διαστέλλονται σωστά και το αίμα δεν αντλείται στο σώμα, όπως θα έπρεπε.

Η ενδοθηλιακή δυσλειτουργία είναι συχνή σε άτομα με καρδιαγγειακή νόσο (CVD) και ως εκ τούτου, η εύρεση τρόπων υποστήριξης της σωστής λειτουργίας του ενδοθηλίου είναι το κλειδί για την αποφυγή των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Οι φράουλες μπορούν να υποστηρίξουν την λειτουργία του ενδοθηλίου;

Η καρδιαγγειακή νόσος οδηγεί στο θάνατο περισσότερους ανθρώπους από ότι ο καρκίνος και η χρόνια αναπνευστική νόσος. Σύμφωνα μάλιστα με τους ειδικούς, η διατροφή μπορεί να διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο στην εμφάνιση ή την πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου.

Η μέχρι σήμερα έρευνα, έχει δείξει ότι η κατανάλωση φραουλών μειώνει το ενδεχόμενο καρδιαγγειακών προβλημάτων, μέσω της μείωσης της φλεγμονής και της κακής χοληστερίνης, μειώνοντας ταυτόχρονα και τους θανάτους από την πάθηση.

Βασικός στόχος της νέας μελέτης ήταν να διαπιστώσει το κατά πόσο η κατανάλωση φραουλών θα μπορούσε να βελτιώσει την αγγειακή ενδοθηλιακή λειτουργία. Οι ερευνητές λοιπόν, συμπεριέλαβαν στη μελέτη τους παχύσαρκα άτομα, με μέτρια έως υψηλή χοληστερίνη, τους οποίους χώρισαν τυχαία σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα κλήθηκε να πίνει ένα ποτό με 25 γραμμάρια σκόνης φράουλας, ενώ η δεύτερη ομάδα κλήθηκε να καταναλώνει ένα παρόμοιο ποτό που δεν περιείχε σκόνη φράουλας, καθημερινά για 4 εβδομάδες. Σημειώνεται ότι ακολούθησε μια περίοδος αξιολόγησης 4 εβδομάδων.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η καθημερινή κατανάλωση ποτού με σκόνη φράουλας, για 4 εβδομάδες:

  • Βελτίωσε τη διαστολή που προκαλείται από τη ροή του αίματος (ένδειξη υγιούς ενδοθηλιακής λειτουργίας) μία ώρα μετά την κατανάλωση του ποτού.
  • Μείωσε την συστολική αρτηριακή πίεση. Η μείωση συνέχισε να παρατηρείται έως και 4 εβδομάδες αργότερα.

Ανεξάρτητα από το τι έδειξαν προηγούμενες μελέτες, αυτή η μελέτη δεν διαπιστωσε σημαντική διαφορά στη χοληστερίνη, τη διαστολική αρτηριακή πίεση και τη φλεγμονή ανάμεσα στους συμμετέχοντες των δύο ομάδων.

Ουσιαστικά, η παρούσα μελέτη επιβεβαιώνει ότι η τακτική κατανάλωση φράουλας βελτιώνει την υγεία της καρδίας μέσω (α) της διατήρησης της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα και (β) της σωστής λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων.

Τι πρέπει να τρώτε για να βελτιώσετε την αγγειακή σας λειτουργία;

Για να υποστηρίξετε την αγγειακή σας υγεία, καταναλώστε πολύχρωμες σαλάτες και πολλά φρούτα:

Πέραν από την διατροφή, μην ξεχνάτε να ασκείστε για τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα.

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Eating Strawberries Every Day May Support Vascular Health, New Study Suggests https://www.verywellhealth.com/daily-strawberry-consumption-vascular-health-5176454

Strawberry Consumption, Cardiometabolic Risk Factors, and Vascular Function: A Randomized Controlled Trial in Adults with Moderate Hypercholesterolemia https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33758944/

Strawberries, raw https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/747448/nutrients

Eat blueberries and strawberries three times per week https://www.health.harvard.edu/heart-health/eat-blueberries-and-strawberries-three-times-per-week

Endothelial dysfunction and cardiovascular disease https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4352682/

Heart Disease and Stroke Statistics—2021 Update https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIR.0000000000000950

Freeze-dried strawberries lower serum cholesterol and lipid peroxidation in adults with abdominal adiposity and elevated serum lipids https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24670970/

Relation of Different Fruit and Vegetable Sources With Incident Cardiovascular Outcomes: A Systematic Review and Meta‐Analysis of Prospective Cohort Studies https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.120.017728

Flavonoid-rich beverage effects on lipid profile and blood pressure in diabetic patients Amani R, Moazen S, Shahbazian H, Ahmadi K, Jalali MT. Flavonoid-rich beverage effects on lipid profile and blood pressure in diabetic patients. World J Diabetes 2014; 5(6): 962-968 [PMID: 25512803 DOI: 10.4239/wjd.v5.i6.962] https://www.wjgnet.com/1948-9358/full/v5/i6/962.htm

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι