Βότανα

Κατάθλιψη: 5 βότανα που βοηθούν στη βελτίωση των συμπτωμάτων της

Η κατάθλιψη είναι μια ψυχιατρική πάθηση, η οποία εκδηλώνεται με ήπια μέχρι και σοβαρά συμπτώματα, τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των ανθρώπων που πάσχουν από αυτή. Ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων διαγιγνώσκονται με κατάθλιψη κάθε χρόνο παγκοσμίως, με αποτέλεσμα αυτή να αποτελεί ένα αρκετά σημαντικό θέμα υγείας.

Η φαρμακευτική αγωγή και η ψυχοθεραπεία αποτελούν τους κυριότερους τρόπους αντιμετώπισης της κατάθλιψης, ενώ τα τελευταία χρόνια αρκετές μελέτες έχουν επικεντρωθεί στο ρόλο ορισμένων βοτάνων και των συμπληρωμάτων διατροφής στη θεραπεία της.

Μερικά από τα βότανα που έχουν παρουσιάσει θετικά αποτελέσματα ενάντια στην κατάθλιψη είναι τα εξής:

  1. Βαλσαμόχορτο

Το βαλσαμόχορτο (Hypericum perforatum) είναι ένα βότανο γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες στην ψυχική υγεία.

Μελέτες έχουν δείξει πως το βαλσαμόχορτο μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα σε άτομα με ήπια έως και μέτρια κατάθλιψη, σε παρόμοιο βαθμό με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα. Ωστόσο, η ευεργετική αυτή δράση δεν έχει παρατηρηθεί στην περίπτωση της σοβαρής κατάθλιψης, καθώς επίσης δεν είναι γνωστές οι μακροπρόθεσμες παρενέργειες που μπορεί να έχει η χρήση του.

Επιπλέον, το βαλσαμόχορτο μπορεί να αλληλοεπιδράσει με τα συμβατικά αντικαταθλιπτικά που χρησιμοποιούνται από μερικούς ανθρώπους και ως εκ τούτου συνιστάται η αποφυγή της χρήσης του σε τέτοιες περιπτώσεις, καθώς μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα και να δημιουργήσει σοβαρές παρενέργειες.

  1. Ginseng

Η ρίζα του ασιατικού ginseng έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική για τη βελτίωση της πνευματικής διαύγειας και της ενέργειας, καθώς και για τη μείωση των επιπτώσεων του στρες.

Η ευεργετική αυτή δράση του θεωρείται πως μπορεί να συνεισφέρει στη βελτίωση της διάθεσης και της ενέργειας σε άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να έχει αποδειχθεί επιστημονικά.

  1. Λεβάντα

Το αιθέριο έλαιο της λεβάντας χρησιμοποιείται ευρύτατα για την επαγωγή της χαλάρωσης, μείωση των επιπέδων άγχους και βελτίωση της ποιότητας του ύπνου.

Μελέτες έχουν δείξει πως οι ευεργετικές αυτές ιδιότητες της λεβάντας μπορεί να συμβάλουν στη βελτίωση συμπτωμάτων της κατάθλιψης και ιδιαίτερα η χρήση της σε συνδυασμό με το φάρμακο ιμιπραμίνη (αντικαταθλιπτικό) φάνηκε να βελτιώνει τη δράση του τελευταίου σε ασθενείς με μέτρια κατάθλιψη.

  1. Κρόκος Κοζάνης/Σαφράν

Ο κρόκος Κοζάνης θεωρείται ένα πολλά υποσχόμενο μέσο για τη θεραπεία της κατάθλιψης και αυτό γιατί σύμφωνα με μελέτες φαίνεται πως αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, η οποία τονώνει τη διάθεση.

Επιπλέον, σύμφωνα με μελέτες έχει διαπιστωθεί πως τα συμπληρώματα κρόκου Κοζάνης είναι εξίσου αποτελεσματικά, στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, με ορισμένα συμβατικά αντικαταθλιπτικά φάρμακα.

Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί η δράση και η ασφάλεια του, προτού χρησιμοποιηθεί ιατρικά για τη θεραπεία της κατάθλιψης.

  1. Ροδιόλα

Η ροδιόλα είναι ένα βότανο με αρκετά οφέλη υγείας, δύο εκ των οποίων είναι η συμβολή της στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και τη βελτίωση της απόκρισης του οργανισμού σε στρεσογόνες καταστάσεις.

Η ικανότητα της ροδιόλας να ενισχύει την επικοινωνία των νευρικών κυττάρων και να μειώνει την υπερλειτουργία του άξονα υποθαλάμου-επινεφριδίων-υπόφυσης (ΗΡΑ), η οποία σχετίζεται με την κατάθλιψη, θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική στην αντιμετώπιση της τελευταίας.

Η λήψη συμπληρωμάτων ροδιόλας μάλιστα, σύμφωνα με μελέτες, μπορεί να μειώσει σημαντικά τα συμπτώματα κατάθλιψης σε άτομα που πάσχουν από αυτή.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

8 herbs and supplements for depression https://www.medicalnewstoday.com/articles/314421

Therapeutic Effects of Phytochemicals and Medicinal Herbs on Depression https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5414506/

11 Herbs and Supplements to Help Fight Depression https://www.healthline.com/nutrition/herbs-supplements-for-depression