Διατροφή

Δείτε πώς θα μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση και θα βελτιώσετε την υγεία του εντέρου!

Τα φλαβονοειδή, που υπάρχουν σε λαχανικά, φρούτα, σοκολάτες και κόκκινο κρασί, μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη. Οι ερευνητές, διαπίστωσαν ότι αυτό το όφελος οφείλεται στο ότι τα φλαβονοειδή έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν μια πλούσια ποικιλία καλών βακτηρίων στο έντερο.

Τι είναι τα φλαβονοειδή και πώς επιδρούν στο έντερο;

Τα φλαβονοειδή είναι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, οι οποίες υπάρχουν σε ορισμένες φυτικές τροφές, όπως το κόκκινο κρασί, το τσάι, τα μούρα, τα μήλα και η μαύρη σοκολάτα.

Σύμφωνα με τον Aedín Cassidy, Διευθυντή διεπιστημονικής έρευνας στο Institute for Global Food Security στο Queen’s University Belfast και συν-συγγραφέας της μελέτης, σε αντίθεση με πολλά άλλα συστατικά τροφίμων, τα φλαβονοειδή μεταβολίζονται κυρίως στο έντερο και παρόλο που οι επιστήμονες συνεχίζουν να μαθαίνουν τους βιολογικούς μηχανισμούς τους και το πώς ακριβώς επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει την υγεία, μια παλαιότερη έρευνα διαπιστωσε ότι μεταξύ άλλων τα φλαβονοειδή μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο Alzheimer, καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη.

Ο Cassidy τόνισε μάλιστα ότι παρόλο που η ποσότητα και ο τύπος των βακτηρίων του εντέρου διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, η πρόσφατη έρευνα έχει δείξει ότι η παρουσία περισσοτέρων ανθυγιεινών βακτηρίων αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τα φλαβονοειδή μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση;

Μια νέα μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 900 ενήλικες από τη Γερμανία, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 15,2% της συσχέτισης των φλαβονοειδών και της μειωμένης συστολικής αρτηριακής πίεσης, θα μπορούσε να εξηγηθεί από τις αλλαγές που συμβαίνουν στο μικροβίωμα του εντέρου.

Συγκεκριμένα, η μελέτη διεπίστωσε ότι η κατανάλωση ακόμη και μιας μικρής ποσότητας τροφών που είναι πλούσιες σε φλαβονοειδή μπορεί να μειώσει σημαντικά την αρτηριακή πίεση. Για παράδειγμα, η κατανάλωση 1,5 μερίδας μούρων την ημέρα, συσχετίστηκε με κατά 4,1 mm/Hg μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης, ενώ η κατανάλωση 2,8 ποτηριών (125ml) κρασιού την εβδομάδα συσχετίστηκε κατά μέσο όρο με 3,7 mm/Hg μειωμένη συστολική αρτηριακή πίεση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα διαιτητικά φλαβονοειδή έχουν προβιοτικές ιδιότητες και κατά συνέπεια διεγείρουν την ανάπτυξη καλών βακτηρίων του εντέρου. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, η υγεία του εντέρου θεωρείται σημαντική για την διαχείριση πολλών ασθενειών. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι, προωθούν την ποικιλομορφία των βακτηρίων του εντέρου και μειώνουν την φλεγμονή. Ωστόσο, ο Cassidy υπογραμμίζει ότι περαιτέρω έρευνα θα πρέπει να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένα βακτήρια του εντέρου για να διαπιστωθεί ποια τρόφιμα μπορούν να ωφελήσουν σε συγκεκριμένες καταστάσεις υγείας, γιατί δεν έχουν όλα τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή τα ίδια αποτελέσματα.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Study: Flavonoid-Rich Foods Could Improve Gut Health and Reduce Blood Pressure https://www.verywellhealth.com/flavonoid-gut-health-blood-pressure-5200929

Gut Microbiome: Profound Implications for Diet and Disease https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6682904/

Gut health: definitions and determinants https://www.thelancet.com/journals/langas/article/PIIS2468-1253%2821%2900071-6/fulltext

Flavonoids, Dairy Foods, and Cardiovascular and Metabolic Health: A Review of Emerging Biologic Pathways https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5781235/

Gut Microbiota Metabolites and Risk of Major Adverse Cardiovascular Disease Events and Death: A Systematic Review and Meta‐Analysis of Prospective Studies https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/JAHA.116.004947?url_ver=Z39.88-2003&rfr_id=ori%3Arid%3Acrossref.org&rfr_dat=cr_pub%3Dpubmed

Flavonoid-rich foods (FRF): A promising nutraceutical approach against lifespan-shortening diseases https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7211351/

Microbial Diversity and Abundance of Parabacteroides Mediate the Associations Between Higher Intake of Flavonoid-Rich Foods and Lower Blood Pressure https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/HYPERTENSIONAHA.121.17441