Άσκηση και Υγεία

Ποιες καθημερινές δραστηριότητες που βελτιώνουν την καρδιαγγειακή υγεία των ηλικιωμένων γυναικών;

Είναι ευρύτερα γνωστό ότι η άσκηση κάνει καλό στην καρδιαγγειακή υγεία και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις γυναίκες, στις οποίες αναλογεί μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων από καρδιαγγειακά νοσήματα, συγκριτικά με τους άνδρες. Η καρδιαγγειακή νόσος, στην πραγματικότητα, εξακολουθεί να είναι η  κύρια αιτία θανάτου για τις γυναίκες στις Ηνωμένες Πολιτείες. (Καρδιακή νόσος: Ποιες είναι οι καλύτερες θεραπευτικές προσεγγίσεις;)

Οι ηλικιωμένες γυναίκες, για να αποκομίσουν τα οφέλη της άσκησης, δεν χρειάζεται να πηγαίνουν στο γυμναστήριο ή να τρέχουν χιλιόμετρα. Οι απλές καθημερινές δραστηριότητες, όπως το καθάρισμα, η κηπουρική και μερικά τεντώματα, για τουλάχιστον 4 ώρες, μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. (Καρδιακή προσβολή: Μειώστε τον κίνδυνο αφιερώνοντας 5 λεπτά σε ασκήσεις αναπνοής)

Οι καθημερινές δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων στις ηλικιωμένες γυναίκες;

Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Heart Association εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο η καθημερινή κίνηση επηρεάζει την υγεία της καρδιάς σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. (Πώς η σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει την τρίτη ηλικία;)

Οι επιστήμονες μέτρησαν τη σωματική δραστηριότητα περισσότερων από 5.400 γυναικών, από 63 έως 97 ετών. Σημειώνεται ότι στην αρχή της μελέτης, οι γυναίκες αυτές δεν είχαν καρδιακή νόσο.

Οι συμμετέχουσες φορούσαν ένα επιταχυνσιόμετρο για έως και 7 ημέρες, για να μπορέσουν να μετρήσουν τον χρόνο που αφιέρωναν στην κίνηση. Την ίδια ώρα, απαριθμούσαν τους τύπους των καθημερινών συμπεριφορών που είχαν, με αποτέλεσμα την κίνηση.

Κάθε λεπτό της ημέρας ταξινομείτο ως:

  • Καθιστική δραστηριότητα
  • Καθιστική δραστηριότητα σε κάποιο μεταφορικό μέσο
  • Ακινησία
  • Καθημερινές δραστηριότητες που απαιτούν κίνηση του σώματος
  • Περπάτημα
  • Τρέξιμο

Οι ερευνητές, μελετώντας τα δεδομένα τους, διαπίστωσαν ότι οι ηλικιωμένες γυναίκες που ασχολούνταν με καθημερινές δραστηριότητες που απαιτούσαν κίνηση του σώματος, για τουλάχιστον 4 ώρες την ημέρα, είχαν 43% μικρότερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου ή καρδιαγγειακής νόσου και 30% μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, σε σύγκριση με τις γυναίκες που ασχολούνταν μόνο για 2 ώρες με καθημερινές δραστηριότητες. Επιπρόσθετα, ο κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο μειώθηκε κατά 62%. (Γιατί ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσετε την άσκηση στη ζωή σας;)

Ο Δρ. Leonard Pianko , FACC, ιδρυτής και διευθυντής του Aventura Cardiovascular Center στη Φλόριντα, σημείωσε ότι προηγούμενες μελέτες βρήκαν ότι η έντονη άσκηση, που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και προκαλεί εφίδρωση είναι σημαντική για την υγεία της καρδιάς. Ωστόσο, η παρούσα μελέτη διαπίστωσε ότι ακόμη και οι απλές δραστηριότητες, που ωθούν τους ανθρώπους να κινούν το σώμα τους, έχουν επίσης σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην καρδιακή υγεία.

Τόνισε όμως, ότι τα αποτελέσματα της μελέτης δεν αναιρούν τα οφέλη της καθημερινής δομημένης άσκησης, όπως το τρέξιμο ή το κολύμπι, αλλά δείχνουν ότι υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που είναι πιο εύκολες και λιγότερο επικίνδυνες για τραυματισμούς, οι οποίες επίσης προστατεύουν τις ηλικιωμένες γυναίκες από τις καρδιακές παθήσεις. (Σωματική άσκηση: Μπορεί ακόμη και το «λίγο τρέξιμο» να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής;)

Από ποιες καθημερινές δραστηριότητες μπορούν να επωφεληθούν οι ηλικιωμένες γυναίκες;

Τα οφέλη της καθημερινής δραστηριότητας είναι πολλά, ανάμεσά τους η απώλεια βάρους, η μείωση του άγχους και η βελτίωση της διάθεσης.

Οι ηλικιωμένες γυναίκες μπορούν να επωφεληθούν από τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Καθάρισμα σπιτιού
  • Κηπουρική και υπαίθριες εργασίες
  • Μαγείρεμα
  • Ντους
  • Περπάτημα καθώς μιλούν στο τηλέφωνο
  • Στάθμευση λίγο πιο μακριά από την είσοδο των καταστημάτων που επισκέπτονται
  • Τεντώματα
  • Περίπατος στο πάρκο
  • Χρήση σκάλας αντί ασανσέρ

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Simple Daily Activities Older Women Can Do to Improve Their Health Heart https://www.healthline.com/health-news/simple-daily-activities-older-women-can-do-to-improve-their-health-heart

Accelerometer‐Derived Daily Life Movement Classified by Machine Learning and Incidence of Cardiovascular Disease in Older Women: The OPACH Study https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.121.023433

Get Informed: Facts on Women and Heart Disease https://www.cdc.gov/healthequity/features/heartdisease/index.html#:~:text=Heart%20disease%20is%20the%20leading,in%20every%205%20female%20deaths.&text=For%20Hispanic%20and%20non%2DHispanic,as%20a%20cause%20of%20death.

Decrease in deaths from women's leading killer – heart disease https://www.womenshealth.gov/30-achievements/15

Decrease in deaths from women's leading killer – heart disease https://www.healthline.com/health-news/theres-no-limit-to-the-cardiovascular-benefits-of-exercise